//
کدخبر: ۳۰۸۹۵ //
توضیحات معاون سیما :

چرا ربنای استاد شجریان رمضانی نشد؟

توضیحات معاون سیما درباره پخش نشدن ربنای شجریان/ 120 سریال در دست تولید رسانه ملی

چرا ربنای استاد شجریان رمضانی نشد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «پنچری» در جمع خبرنگاران گفت: تولید سریال‌های طنز در اولویت ما قرار دارد و بعد از ماه مبارک رمضان نیز سریال «پنچری» پخش خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 50 سریال در حال ساخت داریم و 70 سریال نیز آماده ساخت است. البته وضعیت مالی به نسبت سال گذشته تغییری نداشته؛ اما ما هیچ مشکل مالی بابت تولید سریال‌هایمان نداریم. بیشتر سریال‌ها برای شبکه سه است؛ کار «الف» ویژه جدید در حال تولید نداریم، بلکه سریال های الف ویژه قبلی ما از پاییز پخش خواهد شد.

میرباقری همچنین اظهار کرد: بر همین اساس منبع ویژه‌ای برای تولید سریال‌هایمان قرار داده‌ایم و طی آن از گروه‌های تولید خواسته‌ایم تا از خواسته و درآمد خود کمی کوتاه بیایند. ضمن اینکه تا پایان سال 97 جدول پخشمان بسته شده است.

معاون سیمای رسانه ملی در خصوص برنامه «پایش» و «ثریا» گفت: عوامل برنامه «پایش» درگیر برنامه دیگری بودند و «ثریا» هم برای پخش مشکلی ندارد. سازمان صدا و سیما سیاست، اهداف، رویکرد و برنامه‌های مختلفی دارد و نمی‌تواند شلخته کار کند. در ضمن ما در سازمان معاونت‌های مختلف داریم که هر کدام سیستم دارند و باید سیستمی کار کنیم و دوستان بر اساس چارچوب صدا و سیما و متناسب با نظام حرکت کنند و اگر چارچوب‌ها به هم بخورد، روی سیستم هم تاثیر می‌گذارد.

وی در مورد پخش ربنای شجریان گفت: در رابطه با ربنای شجریان باید گفت او خودش منعی را گذاشته است و همچنین وی در جریان فتنه ۸۸ حضور داشت و اشتباهات فاحشی در آن زمان انجام داد. پبشنهاد همه این بود که هنرمندان در مسائلی که امنیت کشورشان را به خطر می‌اندازد، شرکت نکنند چرا که هنرمند آدم سیاسی نیست باید در کار اصلی خودش قرار بگیرد.

میرباقری افزود: شما در کشوری هستید که انقلاب بزرگی انجام شده است. امنیت موجود در ایران را در انتخابات هم شاهد بودیم و دیدیم که یک ترقه هم زده نشد اما در مقابل در فرانسه شرایط خوبی را شاهد نیستیم. هنرمندان ما باید قدردان این انقلاب، آزادی و امنیت باشند. این آزادی و امنیت توسط حاکمیت و مردم انجام شده و نمی توان حاکمیت را زیر سؤال برد.

معاون سیمای رسانه ملی در ادامه گفت: امکان دارد ناشی‌گری‌هایی از طرف کسانی مطرح شود و حاکمیت هم این ناشی‌گری‌ها را ببخشد. اگر مسیر درست طی شود ما هیچ مشکلی با کسی نداریم. اگر احترام به انقلاب، آزادی، امنیت و حاکمیت از طریق وی ابراز شود، هیچ منعی برای پخش دعای ربنا نداریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان