//
کدخبر: ۳۲۵۹۸۲ //

معرفی داوران جشنوارۀ «خندستان»

دبیر سومین جشنوارۀ نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان»، با تأکید بر بومی و محلی بودن هیئت انتخاب این جشنواره، اسامی اعضای هیئت انتخاب و هیئت‌داوران بخش‌های مختلف آن را اعلام کرد.

معرفی داوران جشنوارۀ «خندستان»
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید امامی دراین‌باره گفت: با مشورت شورای سیاست‌گذاری، سه دسته هیئت انتخاب و سه دسته داور برای بخش‌های مختلف جشنواره خندستان معرفی و همچنین تلاش شده تا در انتخاب افراد هم در هیئت انتخاب و هم در هیئت‌داوران از متخصصین و کسانی که در آن حوزه صاحب‌نظر و شاخص هستند، استفاده شود.

او خاطر نشان کرد: در هیئت انتخاب بیشتر از افراد و متخصصان بومی استفاده‌شده است و برای هیئت‌داوران تلاش شده تا از افراد شاخص ملی هم در این ترکیب استفاده شود.

دبیر سومین جایزۀ نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان» ادامه داد: در حال حاضر برای بخش نمایشنامه که دو بخش تألیفی و اقتباسی دارد، یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره معرفی‌شده  و در بخش پژوهش نیز در قسمت مقاله، جستار و تجربه نگاری یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره خواهیم داشت. همچنین برای بخش پژوهش و قسمت مطالعه چهره شاخص کمدی که به مهدی ممیزان اختصاص دارد یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره انتخاب‌شده است.

مدیر تالار هنر اصفهان، با تأکید بر اینکه رایزنی برای معرفی و انتشار آثار برگزیده این رویداد در سطح ملی از هم‌اکنون آغازشده است، گفت: مسئله‌ای که در انتخاب هیئت‌داوران هر سه بخش مورد توجه و تأکید فراوان ما بود، انتخاب افرادی بود که حضورشان هم موجب رشد و تعالی جشنواره شود و هم برای جشنواره آورده‌هایی داشته باشد به‌طوری‌که دامنه آن را بعد از اختتامیه نیز گسترش دهد.

به نقل از ستاد خبری سومین جایزه نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان اصفهان، او  افزود: به‌عنوان مثال آقای محمودی بختیاری، دانشیار گروه هنرهای نمایشی در دانشگاه تهران یا سعید اسدی، مدیر فعلی دفتر پژوهش و آموزش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر دو به‌واسطه جایگاه و ارتباطاتی که در دانشگاه دارند، می‌توانند خروجی‌های جشنواره را بعداً در سطح ملی معرفی کنند.

امامی تصریح کرد: هدف ما این است که آثار برگزیده این جشنواره در تعامل با مجلات و نشرهای معتبر در حوزه هنرهای نمایشی و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به چاپ برسد و به‌این‌ترتیب بیشتر دیده شود.

او با اشاره به اینکه آثار برگزیده یک جشنواره نباید با برگزاری مراسم اختتامیه به فراموشی سپرده شود یادآور شد: فرق است میان چنین جشنواره‌ای با جشنوارۀ دیگر که تلاش می‌کند تا این رویداد را با مراسم اختتامیه به پایان نرساند و برای دیده شدن آثار برگزیده به رایزنی‌های مختلف بپردازد.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به برخی دیگر از چهره‌های شاخصی که در هیئت انتخاب و داوران جشنواره خندستان مشارکت دارند توضیح داد: بهزاد صدیقی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و صنفی فعال بوده و دبیری جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور را بر عهده داشته است. کوروش نریمانی نیز مدرس دانشگاه و داور جشنواره‌های نمایشی در سطح ملی  و بین‌المللی است، از هیئت‌داوران جشنواره فیلم مسکو در سال ۲۰۰۲ بوده و همچنان در این سطح ارتباطات گسترده‌ای دارد. قول مساعدی که از این بزرگواران گرفته‌ایم این است که بعد از اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در انتشار این آثار به ما کمک کنند.

او نام تمامی اعضای هیئت انتخاب و هیئت‌داوران جشنواره خندستان را به این شرح اعلام کرد:

هیئت انتخاب بخش نمایشنامه‌نویسی

جمشید خانیان: داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس منتقد و پژوهشگر ادبی

 محسن رهنما: دانش‌آموخته  کارشناسی فیلم‌نامه‌نویسی و کارشناسی ارشد سینما

مریم موحدیان: دانش‌آموخته ادبیات نمایشی و پژوهش هنر

هیئت‌داوران بخش نمایشنامه‌نویسی

جمشید خانیان: داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس منتقد و پژوهشگر ادبی

بهزاد صدیقی: نمایشنامه‌نویس، دراماتورژ، کارگردان، پژوهش‌گر، مدرس، منتقد تئاتر و سینما

کوروش نریمانی: نویسنده ، کارگردان ، فیلم‌نامه‌نویس و مدرّس دانشگاه

هیئت انتخاب بخش پژوهش (مقاله، جستار، تجربه‌نگاری)

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

فهیمه سیاحیان: کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران

اسدالله اسدی: کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده، کارگردان و مدرس

هیئت‌داوران بخش پژوهش (مقاله، جستار، تجربه‌نگاری)

سعید اسدی: کارشناس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران، کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر، دکترای تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

بهروز محمودی بختیاری: دانشیار گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران

هیئت انتخاب مطالعۀ چهرۀ شاخص (یادبود مهدی ممیزان)

علیرضا ارواحی: منتقد و پژوهشگر هنر

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

خسرو ثقفیان: سابقه فعالیت نمایشی از سال ۴۷ در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی تلویزیون، دانشگاه اصفهان، آموزش‌وپرورش. بازیگر، نویسنده، کارگردان و داور جشنواره‌های مختلف

هیئت‌داوران مطالعۀ چهرۀ شاخص (یادبود مهدی ممیزان)

علیرضا ارواحی: منتقد و پژوهشگر هنر

اسدالله اسدی: کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده، کارگردان و مدرس

ناصر کوشان: دانش‌آموخته هنرکده آناهیتا، دانشکده دراماتیک و کارگاه نمایش

جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان به همت تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود. تمامی علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه برای ارسال اثر به بخش‌های مختلف این جشنواره فرصت دارند و می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ آن به سایت Khandestan-isf.ir و یا صفحات اینستاگرامی @tallar_honar_official و @artesfahan.ir مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان