//
کدخبر: ۶۲۶۱۴ //
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

حمایت از شبکه های برون مرزی ضامن تقویت اثرگذاری آنهاست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لازمه تاثیرگذاری روزافزون شبکه های برون مرزی صدا و سیما و از جمله پرس تی وی را حمایت مالی مناسب از سوی دستگاه های تصمیم‌گیر دانست.

حمایت از شبکه های برون مرزی ضامن تقویت اثرگذاری آنهاست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، سیده فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضرورت راه اندازی شبکه های برون مرزی را برای ایرانیان و مسلمانان خارج از کشور امری بدیهی دانسته و اظهار کرد: در دنیای امروز ارتباط و تعامل با سایر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی که علاقه مند به فرهنگ ایرانی هستند، حائز اهمیت است.  

 

ذوالقدر ادامه داد: شبکه های برون مرزی ما در این راستا به خوبی عمل کرده اند و  علاوه بر کشورهای اسلامی بر مخاطبان دیگر کشورها هم تاثیرگذار بوده اند.

 

وی با اشاره به سفری که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به آفریقا داشته اند عنوان کرد: مشاهدات ما در این سفر حاکی از آن بود که آشنایی و اطلاعات کمی از ایران، زنان ایرانی، سیاست و وضعیت اجتماعی کشور در آفریقا وجود دارد و لازم است شبکه های برون مرزی ما در این مورد تمرکز کنند و این بخش از جامعه مخاطب هدف رسانه های برون مرزی صدا و سیما را از اخبار و آن چه که در ایران می گذرد، آگاه سازند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به این که رسانه های غربی و معاند در صدد نشان دادن چهره ای غیر واقعی از ایران هستند عنوان کرد: شبکه های برون مرزی به خصوص پرس تی وی باید اوضاع خوب ایران، میراث فرهنگی غنی مان و اخبار را درست و صحیح به گوش جهانیان برسانند و به درستی و واقعیت، نشان دهند که اخباری که رسانه های غربی و معاند  عیله ما منتشر می کنند، صحت ندارد.

 

 ذوالقدر درباره اولویت های شبکه های برون مرزی در تولید محتوا برای عقب نماندن از رسانه های رقیب گفت: باید با سیاست و برنامه ریزی درست، استفاده از فرهنگ غنی کشور و تقویت رسانه ها، محتوایی خوب تولید شود تا رسانه های ما از رقبا جا نمانند.

 

  وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس با دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد:  این گونه جلسات برای تعامل و مطرح کردن مشکلات در جهت هم افزایی بیشتر مفید است و باید به موضوعات مطرح در شبکه های برون مرزی بیشتر پرداخته و بررسی شود.

 

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره نقش پرس تی وی در کمرنگ تر کردن تبلیغات سوء رسانه های غربی در بین مخاطبان گفت: شبکه پرس تی وی در بین مخاطبین خود تاثیرگذار است و با استقبال خوبی مواجه شده است. مخاطبان از طریق این شبکه با هویت و تاریخ ایران آشنا و اطلاعات مفیدی را کسب می کنند.

 

به گفته ذوالقدر؛  شبکه ای مانند آی فیلم نیز توانسته سبک زندگی ایرانی اسلامی را با پخش فیلم ها و سریال ها به مخاطبان خود معرفی کند.

 

این نماینده مجلس دهم ارزیابی خود از شبکه پرس تی وی را خوب توصیف و تاکید کرد: باید این شبکه تقویت و از حمایت مالی مناسب نیز برخوردار شود تا شاهد بهتر شدن اثرات روزافزون آن باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان