//
کدخبر: ۳۲۲۷۰۸ //

ضرایب و منابع امتحانی آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد

ضرایب و منابع امتحانی آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

ضرایب و منابع امتحانی آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱اعلام کرد. 

 به گزارش فرتاک نیوز؛براین اساس  پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی" مصوب ۹۴/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی" و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذر ماه سال ۱۴۰۰) توسط این سازمان منتشر می شود، صورت خواهد گرفت.

  ۱- دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر انجام می گیرد: 

۱-۱- آزمون متمرکز (۵۰ درصد) 

۲-۱- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) 

۳-۱- مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

  ۲- دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد: 

۱-۲- آزمون متمرکز (۳۰ درصد)

  ۲-۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

  ۳-۲- مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)

  ۴-۲- تهیه طرح واره (۲۰ درصد)  اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز)

توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

  ۳- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ به شرح زیر خواهد بود: 

الف) آزمون زبان با ضریب (۱) 

ب) آزمون استعداد تحصیلی  با ضریب (۱)

  ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد  با ضریب (۴) 

سنجش و پذیرش برای تمامی دوره ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و .... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت. 

  ۴- شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ اطلاع رسانی خواهد شد. 

۵- با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان