//
کدخبر: ۳۲۸۹۸۳ //

ماجرای شب عروسی نیکی‌کریمی و ابوالفضل‌پور عرب چه بود؟

ماجرای شب عروسی ابولفضل پور عرب و نیکی کریمی و حضور یکی از عوامل در ماشین عروس و دامادچه بود؟

ماجرای شب عروسی نیکی‌کریمی و ابوالفضل‌پور عرب چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سینمای ایران به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می شود. سینمای ایران قبل از انقلاب فیلم فارسی بود و اما سینمای ایران بعد از انقلاب فراز وفرودهای زیادی را به چشم دید. سینمای ایران قبل از انقلاب سینمایی تجاری ،قصه گو و ستاره ساز بود. اما سینمای ایران بعد انقلاب قرار بود سینمایی جشنواره ای و هنری باشد.

سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی مسیری متفاوت را آغاز کرد. مدیران جدید سینما در دهه ۶۰ ابتدا تمام عوامل و ستاره های قبل از انقلاب را کنار گذاشتند، با اعلام رسمی این توجیه که این افراد مردم را به یاد آن سینما می اندازند و ما آن سینما را نمی خواهیم.سپس اعلام شد که سینما وسیله‌ای برای صدور پیام انقلاب خواهد بود و در نهایت اینکه دیگر سینمای تجاری ، قصه گو و ستاره ساز در ایران جایی ندارد و سینمای جشنواره محور و به اصطلاح هنری جایگزین می شود. به این ترتیب برای یک دهه نقش زن از سینمای ایران حذف شد . در جشنواره فجر جایزه بهترین بازیگر زن وجود نداشت تا اینکه پس از پایان دفاع مقدس و تغییرات اساسی ، دولت سازندگی برای سینما هم نسخه ای جدید پیچید . البته که وظیفه این تغییر مسیر نیز بر عهده خودی‌ها گذاشته شد تا از مزایای مالی و اعتباری آن در آینده استفاده کنند .

بهروز افخمی مامور ساخت «عروس» شد و خط قرمز ها به کلی نادیده گرفته شدند! یک دختر جوان با لباس عروسی و آرایش ، نقش اول فیلم شد و برای اولین بار پس از انقلاب به کارگردانی اجازه دادند تا کلوزآپ از صورت بازیگر زن بگیرد و روی پرده نقره‌ای بیاندازد .همه می دانستند که عروس بسیار پرفروش خواهد شد و چراغ سبزی است برای تغییر جهت سینما به سمت ذات آن ، یعنی ستاره سازی و قصه گویی ، و البته پولسازی !

 اما خیلی ها هنوز هم نمی دانند که مسئولان هنگام ساخت فیلم عروس برای توجیه خود چه قوانین عجیب و غریبی وضع کرده بودند! بخش اعظمی از قصه عروس در داخل کادیلاک و در جاده شمال در شب می گذشت . صحبتهای بین عروس و داماد در ماشین ، اما چون دیالوگ بین دو بازیگر نامحرم در محیط بسته اشکال داشت ، فردی از عوامل گروه کارگردانی روی صندلی عقب دراز می کشید تا به این ترتیب مشکل قضیه حل شود!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان