//
کدخبر: ۴۱۳۸۸۰ //
دیوید بکام

نگاهی به زندگی شگفت‌انگیز دیوید بکام در آمریکا/ از دوستان سلبریتی و زندگی در برج اشرافی تا راضی کردن لیونل مسی برای پیوستن به تیم ته جدولی!

دیوید بکام اسطوره انگلیسی دنیای فوتبال با راضی کردن لیونل مسی برای پیوستن به تیمی که در انتهای جدول قرار دارد شاهکاری بزرگ انجام داد. او آمریکا را تبدیل به خانه دوم خود کرده است.

نگاهی به زندگی شگفت‌انگیز دیوید بکام در آمریکا/ از دوستان سلبریتی و زندگی در برج اشرافی تا راضی کردن لیونل مسی برای پیوستن به تیم ته جدولی!
به گزارش فرتاک نیوز،

امضای قرارداد لیونل مسی با تیم اینترمیامی دیوید بکام بزرگترین کودتا در تاریخ ورزش ایالات متحده بود. کاپیتان سابق انگلیس در یک معامله بی‌نظیر، بهترین بازیکن جهان را متقاعد کرد تا با تیمی در انتهای لیگ ایالات متحده قرارداد امضا کند. نه تنها این، بلکه مسی ۳۶ ساله، که کاپیتان آرژانتین در جام جهانی سال گذشته بود، پیشنهاد یک میلیارد پوندی گزارش شده از تیمی در عربستان سعودی را رد کرد.

بکام زیرک و باهوش از قدرت دوستان مشهور خود استفاده کرده تا مسی را با زرق و برقی که با خاورمیانه قابل قیاس نیست جذب کند. سلبریتی‌هایی مانند کیم کارداشیان ملکه تلویزیونی، لبرون جیمز فوق ستاره بسکتبال و سرنا ویلیامز اسطوره تنیس، برای تماشای اولین بازی برنده هفت توپ طلا در اینترمیامی حضور داشتند. وقتی بکام پنج سال پیش ایجاد تیم فوتبال فلوریدا را اعلام کرد، غول موسیقی جی زی، خواننده فوق‌ستاره جنیفر لوپز، بازیگر درجه یک هالیوودی ویل اسمیت و ورزشکار المپیکی یوسین بولت در کنارش بودند.

دیوید بکام ۴۸ ساله پس از گلزنی مسی در وقت اضافه بازی مقابل کروس آسول نزدیک بود گریه کند. کاملا قابل درک است، با توجه به موانعی که او در راه‌اندازی یک تیم فوتبال از صفر بر سر راه خود داشت. به دنبال چالش‌های قانونی، اعتراضات ساکنان و کشف آرسنیک در خاک، هنوز استادیوم پیشرفته باشگاه ساخته نشده است.

 

دیوید بکام و لیونل مسی

همسر دیوید، ویکتوریا ۴۹ ساله، در تمام طول سال در کنار او بود و خانواده را از وطن جدا کرد تا بخش زیادی از سال را در میامی بگذراند. یک منبع نزدیک به خانواده گفت: «قرارداد مسی تیم را در نقشه جهانی قرار داده است. فقط بازیکنان نیستند که از تیم حمایت می‌کنند، دوستان معروف دیوید و ویکتوریا همگی به این موضوع اهمیت می‌دهند. «سنت» پسر کیم کارداشیان یکی از هواداران بزرگ فوتبال است و مسی بت اوست. همین موضوع را می‌توان در مورد دوستان بکام مانند مارک آنتونی خواننده، تام بردی ستاره فوتبال آمریکایی و لبرون جیمز که اغلب در بازی‌ها دیده می‌شوند، گفت. این فقط یک باشگاه نیست، بلکه بیشتر به عنوان یک برند شناخته می‌شود که از نظر تجاری بسیار ماندگار و قابل رشد و ترقی است.»

منبع همچنین افزود: «ویکتوریا از بیش از پنج سال پیش و ابتدای این سرمایه‌گذاری گفت که در هر مرحله از دیوید حمایت خواهد کرد و واقعاً هم همینطور بود. میامی به سرعت تبدیل به خانه دوم این خانواده شد و آنها عاشق سرعت آرام زندگی در اینجا هستند.»

دو سال پیش خانواده بکام یک پنت‌هاوس ۱۸.۵ میلیون پوندی در میامی در برجی ۷۰۷ فوتی که توسط معمار مشهور «زاها حدید» طراحی شده بود، خریدند که دارای سکوی فرود هلی‌کوپتر و چشم‌اندازی رو به اقیانوس اطلس است. چهار فرزند این خانواده هم رابطه خوبی با این منطقه برقرار کرده‌اند.

پسر بزرگ خانواده، بروکلین ۲۴ ساله، با نیکولا پلتز، بازیگر ۲۸ ساله، در خانه پدر میلیاردر نیکولا در همان نزدیکی در پالم بیچ ازدواج کرد، در حالی که رومئوی ۲۰ ساله در لیست تیم ذخیره اینترمیامی بود. دخترشان هارپر ۱۲ ساله بیشتر تعطیلات تابستانی خود را در میامی سپری می‌کند و کروز ۱۸ ساله از وقت گذراندن در قایق تفریحی خانوادگی ۵ میلیون پوندی در آب‌های شهر آفتابی لذت می‌برد.

آپارتمان دیوید بکام در میامی

آپارتمان دیوید بکام در میامی

بکام اغلب در شهر با دوستان مشهورش از جمله تام بردی دیده می‌شود. یکی دیگر از دوستان نزدیک بکام «دیوید گراتمن» سلطان زندگی شبانه است که به دلیل امپراتوری رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه‌اش به «پادشاه میامی» معروف است. زمانی که مارک آنتونی، شوهر سابق جنیفر لوپز، با نادیا فریرا در ماه ژانویه در موزه هنر پرز میامی ازدواج کرد، دیوید ساقدوش بود. بکام همچنین با حضور در گرندپری میامی در سال گذشته سر و صدای زیادی بر پا کرد و ویکتوریا هم با دوست صمیمی‌اش «اوا لانگوریا» در آنجا حضور یافت.

بکام‌ها به رستوران‌های مشهوری از جمله ماکوتو، جایی که کارداشیان‌ها هم زیاد دیده می‌شوند و زوما میامی که رستوران محبوب ستاره رپ دریک و ویل اسمیت است، می‌روند. اما دیوید از غذاهای ساده‌تر هم لذت می‌برد و مرتباً به ساندویچ‌فروشی «انریکتا» که یک غذاخوری کوبایی است که گران‌ترین غذاهایش ۹ پوند است، می‌رود. لیدیس پلا که خانواده‌اش صاحب رستوران هستند گفت: «او  قهوه کاستاریکایی را دوست دارد و عاشق گوشت خوک یا ساندویچ کوبانی است. او همیشه خوش‌برخورد است و با هرکه بخواهد عکس می‌گیرد.» مادرش لوسیا پلا با لبخند افزود: «دیوید دوست من است.»

دیوید بکام

دیوید بکام

اما حتی دوستان فوق‌ستاره بکام هم تحت‌شعاع آمدن مسی قرار گرفته‌اند که در شهر با او مانند یک خدا رفتار می‌شود. همه می‌خواستند در ورزشگاه باشند تا اعجوبه اهل آمریکای جنوبی را ببینند. نقاشی‌های دیواری برای تجلیل از مهاجم آرژانتینی در مکان‌های بی‌شماری دیده می‌شود، در حالی که کسب‌وکارهای مبتکر ساندویچ‌هایی با تم مسی و حتی آبجوی مسی ارائه می‌کنند.

ماکسیمیلیانو اینفانتینو هوادار ۴۶ ساله اینتر، به نشریه «سان» گفت: «داشتن مسی در اینجا یک رویا است. بکام واقعاً می‌تواند هر اتفاقی را رقم بزند. میامی نمی‌داند چه چیزی در انتظارش است. وقتی به ایستگاه‌های اتوبوس نگاه می‌کنید تمام چیزی که می‌بینید عکس‌های مسی است. آمدن او همه چیز را تغییر خواهد داد.»

یک نقاشی دیواری کل ضلع یک ساختمان هفت طبقه را پوشانده و دو تصویر از مسی را نشان می‌دهد که توسط یک هنرمند گرافیتی بومی کشیده شده و بکام هم این نقاشی را لمس کرده و دندان‌های مسی را رنگ‌آمیزی کرده است. اکسل مونتانوی ۳۰ ساله که تی‌شرت‌هایی را در کنار این دیوار می‌فروخت، گفت: «می‌خواهم از دیوید بکام برای آوردن لیونل مسی به این شهر تشکر کنم. آنها برابرند و یکدیگر را درک می‌کنند.»

پیراهن لیونل مسی در اینترمیامی

راضی کردن سوپراستار عالی فوتبال برای پیوستن به باشگاه به وضوح معامله بزرگی برای بکام بود. کاپیتان سابق انگلیس که شریک تاجر میامی خورخه ماس در مالکیت باشگاه است، گفت: «لحظه‌ای که لئو به تلویزیون رفت و اعلام کرد که به میامی می‌آید، لحظه‌ای احساسی بود.»

او حداقل دو سال را صرف متقاعد کردن مسی کرد. گفته می‌شود که ستاره سابق بارسلونا با دستمزد پایه سالانه ۱۵ میلیون پوندی به اضافه ۳۰ میلیون پوند پاداش به این باشگاه آمده و همچنین قرار است پس از پایان قراردادش در سال ۲۰۲۵، سهامی از این تیم دریافت کند. مسی با انتقال رایگان از پاری‌سن‌ژرمن وارد شد و درآمد او تا حدی از طریق قرارداد پخش با اپل پلاس تامین می‌شود.

بکام در سال گذشته ۶۵۷۰۰۰ پوند در هفته درآمد داشت که بیشتر آن از برند او که مجوز بازی‌های ویدیویی، آدیداس، ویسکی هایگ کلاب، ماشین‌های مازراتی و ساعت‌های تودور را دارد، به دست می‌آمد. این مبالغ ممکن است در آینده تحت‌الشعاع اینتر میامی قرار گیرد. این باشگاه پروژه شخصی بکام است، پس از اینکه ۱۶ سال پیش با بازی برای لس‌آنجلس گلکسی قراردادی هوشمندانه امضا کرد. به عنوان بخشی از این توافق، لیگ فوتبال آمریکا به بکام قول داد که می‌تواند تیم فوتبال خود را با کمتر از یک‌چهارم هزینه معمولی که توسط مسابقات درخواست می‌شود، در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

دیوید بکام و لبرون جیمز

اما او مجبور به غلبه بر اعتراض مردم محلی به طرح‌های مختلف استادیوم دائمی در شهر فلوریدا شده است. این تیم در حال حاضر در ورزشگاه DRV PNK با ظرفیت ۲۱۰۰۰ نفر بازی می‌کند، که قبلاً خانه تیم فوتبال دیگری بود. اولین بازی خانگی اینترمیامی در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های کووید به تعویق افتاد، و بکام در چهار سال گذشته چهار سرمربی را پشت سر گذاشت. او در ماه گذشته فیل نویل، هم‌تیمی قدیمی خود در انگلیس و منچستریونایتد، را اخراج کرد و این باشگاه در حال حاضر در رده پانزدهم لیگ کنفرانس شرق قرار دارد.

موفقیت کمدی فوتبالی اپل تی‌وی «تد لاسو» و مستند «به رکسام خوش آمدید» دیزنی پلاس در مورد ستاره‌های هالیوود رایان رینولدز و راب مک‌الهنی که مالک تیم رکسام هستند، ثابت می‌کند که علاقه‌ای برای این ورزش در ایالات متحده وجود دارد. این علاقه زمانی افزایش می‌یابد که ایالات متحده، مکزیک و کانادا سه سال دیگر جام جهانی را به طور مشترک میزبانی کنند.

دیوید بکام

 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان