//
کدخبر: ۶۰۲۱۳ //

نگاهی به فعالیت شرکت «گلدمن ساکس» در شبکه پرس تی وی

«گلدمن ساکس: ارباب دنیا؟» (Goldman Sachs: Masters of the World?) عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که نگاهی به فعالیت شرکت «گلدمن ساکس» یکی از قدرتمندترین بانک های سرمایه گذاری دنیا دارد.

نگاهی به فعالیت شرکت «گلدمن ساکس» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به زبان انگلیسی و فرانسوی و محصول سال 2011 است که به کارگردانی ژان لوک لئون و تهیه کنندگی سیلوی فاگور، تولید شده است.

 

داستان مستند «گلدمن ساکس: ارباب دنیا؟» از جایی آغاز می شود که مجلس سنای آمریکا خواستار تحقیق و تفحص در امور شرکت گلدمن ساکس (یکی از قدرتمندترین بانک های سرمایه گذاری دنیا) هنگام بحران اقتصادی سال 2008 شده است. این شرکت از سی سال پیش، زمانی که کلینتون قوانین مالی را حذف کرد، به چنین قدرتی دست یافته است.

 

این مستند به افشای این واقعیت می پردازد که این شرکت روابط نزدیکی با دولت های اروپایی و آمریکا دارد و بسیاری از مقامات پیشین دولتی در گلدمن مشغول به کار شده و بالعکس بسیاری از مدیران گلدمن در دولت شغل گرفته اند. در واقع این مستند در پی تبیین آن است که قدرت سیاسی بدون پشتوانه سامانه مالی قابل دستیابی نیست.

 

در بخش دیگر مستند «گلدمن ساکس: ارباب دنیا؟» به مقاله نیویورک تایمز در سال 2010 اشاره می شود که به محکومیت گلدمن ساکس انجامید که شامل پرداخت جریمه بی سابقه 550 میلیون دلاری به جرم گمراه کردن مشتری هایش بوده است. در این بین حتی یک نفر هم محکوم به حبس نشد.

 

این مستند در دو قسمت 25 دقیقه ای، 29 و 30 آبان ماه ساعت 04:00 بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی می شود. تکرار این مستند در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان