//
کدخبر: ۶۲۷۴۸ //

زیبایی های «ایران» در قاب هیسپان

برنامه «ایران» کاری از واحد هنری شبکه هیسپان، هر هفته به مکان های مختلفی از کشورمان سفر کرده تا زیبایی ها و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هنری ایران را برای مخاطبان اسپانیایی زبان خود به تصویر کشد و این بار «مراغه، فیروزآباد و بندرعباس» مقصد دوربین برنامه «ایران» شده اند.

زیبایی های «ایران» در قاب هیسپان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، برنامه مستند گزارشی «ایران» که هر هفته به معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و هنری ایران می پردازد، این بار گزارشگران خود را به آذربایجان شرقی، فارس و بندرعباس فرستاده تا زیبایی های آنجا را برای مخاطبان اسپانیایی زبان برنامه، معرفی کنند.

 

در این قسمت از برنامه «ایران» تندیس صابری پور از گزارشگران برنامه به فیروزآباد استان فارس سفر کرده تا بینندگان را با «کاخ اردشیر بابکان»، «نقش برجسته تاج گذاری اردشیر بابکان» و «شهر باستانی گور» بیشتر آشنا کند.

 

در قسمت دیگر برنامه محمد حسین مدی قاب دوربین برنامه «ایران» را به سمت شهرستان «مراغه» برده است. مراغه که به باغ شهر ایران و پایتخت نجوم ایران شهرت دارد، جزو ده شهر تاریخی ایران است و سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی از مراغه دیدن می‌کنند. خبرنگار- گزارشگر برنامه در مراغه به معرفی محصولات و صنایع دستی این شهر از جمله «صابون، محصولات سیب و معرق سنگ» پرداخته است.

 

برنامه «ایران» هیسپان تی وی که هر هفته به مکان های مختلفی از ایران سفر می کند تا جلوه های زیبای بصری ایران را به تماشا گذارد، در اپیزود آخر این هفته خبرنگار خود را به بندرعباس فرستاده تا مکان های مذهبی آنجا را به تصویر کشد. علی چیت سازیان در آنجا به سراغ «مسجد گله داری، مسجد دلگشا و امامزاده سید مظفر» رفته و با معرفی و نشان دادن این بناها جلوه دیگری از معماری ایرانی اسلامی را برای بینندگان به تصویر کشیده است.

 

برنامه «ایران» به تهیه کنندگی واحد هنری شبکه هیسپان تی وی، دوشنبه ها ساعت 19:30 به وقت تهران پخش می شود و تکرار آن سه شنبه ساعت 3:30 و چهارشنبه ساعت 9:30 به روی آنتن می رود. نیلوفر صالحی، شیما کاظمی، تندیس صابری پور، محمدحسین مدی، زهرا خانجانی، علی چیت سازیان و ایمان زمانی از گزارشگران این برنامه پرمخاطب شبکه اسپانیایی زبان هیسپان اند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان