//
کدخبر: ۵۸۶۴۹ //
در هیسپان ببینید:

«۱۰۰ هزار سال» برای زباله های هسته ای

شبکه هیسپان تی وی این بار در مستندی جذاب با عنوان «مشکل 100 هزار ساله» به روایت مشکلات ناشی از دفن زباله های هسته ای در دنیا پرداخته است و ذکر این نکته که حتی با بستن تمام نیروگاه های هسته ای، آثار این زباله ها تا 100 هزارسال پابرجا خواهد ماند.

«100 هزار سال» برای زباله های هسته ای
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، مستند «مشکل 100 هزار ساله» (A 100,000-Year Problem) که به بررسی خطرات ناشی از دفن زباله های هسته ای می پردازد، در سه قسمت 22 دقیقه ای به کنداکتور هیسپان رسیده است.

 

طبق گزارشی که در این مستند نشان داده خواهد شد، بنابر تخمین  آژانس هسته ای، تا 20 سال آینده حدود 300 نیروگاه هسته ای در سراسر دنیا ساخته خواهد شد؛ ولی برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان تصمیم گرفته اند تا به خاطر خطرات احتمالی این تکنولوژی، نیروگاه های هسته ای خود را ببندند.

 

در مستند «مشکل 100 هزار ساله» خواهیم دید که حتی با بستن نیروگاه ها کمکی به حل مشکل زباله های هسته ای بوجود آمده نمی شود. زباله هایی که تا صد هزار سال پابرجا هستند و می توانند بی نهایت خطر آفرین باشند.

 

در ادامه این مستند کارگردان به سراغ خطرات ناشی از وجود این زباله ها اشاره کرده است. خطراتی نظیر حمله گروه های تروریستی، چرا که با این زباله ها می توان بمب های بسیار خطرناکی را به راحتی تهیه نمود. راهکارهای زیادی برای دفن این زباله ها پیشنهاد شده که هیچ کدام مطمئن و قطعی نیستند. هنوز جایی و راهی که  بتوان زباله ها را در آن و یا با آن برای صد هزار سال دفن کرد پیدا نشده است.

 

مستند «مشکل 100 هزار ساله» تولید سال 2012 در سه قسمت 22 دقیقه ای از فردا یکشنبه ساعت 7:30 به روی آنتن می رود و در ساعات 14:30 و 20:30 در دو نوبت بازپخش می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان