//
کدخبر: ۳۵۵۴۲۴ //

ماجرای تابلو نقاشی‌ که زن ۱۰۱ ساله را ثروتمند کرد

یک زن ۱۰۱ ساله قصد دارد تابلو نقاشی که توسط نازی‌ها غارت شده بود را به مزایده بگذارد.


ماجرای تابلو نقاشی‌ که زن ۱۰۱ ساله را ثروتمند کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک زن ۱۰۱ ساله هلندی تابلو نقاشی را پس گرفته است که ماموران نازی آن را در دوران جنگ جهانی دوم از پدر این زن ربوده بودند. حالا این زن ۱۰۱ساله قصد دارد این تابلو نقاشی را در حراجی ساتبیز به مزایده بگذارد تا خانواده او بتوانند از عواید حاصل از فروش نقاشی استفاده کنند.

«شارلوت بیشوف ون هیمسکرک» هیچگاه امیدش برای پیدا کردن پرتره «استیون وولترس»‌ اثر «کاسپار نچر»‌ را از دست نداد. «کاسپار نچر»‌ نقاش چیره‌دست هلندی است که برخی از آثار او در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شده‌اند.

پرتره «استیون وولترس»‌ در خانه دوران کودکی این زن که در شهر «آرنهم» واقع شده بود، نگهداری می‌شد و  مهم‌ترین دارایی پدرش محسوب می‌شد. پدرش که پزشک و رئیس بیمارستان کودکان شهر بود، پس از سرپیچی از دستورات نازی‌ها مخفی شد.

پس از هجوم آلمان به هلند در سال ۱۹۴۰،‌ این پزشک نقاشی را در «بانک آمستردام» واقع در «آرنهم»‌ قرار داد و فکر کرد آن را در مکان امنی قرار داده است، اما ماموران نازی به آن مکان حمله کردند و نقاشی را غارت کردند.

پرتره «استیون وولترس»‌ در بحبوحه جنگ ناپدید شد. با این حال به لطف پروژه تحقیقاتی که توسط کمسیون «هنر غارت‌شده در اروپا» شکل گرفت، مشخص شد این نقاشی در اواسط دهه ۵۰ میلادی درگالری «دوسلدورف» به نمایش گذاشته شده است، در سال ۱۹۶۹ در آمستردام به مزایده گذاشته شده و در سال ۱۹۷۱ توسط یک مجموعه‌دار خصوصی در آلمان خریداری شده است. مذاکره با این مجموعه‌دار به بازگشت نقاشی به «شارلوت بیشوف ون هیمسکرک» در سال ۲۰۲۱ منجر شد.

«شارلوت» که این نقاشی را شش ماه در اختیار داشته است، حالا تصمیم گرفته آن را در ششم جولای در حراجی ساتبیز واقع در لندن به مزایده بگذارد. ارزش این نقاشی بین ۳۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰ پوند برآورد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان