//
کدخبر: ۴۳۱۲۹۴ //

کنسرت مشترک محمد بحرانی و محسن شریفیان

گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی محمد بحرانی و آکا صفوی، فصل جدید تور کنسرت‌های بین‌المللی خود را در کانادا و استرالیا با یکی از نوازندگان جهانی ساز «دیجیریدو» برگزار خواهد کرد.

کنسرت مشترک محمد بحرانی و محسن شریفیان
به گزارش فرتاک نیوز،

گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی محمد بحرانی و آکا صفوی که طی سال‌های اخیر علاوه برگزاری کنسرت‌های متعدد در تهران، در کشورهای مختلف به اجرای برنامه‌ پرداخته، فصل جدید تور کنسرت‌های بین‌المللی خود را با یکی از نوازندگان مطرح و جهانی ساز دیجیریدو آغاز خواهد کرد.

در توضیحات تکمیلی این کنسرت‌ها آمده است: 

«اجرای متفاوت گروه «لیان» بوشهر در قالب تور موسیقایی این گروه از چندین اجرا در شهرهای مختلف کشور کانادا آغاز می‌شود و در استرالیا به پایان می‌رسد. آکا صفوی به عنوان خواننده گروه، مرتضی پالیزدان و محمود بردک نیا نوازنده‌های سازهای کوبه‌ای و لیانا شریفیان نوازنده عود و نی انبان به همراه سه نوازنده بومی مهمان، محسن شریفیان را در یکی از سالن‌های شهر سیدنی با بیش از سه هزار تماشاچی همراهی خواهند کرد. ضمن اینکه محمد بحرانی، هنرمند و صدا پیشه ایرانی نیز در این اجرا حضور دارد تا تجربه موسیقایی خود را در کنار این گروه جنوبی محک بزند.

از نکات بارز این کنسرت همنوازی و اجرای ویلیام بارتون، موسیقیدان مطرح استرالیایی و نوازنده متبحر و سرشناس ساز دیجیریدو با گروه موسیقی لیان و گفتگوی دو ساز اصیل و بومی مردمان دو قاره متفاوت است. سازهای نی‌جفتی جنوب ایران و دیجیریدوی استرالیایی‌ها که از نفس نوازنده‌ها، نوا می‌سازند برای اولین بار در سطح بین‌المللی، گفتمانی جذاب از جنس همسرایی و صلح جهانی را رقم خواهد زد.

ضمن اینکه همنشینی ساز نی جفتی و تکنیک نواختن آن با دیجیریدو، آمیختن نواهای مردمانی است که در فاصله جغرافیایی قابل تأمل، هر دو دل به دریاها سپرده‌اند و نواسازی متاثر از این دلسپردگی، ریشه در اشتراکات فرهنگی آنها دارد.»

دیجیریدو، ساز بومیان استرالیا با قدمتی ۱۵۰۰ ساله است که به عنوان ساز همراهی‌کننده برای آوازها و داستان‌سرایی‌ها استفاده می‌کردند و با شنیدن نواهای آن به هم دلی با طبیعت می‌پرداختند که در آخر به تقلید از صداهای و نواهای عناصر موجود در طبیعت منجر می‌شد. در این راستا نوازنده دیجیریدو با شگردهای خاص تنفسی و تغییر شکل دهان، صداهای مختلف را خلق می‌نماید.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، گروه «لیان» بوشهر ابتدا روز بیست و هشتم آبان ماه در ونکوور، سوم آذر در تورنتو، پنجم آذر در مونترال کانادا کنسرت‌های خود پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. این مجموعه موسیقایی همچنین روزهای دهم آذر در ملبورن، دوازدهم اذر در بریزین و نوزدهم آذر در سیدنی استرالیا کنسرت‌هایی را برگزار خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان