//
کدخبر: ۳۲۹۷ //
اخبار کوتاه استان یزد

یزد میزبان فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یزد میزبان فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.


یزد میزبان فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است

به گزارش فرتاک نیوز و به نقل از  روابط عمومی ارشاد یزد، علی غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بهمن ماه، در پردیس سینمایی تک اکران می‌شود،  اظهار داشت: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر از تاریخ 14 تا 24 بهمن است، که امیدواریم مردم هنر دوست یزد  از این اتفاق استقبال کنند.

وی با بیان اینکه در این مدت 20فیلم هرکدام در دوسانس اکران می‌شود، گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، از 8 صبح دوشنبه چهار بهمن‌ماه سال‌جاری برای شهرستان‌ها آغاز می‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت ویژه پیش‌فروش اینترنتی سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر به آدرس cinogram.com بلیت خود را خریداری کنند، بلیت‌های خریداری شده به آدرس افراد در حساب کاربری خریداران با پیک ارسال می‌شود.

خدمات حوزه پیشگیری به سلامتی جامعه منجر می‌شود

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: خدمات بهزیستی در بخش پیشگیری پویا و فعال است و در راستای سلامتی جامعه حرکت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان در نشست معاونین پیشگیری منطقه شش بهزیستی کشور اظهار داشت: شورای مناطق بر اساس شاخصه‌هایی که در سازمان تعریف شد و به واسطه نزدیک شدن نظرات و انجام بهتر امور شکل گرفت تا این شوراها تاثیرات خوبی را در کشور و مناطق خود داشته باشند.

جلیل عفتی نظرات شورای مناطق را تاثیرگذار دانست و گفت: همه ما مجموعه‌ای از یک ساختار هستیم و برای فعالیت شورای مناطق هرچه میدان را هموار کنیم قطعا خروجی خوبی دارد و نقطه نظرات این نشست‌ها باید جمع آوری شود و با طبقه بندی موضوعات و کار کارشناسی شاهد پیشبرد بیشتر اهداف سازمان باشیم.

وی افزود: از زمان شکل‌گیری معاونت پیشگیری و در طول این سال‌ها، این حوزه توانست فرهنگ پیشگیری را در جامعه و بین مسئولین تفهیم کند و ما در مسائلی همچون معلولیت‌ها، ژنتیک که در کشور ناشناخته بود فعالیت‌هایی صورت گرفت و در کشور ما بیست سال است که این بحث مطرح شده و مدیون سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان به نقش این معاونت در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: حاصل تلاش همکاران در این دوران که برای خدمت قابل لمس بوده و منجر به سلامتی جامعه شد و به واسطه این خدمات، معاونت پیشگیری پویا و فعال است که به عنوان حوزه پیشرو مطرح است.

عفتی اظهار داشت: در موضوع اعتیاد نگاه‌ها تغییر کرد و این به واسطه تلاش سازمان بهزیستی بود که با اقدامات خود توانست این موضوع را به عنوان یک بیماری برای همگان قابل فهم بداند.

مدیرکل بهزیستی یزد تصادفات را نگران کننده دانست و گفت: در تصادفاتی که همه روزه اتفاق می‌افتد تبعاتش گریبان‌گیر این سازمان است و بر اساس آن معلولیت‌ها رو به افزایش است و ما باید برای معلولیت و آسیب‌ها با برنامه‌ریزی جلو برویم.

ظرفیت‌های هنری در جشن پیروزی انقلاب استفاده شود

رئیس حوزه هنری یزد در نشست کمیته طرح و برنامه ستاد دهه فجر استان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنری‌ و توانمندی قشرهای مختلف به ویژه هنرمندان، دانش‌آموزان، جوانان و بچه‌های مسجد را در مردمی ساختن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر دانست.

به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست کمیته طرح و برنامه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد برگزار شد.

محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد در این نشست بر ضرورت زنده نگه داشتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های امروز و فردای انقلاب تأکید کرد.

وی اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای تحقیق و پژوهش در زمینه انقلاب اسلامی با نگاه بومی و تبیین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی در استان یزد است.

ایام الله دهه فجر ریشه در اعتقادات دینی ملت ایران دارد

سعید زارع جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در این مراسم اظهار داشت: باید با ایده‌ها و اندیشه‌های اعضای این کمیته فعالیت‌ها و حرکت‌های مربوط به جشن انقلاب هرچه باشکوه‌تر، پرشورتر و غنی‌تر از سال‌های قبل در استان برگزار شود.

وی از ایام الله دهه فجر به عنوان بزرگترین عید ملی در ایران یاد کرد و افزود: این عید بزرگ ملی ریشه در اعتقادات ما دارد و خداوند هم در قرآن کریم به بزرگداشت و یادآوری مناسبت‌ها اشاره و آن را علامت شکرگزاری تلقی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم آفریننده انقلاب هستند و خودشان باید در انتقال آرمان‌ها و دستاوردهای آن نقش داشته باشند و دستگاه‌ها و نهادها هم باید به این جریان کمک کنند.

زارع، ستاد دهه فجر را از باسابقه‌ترین و مستحکم‌ترین ستادهای مناسبتی برشمرد و با بیان اینکه این ستاد اقشار مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا کارگردان را در بر می‌گیرد، گفت: این ستاد در استان دارای 24 کمیته است که هر کمیته اجرای برنامه‌‌های خاصی را بر عهده دارد.

غنچه‌های هلال احمر شهرستان یـزد، هوای پاک را فریـاد زدند

به مناسبت روز هوای پاک غنچه‌های هلال احمر مرکز پیش دبستانی نفیس با حضور در میدان آزادی خواستار این موضوع شدند تا مردم و مسئولین بیشتر هوا، هوای شهر را داشته باشند.

حسین مجیبی‌فر سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت: غنچه‌های هلال احمر با هدف فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در مناسبت‌های مختلف با حضور در اماکن عمومی ایفای نقش می‌نمایند که یکی از این برنامه فعالیت‌های زیست محیطی و همچنین روز هوای پاک است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: مشارکت غنچه‌های هلال احمر که گروه سنی 5 تا 7 سال را شامل می‌شود علاوه بر ایجاد ارزش برای شخص کودک، نقش موثری در حساس‌سازی جامعه به سبب حضور ایشان در انظار و افکار عمومی نیز دارد.

مجیبی‌فر اظهار داشت: این جمعیت در حال حاضر با پنج مرکز پیش دبستانی در سطح شهر در شاخه غنچه‌های هلال احمر همکاری داشته و نوآموزان حاضر در این مراکز در قالب غنچه‌های هلال احمر در برنامه‌های هلال احمر حاضر و نقش‌آفرینی می‌نمایند.

مانور لحظه صفر زلزله در اردکان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از برگزاری مانور لحظه صفر در این شهرستان خبر داد.

جواد کمال‌آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان اظهار داشت: مانور لحظه صفر به منظور تمرین آموخته‌ها و آمادگی و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر اردکان، با یک سناریوی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان عملیات، برگزار شد.

مانور لحظه صفر با حضور نجاتگران شهرستان مهریز برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر مهریز از حضور 20نفر از نجاتگران و کارمندان هلال احمر مهریز در مانور لحظه صفر خبر داد.

محسن زارعیان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز اظهار داشت: مانور لحظه صفر با حضور 20 نفر از نجاتگران و تیم های ارزیاب و جستجو و نجات شهری  برگزار شد.

زارعیان با اشاره به اهداف برگزاری مانور لحظه صفر بیان کرد: هدف از این مانور ارزیابی و بازبینی امکانات و تجهیزات امدادی و سنجش آمادگی نیروها بود.

این مقام مسئول بیان کرد:  محل فرضی منطقه از طریق دستگاه جی‌پی‌اس به تیم‌های امدادی اعلام شده و 4 تیم برای امدادرسانی اعزام شدند.

جذب 200 نفر در ستاد های مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، 200 نفر در قالب 5 هسته تخصصی عضو و سامان‌دهی شدند.

سیدعلی اصغر رفاهی اظهار داشت: تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضائیه با قابلیت نقش‌آفرینی برای آحاد و اقشار جامعه، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌گیرد و جلب مشارکت عامه مردم و انسجام بخشیدن به تلاش‌های مردمی و نهادهای مدنی کشور، برای اصلاح جامعه را به عنوان هدف دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی، اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور، با مسئول ساختن غیرمستقیم مردم در تأمین و پایداری امنیت نیز از دیگر اهداف این طرح است.

این مقام قضایی به تشکیل 4 هسته تخصصی در استان یزد اشاره و بیان کرد: هسته هنرمندان، فرهنگیان، روانشناسان و اصحاب رسانه، 4 هسته تخصصی است که تاکنون تشکیل شده است.

استفاده از تکنولوژی‌های روز با هدف تسریع در خدمت به مردم

معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با هدف کاهش اطاله دادرسی، سرعت در کار ارباب رجوع و افزایش دقت و جلوگیری از جعل، بر استفاده از زیر ساخت‌های ارتباط الکترونیک بین دادگستری و ثبت اسناد و املاک تأکید شد.

حجت اسدی با بیان اینکه این ارتباط در بستر cms  توسط معاونت آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه فراهم شده است، افزود: با رفع نواقص فنی موجود در استان، اهتمام و جدیدت بیشتری جهت استفاده از این زیر ساخت ارتباطی که سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها را در پی دارد، شکل گرفت.

وی یادآور شد: در روش سنتی هر گونه درخواست محاکم قضایی و استعلامات از ثبت اسناد شاید تا 20 روز طول می‌کشید و تابع بروکراسی سنتی بود و هر درخواست هم باید ضمن ثبت در دفاتر پس از اخذ امضا تحویل می‌شد اما در شیوه الکترونیکی شعب قضایی از طریق سیستم مدیریت پرونده (سمپ) به اداره کل ثبت اسناد و املاک متصل و درخواست‌ها و استعلام‌ها در همین بستر مبادله می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان