//
کدخبر: ۳۰۴۳۴۷ //

آیا شبکه نمایش خانگی تلویزیون را می‌بلعد؟/ درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی فیلیمو در ماه

افزایش درآمد پلتفرم های شبکه نمایش خانگی تا جایی پیش رفته که حالا نه تنها از صداوسیما درآمد بیشتری دارند، بلکه تولیدات آنها هم بیشتر از این سازمان است.

آیا شبکه نمایش خانگی تلویزیون را می‌بلعد؟/ درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی فیلیمو در ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی پیش پلتفرم فیلیمو اقدام به انتشار آمار عملکرد خود از آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ کرده است که حاوی نکات مهم و قابل توجهی است. در این آمار اعلام شده که فیلیمو تجربه‌ رکورد بیش از سه میلیارد دقیقه تماشا در یک ماه را زده است، فیلم­ های اکران شده و فیلم‌های روز سینمای کشور را به صورت آنلاین پخش کرده و با با حمایت از سینمای ایران توانسته در کمتر از ۶ ماه، بیش از یک‌میلیون بلیت سینمای آنلاین بفروشد و ۷۰% مبلغ فروش را به دست صاحبان محتوا برساند. همچنین بیش از ۳۵ هزار محتوای ویدیویی متنوع تولید کرده و بیش از ۳۰ عنوان سریال در دست ساخت دارد که در ماه‌های آینده منتشر می‌شوند.

همچنین در این گزارش اعلام شده که اسفند ۹۸ رکورد حجم مصرف اینترنت در فیلیمو شکسته شد و به بیش از 48 میلیون گیگابایت در یک ماه رسید.

14000107000049_Test_PhotoL

فیلیمو اعلام کرده که در آذر سال ۹۹، بیش از یک‌میلیون ‌و 100 هزار کاربر فعال در فیلیمو داشتیم که در سال گذشته، تعداد کاربران 2.5 برابر شده و یک‌چهارم کاربران این پلتفرم هر روز حدود یک ساعت برنامه های آن را تماشا می کنند.

به گزارش فارس، این اعداد و ارقام درحالی اعلام شده که این سامانه در سال آینده بنا دارد 30 سریال جدید هم ساخته و توزیع کند.

اما نکته قابل توجه در آماری که از سوی فیلیمو اعلام شده، محاسبه حدودی درآمد این پلتفرم در سال 1400 است. طبق آنچه که الان اعلام شده، فیلیمو در حال حاضر برای حق اشتراک یک ماهه خود مبلغ 99 هزار تومان دریافت می کند و با توجه به 2 و نیم میلیون نفری که در سال 1400 اشتراک این پلتفرم را دارند، حتی اگر بر فرض مثال نیم میلیون نفر را نیم بها یا اشتراک های رایگان محاسبه کنیم، فیلیمو در ماه حدود 200 میلیارد تومان درآمد ناخالص خواهد داشت که ضرب آن در 12 ماه سال عدد بسیار بزرگتری را به ما می دهد.

14000107000050_Test_NewPhotoFree

این درحالی است که فیلیمو علاوه بر درآمدی که به دست می آورد، درآمد خوبی را هم نصیب اپراتورها می کند. در حال حاضر به طور متوسط هر گیگ اینترنت به قیمت حدود 7 هزارتومان فروخته می شود و 26 درصد مخاطبان فیلیمو آن را از طریق ایرانسل دریافت می کنند. 24 درصد نیز از طریق اینترنت مخابرات پیگیر این پلتفرم هستند و 23 درصد نیز مخاطبانی هستند که با همراه اول فیلیمو را دنبال می کنند.

در این باره محمد سرشار مدیر شبکه کودک می گوید: اگر بخواهیم حجم این درآمد را بهتر بفهمیم باید بدانیم که در بودجه سال جاری سازمان صدا و سیما، بودجه «تامین، تولید و پخش سیمای سراسری» (یعنی همه شبکه‌های تلویزیونی سراسری) هفتصد و یک میلیارد تومان تعیین شده بود.

13990801000479_Test_NewPhotoFree

 در این باره با حمید شاه آبادی معاون سیما نیز گفت و گویی داشتیم و از او پرسیدیم که آیا شبکه نمایش خانگی با چنین شرایطی توان بلعیدن تلویزیون به ویژه در بخش فیلم و سریال را خواهد داشت؟ که او در این باره گفت: بیش از 10 سال گذشته که اولین کار نمایش خانگی به بازار آمد همیشه این نکته مطرح بود که در عرصه بخش خصوصی یک حوزه فعالیتی را برای خودش خواهد دید و رسیدن به این نقطه دور از انتظار نبود و نیست.

وی ادامه داد: طبیعی است که حاکمیت برای ورود و حضور بخش خصوصی در عرصه فیلم و سریال بنا ندارد محدودیت های غیرمعقولی را ایجاد کند. آنچه که ما انتظار داریم، این است که میدان فعالیت، مبتنی بر شاخص های ارزیابی یکسانی باشد که در این صورت نه رقابتی در کار خواهد بود و نه حسادتی و نه اساسا چنین مقابله ای وجود خواهد داشت.

معاون سیما تاکید کرد: جایگاه، نقش و پوشش رسانه ملی اساسا با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست و هرقدر بخش خصوصی در آن حوزه بتواند مبتنی بر هنجارهای بومی و ارزش های کشور حرکت کند، در مسیری حرکت کرده که به فرهنگ داخلی کشور کمک کرده است. جایی اشکال دارد که نقطه های تشخیص با هم فرق داشته باشد. چیزی که ما از ساترا انتظار داریم این است که معیارها و شاخص ها یکسان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان