//
کدخبر: ۴۱۱۴۵۴ //
افسانه بایگان

دلیل خداحافظی یکباره افسانه بایگان چیست؟|پشت پرده خداحافظی شوکه کننده خانم بازیگر از عرصه بی حرمت بازیگری!

چند هفته بعد از خداحافظی هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگری، افسانه بایگان با انتشار پستی اینستاگرامی کنارگیری خود را از عرصه‌ بازیگری اعلام کرد.

دلیل خداحافظی یکباره افسانه بایگان چیست؟|پشت پرده خداحافظی شوکه کننده خانم بازیگر از عرصه بی حرمت بازیگری!
به گزارش فرتاک نیوز،

افسانه بایگان در بخشی از متن منتشر شده در اینستاگرام خود نوشت: «تعهد اجتماعی هنرمند همیشه او را لبه پرتگاه قرار می دهد؛ بنده هیچ تذکر و توبیخی حتی به اشاره مثل ممنوعیت حضور در سینما و…دریافت نکردم.»

این بازیگر ۶۱ ساله در انتها نوشت: «در چنین شرایطی که معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سالها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی ام دستخوش انواع سوءتعبیرها از هر سو شده، و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته می‌شود، ناچار اعلام میکنم که در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصهٔ بی حرمت بازیگری کناره گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم.»

چند روز پیش از انتشار خبر کناره گیری از بازیگری، بایگان در پی حواشی شکل گرفته درخصوص انتشار عکس او با کلاه در اینستاگرام خود نوشت: «اینجانب دو ماه قبل برای دیدن تئاتر کافه عاشقی در سالن اجرای شهرزاد شرکت کردم، در حالی که کلاهی بر سر داشتم که بخش عمده ای از سرم را پوشانده بود و تنها کمی از مو و گردنم دیده می‌شد.

یکی از دست اندرکاران پشت صحنه این نمایش نظر من را در پایان نمایش پرسید و من به احترام زحمات گروه و گفتن یک خسته نباشید پاسخ ایشان را دادم و فیلمی که از من با گوشی گرفتند منتشر شد».

متهم شدن به یک سال حبس!

افسانه بایگان در ادامه نوشت: «حال من متهم شده ام به ماده ۶۴۰ یعنی در معرض قراردادن شیء!!!که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است. فلذا نتیجه می گیریم که بنده در این تعبیر در حد یک شیء بررسی می شوم.

 
 

یعنی اگر من بدون حجاب در خیابان ظاهر شوم مشمول تبصره ماده ۶۳۸ خواهم بود و استحقاق جزای نقدی دارم، اما اگر با کلاه برای دیدن نمایشی شرکت کنم مستحق یک سال حبس هستم؟؟؟»

این بازیگر با سابقه نوشت: «بد نیست به دور و برمان در این شهر نگاه کنیم آیا این حجاب در تهران و در یک مرکز هنری مثل سالن تئاتر بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است؟ قضاوتش با مردم تهران.

در کیفرخواست نوشته اند مجازات مندرج در تبصرهٔ ماده ۶۳۸ برای من کم است و برخورد شدید ضرورت دارد، چرا چون یک هنرمندم.

لازم به ذکر است با همین مدل کلاه در جشنواره جهانی فیلم فجر شرکت کرده و عکس هایی هم در فضای مجازی منتشر شد، ولی حتی یک تذکر نگرفت. مگر من علم غیب دارم که بدانم امروز همان طرز پوشش جرم محسوب میشود؟»

وی در انتهای این متن نوشت: «پرونده مرا به شعبهٔ ۱۰۸۸ ارجاع داده اند؛ همان شعبه ای که‌ یک قاضی را از مجتمع قضایی بعثت برای ساعاتی به مجتمع قضایی ارشاد می آورند تا چند رأی سنگین بدهد و بازگردد.

واقعا چرا این شعبه خاص و این قاضی خاص؟نمی دانستم هنرمند بودن جزء کیفیات مشدده است. واقعا آیا در دستگاه قضا کسی نیست تا جلوی این رفتارها را بگیرد؟»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان