//
کدخبر: ۵۸۴۸ //

تجلیل از ۷۰ خیّر سازنده حوزه‌های علمیه خواهران در کشور

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور از تجلیل خیرین سازنده حوزه‌های علیمه خواهران در سراسر کشور خبر داد.

تجلیل از ۷۰ خیّر سازنده حوزه‌های علمیه خواهران در کشور

به گزارش فرتاک نیوز، «حبیب‌الله بوربور»، رئیس هیأت مدیره مجمع خیّران کشور صبح روز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) در نشست خبری «نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیّران حوزه‌های علمیه خواهران کشور» با بیان اینکه تاریخچه این مجمع به زمان پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، اظهار کرد: ما بنا به فرمایش امام راحل که فرمودند کشورهای اسلامی باید چهره اسلامی نیز داشته باشند، مساجد بین راهی را احداث کردیم و پس از آن بحث مدرسه‌سازی حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفت و برای تأسیس آن وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند که در این عرصه از خیّران کمک بگیرید.

وی یادآور شد:‌ در ۹ سال گذشته هزاران میلیارد کمک از خیران را در این عرصه داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری و هدف ما ترویج فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است. وقتی بانویی در جامعه ما حوزه علمیه را برای تحصیل انتخاب می‌کند یعنی هدف و مقصد خود را مشخص کرده و به دنبال پیدا کردن حقیقت دین است. این مجمع هشت عضو دارد و با دانشگاه علوم پزشکی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس همکاری دارد. ما در بهار سال ۹۶ چهارمین نشست خیران حوزه‌های علمیه خواهران را برگزار می‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیّران کشور تأکید کرد: یکی از اهداف حوزه‌های علمیه خواهران این است که زنان جامعه بیشتر با معنویت آشنا شوند و بر همین اساس ۱۰ تا ۲۰ برنامه برای حوزه‌ها تدوین کرده‌ایم که یکی از آن‌ها تجلیل از خیّران مدرسه‌ساز است و درصدد هستیم ساخت و سازهایی که در این عرصه انجام می‌شود از هویت لازم برخوردار باشند و بر همین اساس از معماران برجسته کشور استفاده کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چرا فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران تا این اندازه از نظر رسانه‌ای ضعیف است، گفت: نیمِ بیشتری از اعضای هیأت مدیره خواهران هستند، ولی خود ما هم این امر را قبول داریم که حوزه‌های علمیه خواهران آن گونه که باید و شاید در عرصه‌های رسانه‌ای فعالیت ندارند و برای رفع این معضل نیازمند زمان هستیم؛ چرا که با فعالیت بیشتر آن‌ها سایر افراد جامعه با حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر آشنا می‌شوند. ما اکنون حدود ۸۰ هزار خانم طلبه داریم که به نوعی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید از نظر کمیت و کیفیت بیشتر از این‌ها فعالیت داشته باشیم.

بوربور ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته بیش از ۱۳۷۸ خیر به تفکیک استان و شهرستان را در عرصه فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران شناسایی کرده‌ایم و در روز همایش که در تالار آدینه برگزار می‌شود از بیش از ۶۰ نفر از خیران حوزه‌های علمیه‌ خواهران تقدیر می‌کنیم.

۴۹۵ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند

در ادامه عبداللهی -معاون حوزه‌های علمیه خواهران- با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران قدمت ۸۰ ساله دارد، گفت: در حدود ۲۰ سال پیش ما ۶۰۰۰ نفر از بانوان را جذب حوزه‌های علمیه خواهران کردیم و پس از سفر مقام معظم رهبری به قم و بیانات ایشان قرار شد یک مرکز مدیریت مستقلی برای تحصیلات آکادمی حوزه‌های علمیه خواهران برپا شود و به صورت مستقل کار خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: ۴۹۵ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند و حدود ۸۳ هزار طلبه اکنون در حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می‌کنند و مقاطع تحصیلی آن‌ها همچون مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها است و بر همین اساس ۶۰ هزار فرصت تبلیغی در سطح کشور از همین طریق ایجاد شده است و بیش از ۱۶۰ هزار مکتب‌خانه‌های قرآنی در سطح کشور فعال هستند و خواهران طلبه به بیش از ۲۰ هزار مدرسه اعزام می‌شوند و در بحث اقامه نماز، احکام و مشاوره اسلامی فعال هستند و در صدد هستیم از این طریق با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم.

او در ادامه با ارائه آمارهایی از بهتر شدن وضعیت در برخی از استان‌های کشور که در عرصه خودکشی و طلاق جز شهرهای پرخطر بودند، گفت: با فعالیت خواهران طلبه نیمی از خودکشی‌ها و طلاق در سطح استان‌ها کاهش پیدا کرد و وقتی گزارش را به مقام معظم رهبری ارائه دادیم ایشان این فعالیت‌ها را تأیید کردند. طبق سخن جبران خلیل جبران اگر خانواده، تعلیم و تربیت و الگوها در جامعه هدف قرار گیرند دشمنان می‌توانند به اهداف خود برسند. در این عرصه ما در صدد هستیم که با فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران تحکیم خانواده و زنان را در عرصه اخلاقیات مورد پوشش قرار بدهیم و از اهداف استراژی نظام جمهوری اسلامی گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران است. اکنون ما چهار برابر ظرفیت حوزه‌های علمیه داوطلب داریم و چون محدودیت مکانی داریم فقط یک چهارم از آن‌ها را می‌توانیم بپذیریم.

عبداللهی با اشاره به شعار حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شعار ما «حوزه‌های علمیه بارانداز معنوی و دینی جامعه است و جامعه در صدد باراندازی اقتصادی حوزه‌های علمیه» است. ما نزدیک به ۴۰ همایش کشوری در عرصه اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران برگزار کرده‌ایم و در همایشی که روز چهارشنبه برگزار می‌شود؛ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، رحمانی فضلی، حجج السلام پورمحمدی عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، تقوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، محمدی سازمان اوقاف، جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله مقتدایی و... حضور دارند. تاکنون طبق آماری که داریم ۲۵ درصد از ساخت و ساز حوزه‌های علمیه از طریق مردم تأمین شده است.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی‌اکبر فاضلی -مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران- با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره گفت: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مرکز حوزه های علمیه خواهران می‌گذرد و جمع کثیری از مردم برای احداث حوزه‌های علمیه به ما کمک کرده‌اند. امیدواریم با برپایی این همایش بتوانیم حداقل وظیفه خود که تقدیر از آن‌هاست را انجام بدهیم.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان