//
کدخبر: ۵۱۳۸۵ //
رئیس رسانه ملی در اصفهان:

سنگین‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ امروز علیه ایران در حال وقوع است

رئیس رسانه ملی گفت: سنگین‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ امروز علیه ایران در حال وقوع است و ما باید در مقابل این جنگ با هوشیاری ایستادگی کنیم.

سنگین‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ امروز علیه ایران در حال وقوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالعلی علی عسکری دقایقی پیش در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی اظهار داشت: استان اصفهان شهر علما و شهدای بزرگی است؛ استانی که در مجموعه نظام جمهوری اسلامی یکی از استان‌های ارزشمند و با استعدادهای فراوان و کم نظیر به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم حضور پیرغلامان برای استان اصفهان و کشورمان برکات بسیاری داشته باشد، ادامه داد: این اجلاس ضرب آهنگی برای محرم بود زیرا امروز همه بخش‌های فرهنگی آماده می‌شوند تا نام سید الشهدا را زنده کنند. همه پیرغلامان و مداحان ما با اخلاص هستند و رویش‌های جدید فراوانی در کشور ما در مداحان وجود دارد که باید پای این رویش ها و مداحان در این اجلاس باز شود.

 

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه کار مداحی کار بسیار ارزشمند و بزرگی است که اثر بسیاری بر مردم دارد، افزود: اگر این کار درست انجام شود و با تغییر صحیح در آن، مردم به سمت این فرهنگ بیش از گذشته سوق دهد، جهادی بزرگ صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ترویج و پراکندن معنویت، حکمت، امید و ایمان در جامعه از طریق مداحان امکان پذیر است، ادامه داد: شاید عواطف مردم گریه کنند اما از طریق شعر زیبا، روح آن‌ها برای عشق ورزیدن و اخلاص آماده می‌شود و در راستای هدایت جامعه و خانواده‌ها موثر خواهد شد.

 

علی‌عسکری افزود: مداحان اهل بیت و پیرغلامان حسینی می‌توانند مخاطبان فراوان خود را تجمیع کرده و قلب آن‌ها را پیرامون اهل بیت(ع) ساماندهی کنند. از ابتدا تا قرن حاضر مداحان خدمات بزرگی به اسلام و شیعه کرده‌اند که این خدمات قابل تقدیر است.

 

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، زمانی که رژیم شاهنشاهی ظلم می‌کرد، مداحان و خادمان در کنار فقها و علما بزرگترین خدمت‌ها را صورت دادند و پس از انقلاب نیز در کنار امام بزرگترین یاور خادمان و مداحان در کنار مردم بودند. در زمان جنگ بیاد بیاورید که در شهرها و روستاها و در همه پهنه این کشور مداحان در کنار روحانیون بزرگ بودند که جوانان را برای فداکاری آماده می‌شدند و جبهه‌ها را پر می‌کردند.

 

رئیس رسانه ملی بیان کرد: در زمان حال و در زمان رهبر معظم انقلاب ببینید که مداحان چه نقش پررنگی را داشتند که ما به همه شما افتخار می کنیم. امروز شیطان بیش از هر زمانی فعال است و بر علیه اسلام، فرهنگ و هویت جوانان فعال شده و امروز ما در معرض یک تهاجمی فرهنگی و رسانه‌ای  گسترده قرار گرفته‌ایم.

 

وی خطاب به مداحان افزود: شما مداحان در دوره جنگ نخست و در دفاع مقدس انقلابی و خوب عمل کردید و امروز باید در قبال جنگ دوم که جنگ فرهنگی بوده، به میدان بیایید و یک آرایش جدید را در مقابل این جبهه فرهنگی شکل دهیم.

 

علی‌عسکری بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدا و سیما قرارگاه جنگ نرم است و ما باید برای حفظ فرهنگ و ایمان جوانان به میدان برویم و این یک جهاد بزرگ است که باید انجام دهیم. البته این باری بر دوش همه انسان های بزرگ این جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسئله باری بر دوش معلمان، عالمان و روحانیون و همه و همه است اما مداحان طیف مردمی بسیاری را در برابر خود دارند که وظیفه و مأموریتی ویژه را برای آن‌ها ایجاد کرده که نقشی بی‌بدیل دارد.

 

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه حماسه حسینی را ما داریم و هر گاه هنر با حماسه همراه شده، به سازندگی منجر می‌شود، گفت: هر گاه که هنر بدون حماسه شد، به سمت ابتذال و دنیا طلبی می‌رود. شما اهل حماسه طلبی هستید و باید این روحیه را گسترش دهید.

 

وی ادامه داد: همت نقش جهان مسئله‌ای است که امشب بنده به شما می گویم؛ در زمان صفویه در اصفهان در برابر استعمارگران ایستادند و امنیتی که ایجاد کردند موجب رشد کشور شد و همین اصفهان مهد علما و دانشمندان بود. با این حال، یکی از فرزندان صفویه اهل هنر بود اما حماسه در هنر او همراه نبود. زمانی که این خانواده از حماسه فاصله گرفت و به سمت دنیا طلبی رفت، استعمار آن را فهمید و از طرفی دیگر حمله کرد و حادثه نقش جهان در آن رخ دهد.

 

علی‌عسکری خاطرنشان کرد: میدان نقش جهان نشان داده که هر گاه هنر از حماسه فاصله گرفت ذلت و خفت را در پی دارد، امروز همه مدیران و مسئولان تحت نظر رهبر معظم انقلاب پرشور و حماسی از کشور دفاع کرده و نمی‌گذارند دشمن به کشور چپ نگاه کند، یک ملت یا باید زیر پرچم ابرقدرت‌ها با خواری زندگی کند یا خود مقاومت کند و عزت خود را حفظ کند.

 

وی افزود: باید دید پس از اینکه آن اتفاق در آن دولت صفوی رخ داد، چه فجایعی بر سر مردم آمد و یکی از لحظه‌های تلخ دوران قاجار را یکی از فرزندان اصفهان در فیلم "یتیم خانه" به تصویر کشید تا در زمان انقلاب امام راحل باران رحمتی بر سر مردم ما باشد.

 

رئیس رسانه ملی درباره این واقعه ادامه داد: پس از آن، آمریکایی‌ها سعی کردند یکبار دیگر آن واقعه را پیگیری کنند و اتفاقی که در شوروی رخ داد را در ایران پیگیری کنند. با این حال، به دلیل وجود رهبری مقتدر، سپاه، بسیج و مردم ما، آمریکا در این زمینه شکست خورد؛ هرچند که باز هم آن ها دست برنداشتند و هم‌اکنون از طریق جنگ فرهنگی کار خود را پیگیری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه آن‌ها دست برنداشتند و تلاش می‌کنند تا جنگ فرهنگی را بر ما تحمیل کنند، خاطرنشان کرد: اگر روزی در تاریخ تحقیق شود که سنگین‌ترین جنگ فرهنگی در کدام کشور بوده، بدون شک به این نتیجه می‌رسند که بر اساس تحقیق‌های صورت گرفته این جنگ فرهنگی در ایران و در زمان کنونی در حال وقوع است که ما در قله این جنگ قرار داریم.

 

علی‌عسکری گفت: حفظ روحیه انقلابی به معنای یک دست قرآن و یک دست شمشیر آخته است و شکست دشمن برنمی‌آید به جز نام امام حسین (ع) که ایشان در تاریکی‌ها و ظلمت ها چراغ هدایت و کشتی نجات ماست. امیدوارم با وجود شما سد آهنی را مقابل تهاجم فرهنگی ایجاد کنیم.

 

وی خطاب به پیرغلامان حسینی سراسر کشور گفت: از شما می‌خواهم امسال حلقه‌های معرفت در کنار حلقه‌های شور و اشتیاق ایجاد شود و مقابله سنگینی را در برابر حمله ضد فرهنگی دشمن داشته باشیم. شهدای مدافع حرم نشان می‌دهند که جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و در منطقه حرف نخست را می‌زند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان