//
کدخبر: ۳۲۶۱۶۰ //

چرایی حمله‌ به شبکه افق؟

سیدسلیم غفوری نسبت به حاشیه‌ها و هجمه‌های علیه شبکه افق که ضدواکسن است و مردم را به واکسن نزدن، تشویق می‌کند، واکنش نشان داد.

چرایی حمله‌ به شبکه افق؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیراً پخشِ صحبت‌های حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پژوهشگر و واعظ شناخته شده در شبکه افق، حاشیه‌های بسیاری را به همراه داشت. در آن عبارتِ وایرال‌شده فضای‌مجازی این‌طور آمده که آقای پناهیان «شیوع کرونا را یک سوء تفاهم بزرگ می‌خواند!» بسیاری بعد از این اتفاق و برخی اظهارنظرهای دیگر، شبکه افق را شبکه‌ای ضدواکسن نامیدند.

حتی به مدیر این شبکه تاختند که درباره دوره طولانی و سخت بیماری کرونایی خود توضیح بدهد شاید مشکلِ سوء تفاهم کرونا برطرف شود.

برخی هم اعلام کردند بنابر آمار ایسپا 14/2 درصد از مردم تمایلی به تزریق واکسن ندارند و تلویزیون و رسانه‌های داخلی مثل شبکه افق به کمک ضدواکسن‌ها آمده است.

رفته رفته این هجمه‌ها به سمتِ برخی از برنامه‌های دیگر همچون "انارستان" که رسالت انتقال مفاهیم طب سنتی را دارد و برنامه "عصر" نادر طالب‌زاده رفت که مدتی به دلیل کسالتِ مجری، این برنامه روی آنتن نیست.

سیدسلیم غفوری مدیر شبکه افق در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  نسبت به این حاشیه‌ها و هجمه‌ها واکنش نشان داد.

او گفت: اولاً درباره صحبت‌های آقای پناهیان این نکته لازم به یادآوری است که خود ایشان، در برنامه "تکیه" توضیح دادند که از صحبت‌هایشان سوء برداشت شده و این طور نبوده است. خودشان آنجا اشاره کردند که واکسن زده‌اند و اصلاً‌ منظورشان این نبوده که کسی واکسن نزند.

غفوری خاطرنشان کرد: حرف‌شان این بود که پزشکان و کارشناسان بسیاری نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا درباره تبعات واکسن صحبت‌هایی دارند، این را به بحث بگذارید؛ اما عده‌ای منتظرِ تخریب و هجمه، از صحبت‌های وی سوء برداشت کردند. من سؤالم این است چرا این توضیحات و پاسخِ آقای پناهیان وایرال نشد؟

وی افزود: در میان این هجمه‌ها به سراغ برنامه "انارستان" که یک برنامه تلویزیونی طب سنتی است هم رفتند. طبعاً طب سنتی مخالفین جدّی دارد و می‌گویند سازمان صداوسیما نباید به طب سنتی بپردازد. تقریباً از زمانی که برنامه "انارستان" راه افتاد به بهانه‌های مختلف با موج تخریبی نسبت به این برنامه مواجه شدیم. در حالی که برنامه "انارستان" 10 روزی است پخش نمی‌شود و قرار است فصل جدیدی را با شروع ماه ربیع‌الأول، آغاز کند. جالب است که در این برنامه اصلاً راجع به واکسن صحبتی نمی‌شود.

مدیر شبکه افق همچنین درباره موج تخریبی که علیه این شبکه به راه افتاده به ضدواکسن‌ها کمک می‌کنند و اعتقاد دارند تلویزیون مشوقِ واکسن نزدن است، تأکید کرد: اینکه عده‌ای تمایل به زدنِ واکسن ندارند دلایل مختلفی دارد اما تلویزیون مشوق مردم بوده و تمام برنامه‌هایش هم مردم را به واکسن زدن تشویق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل این تخریب‌ها این باشد که بالأخره یک عده‌ای قانع نشدند که واکسن بزنند و طبق معمول تقصیر را گردن تلویزیون می‌اندازند که همیشه دیواری کوتاه‌تر از صداوسیما پیدا نمی‌شود.

غفوری همچنین درباره برنامه "عصر شیرین" و پخشِ مستند و ورود به سریال‌سازی هم نکاتی مطرح کرد که  قرار است فصل جدید برنامه "عصر شیرین" با تفاوت‌هایی نسبت به فصل قبلی با شروع ماه ربیع‌الأول روی آنتن برود. چندین مجموعه مستند مهیای پخش می‌شوند و اگر موضوع کمبود بودجه برطرف شود حتماً سریال‌هایی هم می‌توان برای شبکه افق تدارک دید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان