//
کدخبر: ۴۰۶۱۵۵ //

کنسرت رضا بهرام لغو شد

کنسرت رضا بهرام شب گذشته در تالار وزارت کشور لغو شد.

 کنسرت رضا بهرام لغو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ کشورمان،  قرار بود شب گذشته، دوشنبه 22 خرداد 1402 در تالار وزارت کشور طی دو سانس روی صحنه برود. اما این اجرا لغو شد.

این خواننده به همراه گروهش، یک شب قبل‌تر(یکشنبه 21 خرداد) در همین تالار روی صحنه رفته بود.

پس از این اتفاق مدیر عامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری طی نامه‌ای مراتب اعتراضِ اهالی موسیقی به این اتفاق را اعلام کرد. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

حضور محترم  جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار

که در پاسخ به دعوت بشارت گونه‌ی جنابعالی در ورود هنرمندان به عرصه‌ی فعالیت و کنسرت گذاری و پس از طی هفت خوانی که نیاز به شرح و توضیح اضافه‌ای ندارد ،شاهد اتفاقاتی تلخ و تاسف بار باشیم.

تاسف ما نخست برای تخفیف و تحقیر وزارتخانه‌ای است که نام فرهنگ بر تارک آن می‌درخشد و بعد برای هنرمندان و تهیه کنندگان و نهایتا مردم و مخاطبان فرهیخته‌ای است که به تک تک آنها ظلم و بی احترامی روا داشته می‌شود.

جناب آقای وزیر

در سنوات گذشته بارها براین نکته تاکید شده که وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی صادر می‌کند اولین مسئول و مقامی که باید از آن مجوز صیانت و حمایت کند خود وزارت ارشاد است و سپس تمامی دستگاه‌ها و مقامات لشکری و کشوری موظفند تا مجوز صادره را محترم شمرده و هریک در اجرای دقیق و منظم آن با مجریان  امر، همکاری و همراهی کنند تا بدین ترتیب به اصل قانون و حکمرانی استوار و منسجم در کشور مشروعیت بخشیده و به تحکیم رابطه‌ی دولت و ملت به مثابه‌ی یک حکومت مدرن تحقق ببخشند.

آقای وزیر

متاسفانه باید به استحضار حضرتعالی برسانیم که در دولت سیزدهم در کمال ناباوری گاه دیده شده که مجوزهای صادره از سوی وزارت ارشاد، نه تنها از هیچ پشتوانه‌ای برخوردار نبوده بلکه در برخی شهرها، ادارات کل ارشاد نیز با بی تدبیری در مدیریت فرهنگی، موجبات ورود و دخالت دیگر نهادها و اعمال نظر افراد فاقد صلاحیت را پدید آورده و جایگاه واقعی اداره فرهنگ و ارشاد را به سطحی نازل فروکاسته‌اند!!

در پایان با کمال تاسف به استحضار می‌رسانیم که در آخرین اقدام خودسرانه و غیر مسئولانه‌ای که در همین پایتخت و بغل گوش وزارت فخیمه‌ی ارشاد و در قلب وزارت کشوری که خود باید در پاسداشت قانون و نظم و انضباط الگو و سرمشق دیگر ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها باشد کنسرت آقای رضا بهرام بعد از توزیع بیش از شش هزار بلیت به فاصله چند ساعت قبل از آغاز برنامه به بهانه‌های واهی لغو و علنا به شعور مخاطبان توهین و به هزاران نفر از اهالی فرهنگ، بی اعتنایی و بی احترامی شده است.

آیا نباید با مسبب و عوامل این بی‌قانونی و بی‌نظمی خسارت بار مقابله شود؟ این کدام نهاد و دستگاهی است که علیرغم طی مراحل پیچیده و مطول اخذ مجوز و انجام تمامی هماهنگی‌های مختلف در دقیقه‌ی نود راسا بر تمامی مجوزها خط بطلان کشیده و در جایگاه فراقانونی می‌نشیند!!!

آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید به عنوان مدعی العموم به این مساله ورود کرده و از حقوق هنرمندان و مردم حامی فرهنگ حمایت نماید؟

جناب آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجمع تولیدکنندگان آثار شنیداری به نمایندگی از سوی همه‌ی هنرمندان حوزه‌ی موسیقی کشور  اعتراض شدید خود را نسبت به اینگونه اعمال غیرقانونی و توهین آمیز اعلام داشته و از وزارت ارشاد قویا می‌خواهد تا در حمایت از حقوق حقه‌ی هنرمندان اقدام و در مقابل این نوع رفتارهای خودسرانه اهانت بار عمل نماید.

با تجدید احترام                                     

محسن رجب پور                                    

مدیر عامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۱۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان