//
کدخبر: ۳۹۵۲۷۹ //

بلیت سینماهای کردستان نیم بهاء شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی سینماهای زیر نظر حوزه هنری شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ بلیت نیم بهاء به مخاطبان خود ارائه می دهند.

بلیت سینماهای کردستان نیم بهاء شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: شهید آوینی از هنرمندان متعهد، انقلابی و با شناخت عمیق از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در کنار حرفه نویسندگی با ساخت مستند مانای «روایت فتح» گوشه‌ای از عمق ایثار، وطن دوستی و اخلاص فرزندان این سرزمین را با شیواترین کلمات در قالب گفتار و تصویر برای ثبت در تاریخ سرشار از شجاعت متکی بر ایمان به خداوند متعال و آرمان‌های رفیع انقلاب به یادگار گذاشت.

وی افزود: از ویژگی‌های تلاش‌های این بزرگ مرد عرصه هنر، صداقت در گفتار و تلاش در جهت به تصویر درآوردن واقعیت‌هایی بود که اگر بیان نمی‌شد، این واقعیت‌ها به شکل افسانه‌هایی باور ناپذیر از دوران ۸ ساله دفاع مقدس برای آیندگان تبدیل می‌شد.

مرادی روایت فتح را یک شاهکار مستند عنوان کرد و افزود: حضور در بطن وقایع صورت گرفته در دوران دفاع مقدس با آن صدای دلنشین و بیان کلمات و جملات ادبی ساده، این اثر را تبدیل به یکی از مهمترین ساخته‌های مستند سینمایی کرده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: بر همین مبنا و همزمان با دیگر سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ بلیت در پردیس سینمایی مهر سقز، پردیس سینمایی آزادی بیجار و پردیس سینمایی بهمن سنندج در تمامی سانس‌ها به صورت نیم بها به مخاطبین و علاقه مندان سینما عرضه می‌شود.

هرساله از ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است به مدت یک هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به دبیری حوزه هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان