//
کدخبر: ۴۰۳۸۹۰ //

شوک به جامعه هنری گلستان/ خالق «دوران عاشقی» درگذشت

«محمدرضا صمیمی» پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان دار فانی را وداع گفت.

شوک به جامعه هنری گلستان/ خالق «دوران عاشقی» درگذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأیید خبر درگذشت «محمدرضا صمیمی» هنرمند سرشناس عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان، اظهار کرد: این هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی کشور، پس از تحمل رنج بیماری، لحظاتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

محمود غریب‌آبادی با بیان اینکه زنده یاد «محمدرضا صمیمی» متولد سال ۱۳۲۵ بود، ادامه داد: وی از دهه چهل شمسی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و در بسیاری از نمایش‌های استان و کشور به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به اینکه این چهره ماندگار فعالیت‌های هنری خود را با بنیان‌گذاری گروه تئاتر «رامین» ادامه داد، گفت: از وی آثار متعدد و پرشمار نمایشی، تلویزیونی و سینمایی به یادگار مانده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نقش آفرینی در نقش سوزن‌بان در فیلم ماندگار «طبیعت بی‌جان» ساخته سهراب شهیدثالث در سال ۱۳۵۴ و سریال تلویزیونی «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۹ را از دیگر آثار به یادگار مانده از وی دانست.

وی با تأکید بر اینکه کتاب «دوران عاشقی» نوشته زنده یاد «محمدرضا صمیمی» در خصوص تاریخچه حضور و فعالیت او در حوزه هنرهای نمایشی بوده است که ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ در تالاراندیشه موئسسه فرهنگی میرداماد گرگان رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این کتاب پس از عرضه در بازار مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

 

«محمدرضا صمیمی» از پیشگامان هنر تئاتر در گرگان بود و سال‌های متمادی با عناوین مختلفی همچون بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی نمایش‌های «باران‌ساز»، «خودکشی»، «در مه بخوان» و «علامت سوال» فعالیت ارزنده‌ای در این عرصه داشته و همچنین چند دوره به عنوان رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر گرگان و در مقاطعی به عنوان مسئول انجمن هنرهای نمایشی نیز به تئاتر گلستان خدمت کرد.

گفتنی است، «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در راستای سلسله دیدارها و تکریم پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی به دیدار و عیادت از «محمدرضا صمیمی» پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما استان گلستان رفت و جویای حال وی شد.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۹ صبح از مقابل تالارفخرالدین اسعدگرگانی شهر گرگان برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان