//
کدخبر: ۵۸۴۷۸ //
امین اله رشیدی خواننده پیشکسوت ایرانی:

اولیای امور با موسیقی قهرند

یازدهمین روز از بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات کشور، فرتاک نیوز میزبان امین اله رشیدی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز شناخته شده کشور بود. دراین دیدار از وضعیت حاکم بر موسیقی امروز کشور پرسیده ایم.

اولیای امور با موسیقی قهرند
به گزارش فرتاک نیوز،

امین اله رشیدی با گلایه از پخش نشدن آثارش از صدا وسیما گفت: در دوره مدیریت ضرغامی گاهی از کارهای من پخش می شد اما دوره روسای جدید گویی رادیو تلویزیون با موسیقی قهراست به کلی با موسیقی فاخر این سرزمین بیگانه هستند. اولیای امور با موسیقی قهرند مسئولان نباید این قدر بی اعتنا به هنر و موسیقی باشند.

 

این خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایران افزود: در این آشفته بازار موسیقی من تنها کسی هستم که از دهه 30  و 40 که اوج شکوفایی موسیقی و ادبیات بود زنده مانده ام از من کار می گیرند اما پخش نمی-کنند به دلیل این که موسیقی نمی خواهند.

 

رشیدی گفت: وقتی سیاست درهنر دخالت می کند، نتیجه اش آنچه ما امروز می بینیم است این ورطه وحشتناک و نا امید کننده که می بینیم حاصل دخالت سیاست در هنر است.

 

او افزود: مردم همیشه پیرو دولت هستند و هر چه دولت، یعنی صدا وسیما عرضه می کنند، مجبورند بپذیرند. آنچه امروزاز صداو سیما پخش می شود نه شعر و نه آهنگ دارد وقتی صدا و ریتم را از این کارها بگیرید سروصدای آزار دهنده باقی می ماند. حدود 4سال پیش استاد فرهاد فخرالدینی گفت خلاقیت در موسیقی مرده است و این روند تا امروز ادامه یافته است.

 

رشیدی با انتقاد از سیاست های حاکم بر صدا و سیما گفت: البته تعداد کمی خواننده خوب در ایران داریم اما اینان بدشانس ترین خوانندگان ما هستند ترانه سرا با شاعر تفاوت دارد و در دوران ما بهترین ترانه سراها ظهور کردند اما امروز ترانه سرا و آهنگساز خوبی نداریم تا این خوانندگان  از آثارشان استفاده کنند. گاهی کارهایی می شنوم که ناامید می شوم.

 

او گفت: کارهای من پلی بین سنت و مدرنیسم است، به حرف ما گوش نمی دهند، کارهای ما ماندگار است آموزشگاه¬ها زیاد شده اما کیفیت پایین آمده است در گذشته مگر ما چند آموزشگاه داشتیم که استادان بی نظیری را تحویل جامعه آن روز دادیم.

 

خبرنگار : حسین زندی

عکس : مجتبی قادری

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان