//
کدخبر: ۲۸۳۵۰۲ //

باورنکردنی، بانوی زیبای بازیگر ایران در آغوش آقای بازیگر + عکس

تصویری از نیکی کریمی و مرحوم عزت اله انتظامی در آغوش یکدیگر

باورنکردنی، بانوی زیبای بازیگر ایران در آغوش آقای بازیگر + عکس

نیکی کریمی 19 آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد. نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و مترجم است.نیکی کریمی از دوران دبستان بازی در گروه های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری بازی کرد.

نخستین حضور جدی او در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 است. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می دانند.

120846513_180975713562353_7665061473976066740_n

‍پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های سارا و پری بازی کرد. بازی در فیلم سارا برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد.

کریمی برای پنجمین بار برای فیلم دو زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

نیکی کریمی در سال 1380 فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان داشتن یا نداشتن ساخت که برنده جایزه باران شد و در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد.

در سال 1381 در دو فیلم دیوانه ای از قفس پرید به کارگردانی احمدرضا معتمدی و واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۵۰۲ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    برای تهیه شله زرد از یک گرم زعفرون باید استفاده کرد نه یک مثقال ,جایی خوندم خواس تم اصلاح بفرمایید .

  • علی

    چیزه عجیبی نیس
    از این بدتر هم زیاد ه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان