//
کدخبر: ۲۷۸۱۵۱ //

هم‌قدم با «راه عاشقی» مختار

‌آی‌فیلم پنجشنبه این هفته فیلم «راه عاشقی» برشی از سریال فاخر «مختارنامه» را برای مخاطبانش در کشورهای فارسی‌زبان منطقه نمایش می‌دهد.

هم‌قدم با «راه عاشقی» مختار

مخاطبان آی‌فیلم۲ این هفته به تماشای برشی از «مختارنامه» در قالب فیلم سینمایی با عنوان «راه عاشقی» می‌نشینند.

به گزارش فرتاک نیوز، «مختارنامه» مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی به کارگردانی داود میرباقری است که داستان مختار ثقفی را که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد، به تصویر کشیده است.

این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید و قسمت آخر آن در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۰ به پایان رسید.

فیلم «راه عاشقی» بخش‌های مهم و ابتدایی این مجموعه است که به زندانی شدن مختار قبل از واقعه عاشورا تا آزادی او و آماده شدن برای قیام می پردازد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می‌شود. او راهی مکه می‌شود تا با عبدالله بن زبیر که بر علیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند. در راه به چادر بادیه نشینی به نام دورهم وارد می‌شود. دورهم همسر شیرمردی به نام زهیر است که در ظهر عاشورا به شهادت رسیده است. دورهم به مختار می‌گوید که او منتقم شیعیان است و باید به خونخواهی حسین برخیزد تا قلب داغداران واقعه نینوا کمی آرام گیرد

فریبرز عرب‌نیا، محمود اردلان، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، نسرین مقانلو، محمد فیلی، فریبا کوثری، رضا رویگری، ماه چهره‌خلیلی، ولی‌الله شیراندامی، ژاله علو و... بازیگران این فیلم هستند.

بر اساس این گزارش فیلم سینمایی «راه عاشقی»، پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۶ به‌وقت تهران و کابل و ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال آی‌فیلم۲ پخش می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان