//
کدخبر: ۳۸۵۸۶۰ //

فیلم‌های خبرساز به جشنواره فجر می‌رسند؟

جشنواره فیلم فجر در روز ۱۹ بهمن و در هوای تمیز با آسمان آبی پایتخت برخلاف هوای همیشه آلوده تهران، در حالی به پایان روز هشتم رسید که خبرهای ضد و نقیض درباره نمایش برخی فیلم‌ها شنیده می‌شد.

فیلم‌های خبرساز به جشنواره فجر می‌رسند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با نزدیک شدن به روز پایانی جشنواره فضای سینمای اهالی رسانه نسبت به روزهای قبل باز هم آرام‌تر شده و نه تنها هنوز خبری از معرفی داوران نیست، بلکه وضعیت نمایش دو، سه فیلم در ابهام قرار دارد و شایعاتی درباره آن‌ها شکل گرفته است.

*برای پرداختن به حواشی روز هشتم جشنواره، شاید بهتر باشد از آخرین فیلم روز قبل، یعنی «گل‌های باوارده» شروع کرد که اگرچه نمایش آن به دلیل ایراد فنی در سینمای رسانه لغو شد اما در خبری رسمی که با اختلاف زمانی طولانی در اختیار رسانه ها قرار گرفت، مشخص شد که همان شامگاه ۱۸ بهمن ماه جدیدترین فیلم مهرداد خوشبخت که وزیر نفت هم برای تماشای آن به پردیس ملت آمده بود، برای او و وزیر ارشاد به نمایش در آمده است. در این زمینه آماده نبودن فیلم به لحاظ فنی و نیز عدم رضایت کارگردان به خاطر نسخه موجود  هم به عنوان دلیلی بر لغو نمایش عنوان شده است‌.

« گل‌های باوارده» یا همان «پالایشگاه» تنها فیلمی که به سینماهای مردمی نرسیده، نیست چرا که روز گذشته فیلم «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی هم در سینماهای مردمی نمایش داده نشد و گفته می‌شود احتمال لغو زمان نمایش آن در سینمای رسانه هم وجود دارد.

 *حذف شدن نمایش فیلم «وابل» از سینماهای مردمیِ روز چهارشنبه سبب شد در برخی سانس‌ها فیلم سینمایی «غریب» ساخت محمد حسین لطیفی جایگزین شود که این مسئله انتقاد سازندگان این اثر را به همراه داشت چراکه طبق گفته خودشان این اقدام ، بدون هماهنگی با تهیه کننده و کارگردان از سوی جشنواره انجام شده است و آنها معتقدند «غریب» به جای فیلمی جایگزین شده که در بلیت فروشی مردمی آمار قابل توجهی نداشته است.

*در روز هشتم جشنواره دو فیلم که هر دو از حوزه سینمای دفاع مقدس بودند نمایش داده شدند و هیچ کدام نظر اکثریت اهالی رسانه را کسب نکردند.

*پیش‌تر شنیده شده بود فیلم «های پاور» به عنوان یک فیلم تلویزیونی در دستور کار بوده اما در نهایت به عنوان یکی از آثار بخش سودای سیمرغ در جشنواره فجر رونمایی شد. برای این فیلم که به مقطعی از زندگی شهید ستاری اشاره داشت یک نشست خبری متفاوت برگزار شد آن هم از این جهت که نویسنده فیلم تاکید کرد اصولاً کار سفارشی زیاد قبول می‌کند و نگارش این فیلمنامه را هم سفارش گرفته بود. او البته برای انجام کار خود طبق قاعده، تخیل زیادی هم داشته که بر اساس نظرات کارشناسی بخش‌هایی از آن حذف شده است. وی تاکید کرد که با توجه به آن که اصلاً سربازی نرفته است، آشنایی کافی با مسائل نظامی و حتی درجه‌های نظامی هم نداشت ‌

*دومین فیلم نمایش داده شده در پردیس سینمایی ملت «اتاقک گلی» نام داشت که برای رونمایی از آن جمعی از خانواده‌های شهدای عملیات مرصاد هم حضور داشتند.

  *یکی از نکات قابل توجه این دو فیلم حضور دو مجری سابق تلویزیون در آن‌ها بود؛ یکی فرزاد حسنی که بازیگر یکی از نقش های فیلم «های پاور»‌بود و در کنفرانس مطبوعاتی فیلم هم حضور داشت.‌او تاکید کرد دلیل حضورش به این مسئله بر می گردد که سالها خودش مجری نشست‌های خبری جشنواره بوده و حالا که فیلمی در جشنواره دارد بر خود واجب می داند که به احترام اهالی رسانه پاسخگوی آنها باشد.‌

 *دیگر مجری حاضر در نشست بعدی این جشنواره پدرام کریمی بود که به عنوان نویسنده فیلم «اتاقک گلی» به پردیس سینمایی ملت آمده بود.

*برنامه نمایشی فیلم‌های بخش بین‌الملل در سینمای رسانه ادامه دارد و به صورت روزانه اعلام می‌شود اما مخاطب زیادی از این فیلم ها استقبال نمی کند به ویژه آنکه در اکثر سانس‌ها با نمایش فیلمهای بخش سودای سیمرغ تداخل دارند. در این زمینه باید یادآوری کرد که فیلم «شهر خاموش» که روز سه شنبه تقریباً ناگهانی برای نمایش تعیین وقت شد، در دومین روز نمایش هم با وجود اطلاع رسانی قبلی‌ مخاطب زیادی را  به پردیس ملت نکشتند.

*جشنواره فجر در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک شده که هنوز اسامی دقیق مهمانان خارجی حاضر در ایران به رسانه‌ها جز یکی دو گروه اعلام نشده است و روابط عمومی جشنواره خبر داد که در آخرین سانس سینمای رسانه یعنی ساعت ۱۹ روز ۲۱ بهمن ماه که قبلا زمان اعلام نامزدهای جشنواره بود، منتخبی از میهمان‌های خارجی در سالن نشست پرسش و پاسخ، مهمان اهالی رسانه خواهند شد. اما هیچ اشاره‌ای نشده که این مهمان‌ها چه کسانی هستند.‌

*البته طبق خبرهای منتشر شده در سایت جشنواره می‌توان گفت که از معدود مهمان‌های رونمایی شده‌ی جشنواره، نمایندگان اتحادیه فیلمسازان روسیه هستند که با دبیر جشنواره فیلم فجر دیدار داشته‌اند. از نکات قابل توجه در این دیدار تاکید بر تبادل فیلم و داور میان دو کشور بوده است.

*همچنین خبر دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، با خانم ژوئانا گاه و یوئان شیا مدیران برنامه‌ریزی جشنواره فیلم مالزی نبرد نیز منتشر شده است.‌

یکی ز مهمان های جشنواره در روز گذشته از خانه جشنواره در برج میلاد، شهردار تهران بوده که از اختصاص جایزه ویژه مدیریت شهری برای فیلمسازان خبر داد. زاکانی گفته است، این جایزه از امسال به فیلمسازان برگزیده جشنواره فیلم فجر اهدا خواهد شد. او در حالی از اهدای این جایزه خبر داده که در بسیاری از روزهای شیوع کرونا و نیز ماه‌های اخیر سینماگران بارها نسبت به نبود فضای تبلیغی شهری برای فیلمهای روی پرده سینماها گله‌مند بودند و هزینه بالای تبلیغات را از دلایل این فقدان میدانند.

همچنین در این روز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای تماشای فیلم «اتاقک گلی » به حوزه هنری رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان