//
کدخبر: ۳۴۶۵۷۴ //

بازیگر جنجالی هالیوود، ۱۰ سال محروم شد

اسکار برای افزایش ایمنی مهمانان و اعتماد عمومی ویل اسمیت بازیگر برنده اسکار فیلم شاه ریچارد را برای ۱۰ سال از حضور در اسکار محروم کرد.

بازیگر جنجالی هالیوود، ۱۰ سال محروم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ورایتی، اعضای آکادمی اسکار با برگزاری جلسه‌ای برای بررسی خشونت صورت گرفته از سوی "ویل اسمیت" و سیلی او به "کریس راک" مجری یکی از بخش‌های مراسم اسکار 2022،  تصمیم گرفتند تا وی را به مدت 10 سال از حضور در مراسم اسکار چه مجازی و چه حضوری محروم کنند.

اسمیت هم که هفته گذشته از آکادمی استعفا داده بود، بلافاصله در بیانیه‌ای پاسخ داد و گفت: "من تصمیم آکادمی را می‌پذیرم و به آن احترام می‌گذارم."

در بیانیه آکادمی آمده است: 

«اسکار 94 قرار بود جشنی برای سپاس افراد زیادی در جامعه ما باشد که در سال گذشته کارهای فوق العاده‌ای انجام دادند. با این حال، آن لحظات تحت الشعاع رفتار غیرقابل قبول و آسیب‌زننده‌ای قرار گرفت که از آقای اسمیت روی صحنه شاهد بودیم.

اسکار نود و چهارم قرار بود مراسمی برای تجلیل از بسیاری از افراد جامعه ما باشد که در یک سال گذشته آثار فوق‌العاده‌ای ارائه کرده بودند؛ با این حال آن لحظات تحت‌الشعاع رفتار غیرقابل‌قبول و آسیب‌زننده‌ای شدند که از آقای اسمیت روی صحنه دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت متاسف هستیم. این برای ما فرصتی بود تا برای مهمانان، تماشاگران و خانواده آکادمی در سراسر جهان نمونه باشیم و ما کوتاهی کردیم زیرا برایش آمادگی نداشتیم.

در بخش دیگر این بیانیه گفته شده که البته ویل اسمیت می‌تواند در اسکار نامزد و برنده هم شود. همچنین از کریس راک برای تحمل و حفظ آرامش او تشکر شده است.

نکته مهم دیگر این بیانیه هدف آن است که اینگونه توضیح داده شده است: 

"این اقدامی که امروز در واکنش به رفتار ویل اسمیت انجام می‌دهیم، گامی به سوی هدفی بزرگ‌تر است که عبارت است از حفاظت از ایمنی اجراکنندگان و مهمانانمان و بازگرداندن اعتماد به آکادمی. ما همچنین امیدواریم که این اقدام بتواند فرصت بهبودی و بازسازی را برای همه افراد درگیر و آسیب دیده آغاز کند."

برخی از فعالین سینما و تماشاگران خواسته بودند تا اسمیت اسکار را برگرداند اما آکادمی اسکار گفته که برای این کار مجوز قانونی ندارد و به عنوان مثال برخی از مجرمین اسکار مانند هاروی وینستاین یا رومن پولانسکی پس از اخراجشان هنوز اسکار خود را حفظ کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۵۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان