//
کدخبر: ۳۸۱۶۹ //

اضافه شدن تندیس علی معلم به جشن حافظ

امید معلم گفت که امسال تندیس علی معلم به فردی انسان موثری در سینمای ایران است اهدا می شود.

 اضافه شدن تندیس علی معلم به جشن حافظ
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری هفدهمین جشن حافظ ظهر امروز شنبه 10 تیرماه با حضور امید معلم  و آذر معماریان در دفتر مجله دنیای تصویر برگزار شد.

در ابتدای این نشست آذر معماریان تهیه کننده جشن حافظ  گفت: همه می‌دانیم که بنیان گذار جشن حافظ علی معلم بود و من در طول این شانزده سال در کنار او بوده ام. امسال پسرم امید معلم تهیه کننده و دبیر اجرایی این جشن خواهید بود.

امید معلم دبیر جشن حافظ اظهار کرد: امسال برای ما سال سختی است چرا که پدرم علی معلم دیگر در کنار ما نیست. پدرم همیشه تاکید داشت که جشن حافظ جشنی است که برای مردم اهمیت بسیاری قائل است. ما امسال تلاش کردیم داوری جشنواره را ماننده هر سال انجام دهیم. جشن حافظ تنها جشن خصوصی سینمای ایران است. ما امسال در پوستر جشن سعی کردیم که دو نکته را رعایت کنیم یکی کبوتر سفید است و علت آن کت سفیدی است که همیشه پدرم در زمان برگزاری جشن به تن می کرد.

وی ادامه داد: امسال ما چند جایزه به جشن حافظ اضافه کردیم. امسال یک تندیس با نام تندیس علی معلم تقدیم خواهیم کردم و به فردی که انسان موثری بوده است داده خواهد شد. همچنین نشان عباس کیارستمی را نیز که از سال گذشته اضافه شد خواهیم داشت. به دلیل این که تدوین ها بسیار خوب است، جایز بخش تدوین خواهیم داشت. کاندیداها به صورت جداگانه و بخش به بخش از فردا اعلام خواهد شد. تاریخ جشن اوایل مرداد ماه خواهد بود اما هنوز به روز مشخصی نرسیده ایم و مکان قطعی هفدهین جشن حافظ هم قطعی نیست.

معلم بیان کرد: آثار که در سال 95 ساخته و به نمایش در آمده است مورد قضاوت قرار می گیرد و به بهترین اثر جایزه تقدیم کرد. سال گذشته حواشی هایی اتفاق افتاد اما به نظر می رسید که خیلی خطاب آن جشن حافظ نبود. به نظرم امسال دیگر چنین حواشی نخواهیم داشت. تمام مقامات به جشن حافظ دعوت می شوند اما معلوم نیست که چه کسی در این جشن حضور پیدا می کند. ما همواره سعی می کنیم که فراجناهی عمل کنیم چرا که نرم ما نرم سینما است و ما برای همه اقشار جشن را برگزار می کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان