//
کدخبر: ۵۲۵۶ //

از ما عذرخواهی کنید/نامه جمعی از وکلا به رییس صدا‌وسیما

جمعی از وکلا در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صدا و سیما از نشان دادن چهره‌ای زشت از وکلا انتقاد کرده و خواستار عذرخواهی شدند.

 از ما عذرخواهی کنید/نامه جمعی از وکلا به رییس صدا‌وسیما

به گزارش فرتاک نیوز، گروهی از وکلا با اعتراض به رویکرد صداوسیما در نمایش چهره‌ نامناسب از وکلا در فیلم‌ها و سریال‌ها؛ نامه‌ای خطاب به علی عسگری نوشتند.

متن نامه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید مدتی است که در رسانه‌ای که ریاست آن را عهده‌دار هستید برنامه‌هایی تولید شده است که کوچک شمردن و القای فرهنگ نادرست در ارتباط با قشر وکلای دادگستری را به نمایش گذاشته است. آیا در رسانه‌ای که حتی کلمات و جملات آن توسط ناظرین ستخگیر پخش، موشکافانه بررسی شده و توسط ایشان به مدیران شبکه اطلاع‌رسانی می‌گردد، ساخت سریال‌هایی همچون «ماه و پلنگ»، «کیمیا»، «درحاشیه» و همچنین برنامه رادیویی نمی‌بایست پیش از تولید از فیلترهای لازم عبور کرده تا منجر به القای فرهنگ نادرست در جامعه نگردد و یا حداقل از این همه ایراد حقوقی مسلم بری گردد؟

جناب آقای دکتر علی عسکری

در سطح عالیه نظام از جنابعالی به عنوان شخصیتی متعادل، میانه‌رو و خیراندیش یاد می‌شود زیرا شما همیشه سعی در تعامل با ارکان مختلف جامعه داشته‌اید حالیه چگونه است که عوامل و دست‌اندرکاران رسانه ملی در این زمینه با شخص جنابعالی هم نظر نبوده‌اند که شاهد پخش چنین تولیداتی از طریق شبکه‌های مختلف استانی و ملی این رسانه می‌باشیم.

آیا شما از خدمات معاضدتی و رایگان وکلای دادگستری برای اقشار محروم جامعه بی‌اطلاعید؟

آیا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از قشر وکلا نیستند؟

آیا تعداد کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین قشر در حال خدمت‌رسانی نمی‌باشند؟

به نظر جنابعالی صرفنظر از ایرادات متعدد حقوقی که در متن برنامه‌های تولیدی و زنده آن سازمان محترم اتفاق می‌افتد، کوچک شمردن و تغییر نظر مردم راجع به وکلای دادگستری امری اتفاقی و سهوی است؟

آیا زمانی که ابلیس را در قالب وکیل دادگستری به نمایش گذاشتید لحظه‌ای به جراحات وکیلی که در اثر اصابت ضربات جسمانی از طرف مقابل، تنها به دلیل عدم ارائه مدارک موکل خویش و رعای حق و عدالت در بستر بیماری است تفکری نمودید؟

آیا بهتر نبود رد گوشه‌ای از اخبار یکی از شبکه‌هایتان از این رویداد نیز یادی می‌کردید؟

وکلا نیز از آحاد همین ملتند که برای ساخت برنامه‌های بی‌طرف در رسانه ملی مالیات می‌پردازند!

فی‌حال که با این سهل انگاری تالم و تاسف جمع کثری از وکلای دادگستری را موجب شده‌اید وقت آن رسیده تا در جهت التیام این درد چاره‌ای بیاندیشید و سعه صدر وکلا را در قبال هجمه ناروای تولیدات خود با بی‌تفاوتی اشتباه نگیرید.

ما خواهان تغییر رویکرد صداوسیما و البته عذرخواهی از قشر شریف وکلا هستیم.

وکلای دادگستری همیشه و در همه حال به عنوان بال‌های فرشته عدالت سعی در دادخواهی مردم داشته و خواهند داشت بنابراین آشنا نمودن مردم با زحمات بی‌دریغ ایشان کمک به حفظ حقوق همین مردم و تایید ارزش‌های حرفه‌ای و البته فرهنگ‌سازی درست در این رابطه رسالت اصلی آن رسانه می‌باشد که می‌بایست با دقت بیشتری به آن پرداخته شود.

تولیدکنندگان محصولات فرهنگی سریال‌ها و گزارش‌های خبری در صداوسیما نباید فراموش کنند خانواده نهاد وکالت از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز هستند. امید است که در آینده چهره خوب و زیبای وکلای دادگستری در صداوسیما نمایش داده شود.

نیک است در پایان اشاره‌ای به آیات قرآن کریم شود:

سوره توبه آیه 108: خداوند مردان پاک را دوست می‌دارد.

سوره الرحمن آیه 9: هرچیز را به ترازوی عدل و انصاف بسنجید.

رونوشت:

مجلس شورای اسلامی ایران

امضاء وکلای کانون وکلای دادگستری و وکلای مرکز امور مشاوران قوه قضائیه سراسر کشور.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان