//
کدخبر: ۴۰۳۵۸۰ //
فرح پهلوی

عکسهای نمایشگاه پوشاک فرح دیبا در زمستان ۹۵|نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی برای اولین بار در ایران

با فرارسیدن دهه فجر نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی برای اولین بار در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد به نمایش گذاشته می شود.

عکسهای نمایشگاه پوشاک فرح دیبا در زمستان ۹۵|نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی برای اولین بار در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

فرح دیبا یا فرح پهلوی ، همسر محمد رضا شاه پهلوی بود که در زمان انقلاب از ایران خارج شد و دیگر به این کشور بازنگشت ، پدر و مادر وی از خانواده های سرشناس بودند و همین امر باعث آشناییت وی با محمدرضا پهلوی ، شاه آن زمان ایران بود ، پس از آشناییت اندکی این دو ازدواج کردند و فرح ملکه و نایب السلطنه ایران شد .

به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از کیف، کفش، کلاه و البسه متعلق به پهلوی دوم و فرح پهلوی در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد در سال ۱۳۹۵ به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه شامل لباس های رسمی و تشریفاتی پهلوی است که عموما در مزون های معروف و بنام فرانسوی به سفارش دربار پهلوی تهیه شده و برای اولین بار در این موزه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه فوق در روز سه شنبه 12 بهمن ماه سالجاری افتتاح می شود و به مدت 10 روز، تا روز 22 بهمن ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد دایر خواهد بود.

تصاویری از نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی

لباس های رسمی فرح پهلوی

نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی

ساختمان فعلی موزۀ پوشاک سلطنتی، کاخ تابستانی شمس پهلوی،خواهر تنی محمّد رضا پهلوی بود که در حال حاضر مجموعه ای شامل عکس و پوشاک برخی از اعضای خانوادۀ پهلوی به خصوص فرح، محّمد رضا، اشرف و شهناز پهلوی و همچنین برخی از اشیاء تزیینی مربوط به دورۀ پهلوی دوّم در آن به نمایش گذاشته شده است.

لباس های رسمی فرح پهلوی

نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی

علاوه بر موارد مذکور، این موزه در حال حاضر پژوهشکده پوشاک ایرانی و مرکزی برای نمایشگاه های موقت البسه و هنرهای سنتی و دستی مربوط به آن است و تاکنون نمایشگاه پوشاک سنتی سیستان، پوشاک اقوام کرد، پوشاک طراحان ایرانی و... و همچنین برپایی کارگاه های دوخت و دوزهای سنتی و بومی مناطق گوناگون ایران در این موزه توجه هنرمندان و هنردوستان زیادی را به خود جلب نموده است.

لباس های رسمی فرح پهلوی

نمایشگاه پوشاک فرح پهلوی

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند در روزهای یاد شده از ساعت 8 تا 17 به نشانی تجریش، میدان دربند، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد مراجعه نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۵۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان