//
کدخبر: ۳۳۶۳۸۷ //

برگزاری نشست بنیاد جهانی سبزمنش

نشست هیئت رهبری و تصمیم‌گیری بنیاد جهانی سبزمنش برگزار شد.

برگزاری نشست بنیاد جهانی سبزمنش
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست هیئت رهبری و تصمیم‌گیری بنیاد جهانی سبزمنش با حضور پروفسور سیدحسن امین (مؤسس و دبیرکل علمی- پژوهشی) و دکتر بسم‌الله شریفی(موسس و دبیرکل اجرایی) با شرکت تعداد وسیعی از شخصیت‌های تاثیر گذار حوزه‌های فرهنگی و هنری باحضور ١٤ کشور در تهران برگزار شد.‌

شرکت کنندگان در این جلسه افزون بر دو دبیر کل ایرانی وافغانستانی، عبارت بودند از:

 پروفسور اکبر مانوسی (عضو موسس، استاد اقتصاد و رییس شورای مسلمانان کانادا) اعضای بنیاد در کشورهای افغانستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، ازبکستان، آلمان، انگلستان، لهستان، هلند و ... که انلاین مشارکت داشتند و دکتر پریوش ابراهیمی(عضو شورای موسسین)، دکتر مرجان آزرم‌نوایی (حقوقدان، پژوهشگر، شاعر، نویسنده )، فاضل جمشیدی(هنرمند موسیقی و فعال فرهنگی - اجتماعی )، محسن میقانی (عضو فعال بخش روابط بین‌المللی، مدرس دانشگاه و مدیر انتشارات بعثت)، عمران حیدری آریا ( شاعر، واژه شناس و عضو شورای موسسین )، حسین سامانی‌نژاد (محقق و مؤلف)، بهنام سعادتیان(روزنامه‌نگار و کارشناس رسانه‌)،  آلا سعیدی(سینماگر، گوینده و فیلم‌نامه‌نویس)، سیدمحمد موسوی‌تبار(فعال فرهنگی)، علی‌اکبر کهربایی(شاعر، عکاس، هنرمند پیشکسوت)، عبدالله مشفق (فعال حوزه صنایع‌دستی و فرهنگ)، کامل قلی‌پور(خوشنویس و موسیقی‌دان )، محمد تمدن‌ماسوله (فعال حوزه فرهنگ و ادبیات)،  داریوش مفخم پایان(فعال فرهنگی و همکار حوزه کودکان و جوانان) و تعدادی دیگر از فرهیختگان از جمله دکتر پرستش(از مدیران پیشکسوت صدا‌وسیما )،  استاد بیژن مولانا (شاعر با سه دفتر شعر چاپ شده )، دارابی (موسس و مدیر مسوول موسسه‌مدارا)، فرهاد جلیلیان (مجسمه‌ساز و پژوهشگر ) و ... به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

 جلسه پیرامون بررسی، بازنگری و تأیید اساس‌نامه، تکمیل برگه‌های عضویت و ایجاد کمیته‌ها(دبیرخانه و کارگروه‌ها) با سخنان کلیدی پروفسور سیدحسن امین درباره لزوم ایجاد پیوند فرهنگی بین فرهنگوران و فرهیختگان در سطح بین‌المللی مخصوصاً در کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان  آغاز شد.

وی اهداف و گستره فعالیت بنیاد را تبیین و‌ همچنین تصربح کرد: این بنیاد جهانی، یک سازمان مردم‌نهاد (سمن) غیرسیاسی با اهداف فرهنگی و انسانی است.

سپس، دکتر بسم‌الله شریفی (مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش) به ایراد سخن پرداخته، معلومات تفصیلی در مورد تاریخچه بنیاد جهانی سبزمنش، اهداف، راهکارها و ظرفیت‌های موجود سبزمنش ارائه نمود.

 این نشست با تصمیم‌گیری‌های خیلی مؤثر و کار ساز بعد از اعلام کفایت مذاکرات حضوری و انلاین در فضای همدلی و مملو از صمیمیت پایان یافت.

گفتنی است بنیاد جهانی سبزمنش به مثابه‌ی یک بنیاد مستقل جهان شمول پشتیبان فرهنگ مشترک، صلح و محیط زیست، اکنون در ١٤ کشور دنیا حضور و فعالیت دارد و مصمم است برای انسجام بیشتر فرهنگوران حوزه تمدنی مشترک، فعالیت‌هایش را بیش‌تر از پیش گسترش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان