//
کدخبر: ۴۶۴۸۲ //
پروژه سی میزبان بیش از 70 هزار مخاطب؛

شجریان راوی داستان عاشقانه زال و رودابه!

کنسرت نمایش سی با روایت داستان‌هایی از شاهنامه و با اجرای همایون شجریان در کاخ سعدآباد برگزار شد.

شجریان راوی داستان عاشقانه زال و رودابه!
به گزارش فرتاک نیوز،

 کنسرت نمایش سی به آهنگسازی سهراب پورناظری؛ نویسندگی نغمه ثمینی و به کارگردانی علی اصغر دشتی از ۱۵ مرداد ماه در فضای باز کاخ سعدآباد تهران به روی صحنه رفته و تمام بلیت‌های آن تا پایان ۱۰ شهریور فروش رفته‌است. صابر ابر، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، دلنیا آرام، مهدی پاکدل، بانیپپال شومون و حسین صوفیان نیز بازیگران پروژه سی هستند.

 

حواشی و اتفاقات ویژه:

– کنسرت ساعت ۲۲:۳۰ و با حضور همایون شجریان و سهراب پورناظری روی استیج آغاز شد، هرچند فاصله زیاد استیج با جایگاه مردم باعث شده بود تا چند LED در قسمت‌های مختلف کار گذاشته شود تا ردیف‌های عقب‌تر دید بهتری به این برنامه داشته باشند.

 

– تغییر جایگاه خواننده و نوازنده تنبور در طول اجرا و بر اساس موقعیت نمایشی از دیگر نکات جالب و قابل توجه کارگردانی این برنامه بود.

 

– «ساز بی تاب است این قصه شنیدن دارد»؛ همایون شجریان با خواندن این مصرع از اهورا ایمان، روایت داستان را آغاز کرد و صابر ابر در نقش ضحاک روی صحنه ظاهر شد.

 

– بر خلافه آن‌چه پیش از این تصور می‌شد در این کنسرت نمایش خبری از شاهنامه خوانی نبود و بازیگران نمایش دیالوگ‌هایی به نثر آهنگین را بیان می‌کردند و همایون شجریان نیز اشعاری از اهورا ایمان، هومن ذکایی، مولوی، پوریا سوری، امیرخسرو دهلوی و حسین منزوی را اجرا کرد. شجریان همچنین قطعه‌ای با عنوان «مرگ اسفندیار» از اشعار فردوسی را با همراهی سهراب پورناظری اجرا کرد.

 

– روند اجرای نمایش و موسیقی به صورتی تنظیم شده بود که بلافاصله پس از هر نمایش که حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بود، یک قطعه در وصف همان صحنه‌ها اجرا می‌شد که این اتفاق حاضرین را بیش از پیش مشتاق کرده بود تا این کنسرت نمایش را پایان نظاره گر باشند.

 

– جلوه‌های بصری (Visual Effects) و طراحی صحنه این اجرا به شکلی بسیار جذاب و چشم نواز بودو هماهنگی جلوه‌های بصری با صحنه‌های نمایش به جذابیت هرچه بیش‌تر آن افزود.

 

– نبود فضای کافی برای پارکینگ و همچنین مسیر پر ترافیک منتهی به کاخ سعدآباد باعث شد تا عده‌ای تا دقایقی پس از برنامه در محل برگزاری حاضر شوند.

 

سهراب پورناظری، حسین رضایی نیا، نگار خارکن، آیین مشکاتیان، مهیار طریحی، حمید خوانساری، آرین کشیشی، خورشید دادبه و شیده شکرابی نوازنده‌های این کنسرت نمایش بودند.

 

کنسرت نمایش سی از ۱۵ مرداد تا ۱۰ شهریور به مدت ۱۵ شب در فضای باز کاخ سعدآباد به همت موسسه دل آواز و بارانا و همچنین به مدیریت برگزاری محمدحسین توتونچیان برگزار می‌شود.

 

منبع: رسانه نوا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان