//
کدخبر: ۶۴۷۸۷ //
رئیس رادیو و تلویزیون دولتی قرقیزستان:

تحت تاثیر توانمندی های حرفه ای و تجهیزات فنی پرس تی وی قرار گرفتم / چیزهای زیادی هست که ما قرقیزها باید از پرس تی وی یاد بگیریم

رئیس رادیو و تلویزیون ملی قرقیزستان که در حاشیه چهاردهمین اجلاس فناوری رسانه از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما بازدید می کرد، از توانمندی های حرفه ای و تجهیزات فنی پرس تی وی ابراز شگفتی کرده و عدم عقب نشینی پرس تی وی از مسیر پیشرفت با وجود تحریم های گسترده غرب در مقاطع مختلف را موفقیتی فوق العاده دانست.

تحت تاثیر توانمندی های حرفه ای و تجهیزات فنی پرس تی وی قرار گرفتم / چیزهای زیادی هست که ما قرقیزها باید از پرس تی وی یاد بگیریم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، ایلیم کاریپ بکوف با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در چهاردهمین اجلاس فناوری رسانه، گفت:  فرصت بسیار خوبی بود تا بتوانیم تجربیاتمان را با یکدیگر تبادل کنیم. برای خود من که اولین بار است که به ایران سفر کردم و در کنفرانسی که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده شده بود نیز شرکت نمودم، جال بود که صدا و سیمای ایران، سازمان بسیار بزرگ و فوق العاده ای است و کنفرانس بسیار خوبی را هم برگزار کرد که فرصت‌های زیادی را برای همکاری فراهم آورد. به عنوان مثال ما توانستیم درباره همکاری در زمینه‌های مختلف بالاخص تکنولوژی گفت و گو کنیم.

 

 وی افزود: امروز شاهد بودم که تحریم‌ها برعلیه ایران نه تنها صدا و سیما و بویژه پرس تی وی  را محدود نکرده که به شما کمک کرده است تا بتوانید تولیدات خودتان را گسترش داده و خود به تولید تکنولوژی دست یابید. این فوق العاده است. فکر می‌کنم چیزهای زیادی وجود دارند که ما قرقیزها باید از شما یاد بگیریم. در همین حال ما می توانیم به شما پیشنهاد بدهیم تا با هم تبادل محتوا و خبر و انواع برنامه‌های مستند را داشته باشیم. معتقدم این کار کمک می کند تا نه تنها سازمان هایمان با هم همکاری نمایند، بلکه منجر به این خواهد شد که هر دو کشور بتوانند فرهنگ و تاریخشان را به یکدیگر معرفی کنند. متاسفانه در قرقیزستان مردم اطلاعات زیادی درباره ایرانی ها ندارند و ما باید همکاری‌هایمان را گسترش بدهیم. معتقدم که امروز اولین گام در جهت توسعه همکاری ها برداشته شد.

 

کاریپ بکوف همچنین این که پرس تی وی دفتری در جمهوری قرقیزستان داشته باشد، را امری بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: این می تواند گام بزرگی در جهت گسترش همکاری‌ها باشد. در این رابطه در حال رایزنی هستیم و اولین قدم این است که بتوانیم اخبار را مبادله کنیم چون در قرقیزستان ما مطلع هستیم که ایران دارای فرهنگ و تاریخ بسیار بزرگ و غنی است. اما متاسفانه در حال حاضر راجع به فرآیند اخبار در ایران اطلاعاتمان بسیار اندک است، در حالی که من می بینم اتفاقات بزرگی در اینجا (پرس تی وی) در حال روی دادن است. ما نباید صرفا به راه اندازی یک دفتربسنده کنیم بلکه باید با یکدیگر کارکنیم. صرفا نباید به تبادل محتوا اکتفا نمائیم بلکه باید تجربیات نیز تبادل و درمیان گذاشته شوند.

 

رئیس رادیو و تلویزیون ملی قرقیزستان با اظهار تاسف از این که ما قبلا همکاری جدی ای بین صدا و سیمای ج.ا.ا. و سازمان متبوعش وجود نداشته است، اضافه کرد: این واقعا باعث تاسف است، چون ایران و قرقیزستان کشورهای مسلمان هستند. ما امروزه در عصر دیجیتال قرار داریم و به یکدیگر نیازمندیم و باید به هم کمک کنیم تا در این عرصه قوی تر عمل نمائیم و به نظرم در این مسیر چالش‌های جدی برای همکاری وجود ندارد. ما به مواردی رسیده ایم که می توانند به عملکرد قوی ما در کنار هم کمک کنند.

 

عملکرد قابل تامل و مناسب پرس تی وی در منطقه و جهان در برهه زمانی حاضر از دیگر نکاتی بود که کاریپ بکوف به آن تصریح کرد: اول از همه باید بگویم که من واقعا تحت تاثیر توانایی های فنی و تجهیزات فنی مجموعه صدا و سیما و بویژه شبکه پرس تی وی قرار گرفتم. پرس تی وی این فرصت بزرگ را دارد تا ایده های اسلام را در کشورهای مسلمان و اول از همه در کشورهای آسیای مرکزی منتشر کند. فکر می کنم این امکان وجود دارد که هر دو کشور بتوانند در زمینه خبر با هم همکاری کنند. پرس تی وی رسانه ای است که خبر را ۲۴ ساعته پوشش می‌دهد و این محتوای عظیم باید در منطقه آسیای مرکزی و همچنین در جمهوری قرقیزستان بهتر و بیشتر دیده شود و ما قصد داریم که در این زمینه کار کنیم.

 

 رئیس رادیو و تلویزیون ملی قرقیزستان در پایان به نخستین تفاهم نامه در دست انعقاد با صدا و سیمای ج.ا.ا. اشاره کرده و گفت: اکنون هم در حال مذاکره هستیم تا اولین تفاهم نامه خود با صدا و سیمای ج.ا.ا. را در این زمینه امضا کنیم تا همکاری هایمان آغاز شود. به نظرم این شروع خوبی خواهد بود.

 

ایلیم کاریپ بکوف رئیس رادیو و تلویزیون ملی قرقیزستان که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس فناوری رسانه به ایران آمده بود، در حاشیه سفر خود، در بازدید از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما، از تحریریه و وب سایت شبکه های پرس تی وی و هیسان، همچنین استودیوی پخش مجموعه دیدار و از نزدیک با فرآیند تولید و پخش خبر در این شبکه ها آشنا شد. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۷۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان