//
کدخبر: ۴۵۳۹۶۹ //

ستاره‌های دو رگه سینمای ایران: درخششی از فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون

در این مطلب با بازیگران دو رگه ایرانی-هندی آشنا می شوید.

ستاره‌های دو رگه سینمای ایران: درخششی از فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون
به گزارش فرتاک نیوز،

هند یکی از کشور هایی است که صنعت فیلم سازی در آن رونق زیادی دارد و فیلم های زیاد و بی نظیری در طول سال روی پرده سینما می‌روند در این فیلم ها بازیگران بسیاری با حضور و نقش افرینی به شهرت زیادی رسیده اند در این میان برخی از بازیگران سرشناس و محبوب هند ایرانی الاصل هستند و هویت ایرانی دارند.

هما قریشی

هما قریشی یکی از بازیگران و مدل های ایرانی الاصل بوده که در حال حاضر در کشور هندوستان فعالیت می کند او پدرش ایرانی و مادرش هندی است متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ در شهر دهلی نو می باشد.

P22vuM02HDoC

ماندانا (منیژه) کریمی

ماندانا کریمی با نام اصلی منیژه کریمی در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۷ در تهران متولد شده است. پدر او یک هندی به نام رضا کریمی و مادرش صبا کریمی نام دارد. دین خانواده کریمی اسلام است و ماندانا درباره خانواده خود می‌گوید که در یک خانواده متوسط مسلمان بزرگ شده و در کودکی بسیار آرام بوده است.

yUvgvgBHtUdO

بومان ایرانی

بومان ایرانی ، (زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۵۹، هند) از هنرپیشه‌ها و بازیگران نامدار سینما و تئاتر هند است که به ایفای نقش در فیلم‌های زیادی پرداخته‌است او در کنار بازیگران مشهور هند، به ایفای نقش‌های مکمل مثبت و منفی پرداخته که نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کرده و نقدهای مثبت زیادی را نیز دریافت نموده‌است.

او از پارسیان هند و پیرو آئین زرتشت یا همان(مزدیسنا) است. پارسیان (یا همان پارسی‌ها) به زرتشتیان ایرانی گفته می‌شود که هنگام حمله اعراب به ایران از آنجا به هند مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند، مزدیسنا از ادیان کهن ایران باستان است.

ULSV5FmJ5zfD

مریم زکریا

مریم زکریا (به انگلیسی: Maryam Zakaria) خواننده و مدل ایرانی-سوئدی است. که در سینمای بالیوود و تلوگو دیده می‌شود.

iWDzlOroqyQ2

الناز نوروزی

الناز نوروزی متولد ۱۸ تیر ۱۳۷۱ در تهران، مدل و بازیگر فعال در هند است. فارغ التحصیل رشته ازدبیرستان گوته هانوفر میباشد که با مدلینگ شروع به کار کرد و از ۲۶ سالگی بازیگری را آغاز کرد و با سریال «پدر خوانده بمبئی» به شهرت رسید.

WISa2dF5Vsue

سانایا ایرانی

سانایا ایرانی متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۳ در هند بازیگر، مدل و رقصنده است. فارغ التحصیل کالج بازرگانی و اقتصاد سیدنهام، بمبئی بوده که از ۲۳ سالگی بازیگری را شروع کرد و با سریال «اسم این عشق را چه بگذاریم؟» به شهرت رسید.

BR29BEAw2mcA

جان آبراهام

جان آبراهام متولد و بزرگ شده در بمبئی هند، یکی از موفق ترین مدل های مرد در هند است. جان آبراهام، با نام ایرانی فرهان آبراهام، در 17 دسامبر 1972 در کوچی، کرالا به دنیا آمد. جان در خانواده ای متوسط   بزرگ شد.

پدرش ابراهیم جان یک مسیحی سوری (نصرانی یا سنت توماس مسیحی) اهل آلووا، کرالا، هند و مادرش فیروزا ایرانی، پارسی زرتشتی از جامعه پارسی هند است. پدرش معمار و مادرش خانه دار و کارمند خیریه است. جان آبراهام یک خواهر به نام سوزی متیو و یک برادر به نام آلن آبراهام دارد.

b8oKKzDfNWqV

آریونا ایرانی

آریونا ایرانی یکی دیگر از هنرمندان ایرانی تبار در سینمای هندوستان است که در 3 مه 1952 در هند متولد شد. این بازیگر و کارگردان اهل هند در فیلمهایی همچون ملکه مارها 2، جگر، راجا و سه برادری، دل های شکسته، عاشق شدی، جان من تو بگو، رقص در موسم باران و مهارجه نقش آفرینی کرده است.

y0sOQVGZpUom

bfGZHF62WmiO

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان