//
کدخبر: ۶۵۷۳۸ //

با مرحوم حمیده خیرآبادی رکورددار بازیگری در سینما بیشتر آشنا شوید

امروز 30 آذر ماه مصادف با سالروز تولد حمیده خیرآبادی بازیگر فقید سینما و تلویزیون ایران است.


با مرحوم  حمیده خیرآبادی رکورددار بازیگری در سینما بیشتر آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز 30 آذر ماه مصادف با سالروز تولد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلوزیون ایران است.

 

خیر آبادی از جمله بازیگرانی است که نقش های به یادماندنی فراوانی را در آثاری همچون "خانه سبز"، "اجاره نشین ها"، "پدر سالار"، "مادر" و "کلاه قرمزی و پسرخاله" به یادگار گذاشته است.

 

وی در سال ۱۳۰۳ و در شهر رشت به دنیا آمد. وی مادر ثریا قاسمی دیگر بازیگر سینمای ایران است. هنرمندی که هنوز در حال کسب افتخار بوده و به تازگی با فیلم "ویلایی ها" موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

 

وی فعالیت در تئاتر را در سال 1326 و در سینما با بازی در فیلم "میهن‌پرست" در سال 1332 آغاز کرد. خیرآبادی در طول فعالیت هنری خود، بیش از ۱۵۰ فیلم و سریال را در کارنامه خود داشت که از این نظر میان بازیگران ایرانی رکورددار بود.

 

از جمله فیلم‌های و مجموعه‌های تلویزیونی او می‌توان به سمندون، پدرسالار، تلخ‌وشیرین، خانه سبز، همه فرزندان من، تحفه هند،اجاره‌نشین‌ها، خانه ابری، ریحانه، مادر و شب بیست‌ونهم اشاره کرد.

خیر آبادی آخرین تجربه سینمای خود را با عباس کیارستمی پشت سر گذاشت. وی در سال 1383 در فیلم "شیرین" کیارستمی به ایفای نقش پرداخت.

 

حمیده خیرآبادی بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون در سال 1389 از دنیا رفت و در بهشت زهرا (س) در مقبره خانوادگی به خاک سپرده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان