//
کدخبر: ۵۰۴۸ //

شهید؛ زیبنده‌ترین واژه برای ایثارگران پلاسکو

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به نظرم زیبنده‌ترین واژه‌، برای آتش‌نشانان ایثارگر که در فاجعه پلاسکو از دنیا رفتند، کلمه شهید است تا بتوان به‌نوعی فداکاری‌های آنها را قدر نهاد.

شهید؛ زیبنده‌ترین واژه برای ایثارگران پلاسکو

به گزارش فرتاک نیوز؛ مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره تجربه حضورش در سریال «عملیات 125» اظهار کرد: تجربه بازی در سریال «عملیات 125» به من آموخت که برای گذران زندگی تنها نباید به نیازهای شخصی خود اکتفا کنیم، بلکه باید به‌راحتی دیگران نیز بیندیشیم. این توصیه می‌تواند تابع الگوهایی نیز باشد که در جامعه نمونه‌های آن را فراوان می‌بینیم. بهترین گواه هم برای این ادعا، آتش‌نشان‌ها هستند که باید از آنها نکته و درس بسیار بیاموزیم.

وی افزود: البته توجه ما به موضوع آتش‌نشان‌ها، نباید تنها به زمان حال که فاجعه پلاسکو رخ داده خلاصه شود، بلکه می‌بایست در طول سال نیز تداوم داشته باشد، چون این بزرگان همیشه با جان‌فشانی‌های خود برای ما آسایش به همراه آورد‌ه‌اند. نکته دیگر اینکه با تمام زحمات و ایثاری که آتش‌نشان‌ها انجام می‌دهند، وقتی می‌شنویم عده‌ای از آنها در حادثه‌های مختلف به شهادت می‌رسند بسیار ناراحت می‌شویم، همان‌گونه که همه ملت ایران این روزها اندوهگین هستند.

این بازیگر ادامه داد: درباره آتش‌نشان‌ها مجموعه «عملیات 125» در سه فصل ساخته شده است که مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفت، اما سینما نیز قادر است از حضور این قشر برای تولید کارهای متعدد بهره برد، چون این موضوع هم مورد پسند مردم است هم اینکه با پرداختن به چنین موضوعاتی مردم بیشتر از ایثار آتش‌نشان‌ها خبردار می‌شوند.

رجبی در انتهای سخنان خود بیان کرد: فیلم ساختن درباره آتش‌نشان‌ها جدا از اینکه مردم را با زحمات این قشر بیشتر آشنا می‌کند، به‌نوعی بر ایمنی جامعه نیز می‌افزاید، چون مردم می‌فهمند چه کارهایی باید انجام بدهند تا ایمنی آنها بیشتر تامین شود و موضوع پایانی سخنانم بار دیگر به شهدای آتش‌نشان اختصاص پیدا می‌کند، چون اطلاق واژه‌ای جز شهید به آتش‌نشان‌ها بی‌انصافی محض است، بزرگانی که با رشادت خود به بهترین شکل ایثار را معنی می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان