//
کدخبر: ۲۹۹۲۸۱ //

نگاهی به کارنامه درخشان شهاب حسینی

در ادامه، به دو فیلم و یک سریال مهم و ماندگار از کارنامه بازیگری حسینی می پردازیم که این روزها با تاک شوی «همرفیق» مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده است.

نگاهی به کارنامه درخشان شهاب حسینی

شهاب حسینی که جایزه مهم بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را برای ایفای نقش عماد در فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به دست آورد، در زمره این دسته از بازیگران قرار دارد که همچنان پس از گذشت بیست سال از نخستین تجربه های جلوی دوربینش همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. در ادامه، به دو فیلم و یک سریال مهم و ماندگار از کارنامه بازیگری حسینی می پردازیم که این روزها با تاک شوی «همرفیق» مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده است.

«درباره الی»

ساخته اصغر فرهادی یکی از بهترین نقش آفرینی های او را با خود دارد. یک بازی مینی مالیستی و هوشمندانه وی در نقش احمد به قدری خوب است که در بسیاری دقایق دیگر نقش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سکانس گفتگوی او با الی در اتومبیل که آمیزه ای است از شیطنت و معصومیت و در عین حال سردرگمی، فوق العاده و در سطح استانداردهای جهانی از کار در آمده است.به گزارش فرتاک نیوز، حسینی با استفاده از یک تکیه کلام ساده «ای وای، ای وای» در مواقع بحرانی و اجرای درست آن، تاثیر فراوانی روی تماشاگران فیلم می گذارد.

«جدایی نادر از سیمین»

شهاب حسینی در سال پایانی دهه هشتاد یکی از مهمترین فیلم های عمرش را بازی کرده و در نقش جوانی کارگر به نام حجت ایفای نقش کرده که یک شخصیت مکمل فوق العاده به حساب می آید. وی به خوبی نقش را آنالیز کرده و مرز باریکی میان آرامش و سکون و عصبیت طوفانی حجت کشیده است که در یکی از مشهورترین سکانس های فیلم (سکانس دادگاه)، به شاه بیت بازی اش تبدیل می شود.

«سریال شهرزاد»

سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی و نقش قباد دیوان سالار، جای کار بسیار برای بازیگری همچون شهاب حسینی داشته که او هم از این فرصت طلایی بهره گرفته و خود را به یکی از ستون های این سریال جذاب و دیدنی تبدیل کرده است. جوان عاشق پیشه ای که به اجبار با دخترعموی ثروتمند خود ازدواج کرده و همیشه تحت سلطه عموی خود بزرگ آقا قرار داشته است. قباد را می توان یک ضد قهرمان درخشان در تاریخ سریال های ایرانی به حساب آورد که تماشاگران خود را هم به نفرت واداشته و هم به دلسوزی وادار می کند و در شکل گیری این دو حس متضاد بازی فوق العاده شهاب حسینی نقشی کلیدی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان