//
کدخبر: ۲۷۴۳۸۵ //

هیات مدیره جدید از فردا خانه سینما را در دست می گیرد

رییس هیات مدیره خانه سینما جزئیاتی را از انتخابات امروز 20 مرداد ماه خانه سینما تشریح و تاکید کرد: اگرچه بخاطر شیوع کرونا در شرایط عادی برای برگزاری مجمع و انتخابات نیستیم اما از فردا یک هیات مدیره جدید خانه سینما را در دست می‌گیرد.

هیات مدیره جدید از فردا خانه سینما را در دست می گیرد

همایون اسعدیان در گفت‌وگویی با خبرنگار درباره انتخابات هیات مدیره خانه سینما که امروز - دوشنبه، ۲۰ مردادماه - برگزار می‌شود، بیان کرد: قرار بود انتخابات در سالن بنیاد سینمایی فارابی انجام شود اما در فضای باز این مجموعه برگزار خواهد شد تا مخالفتی از سوی استانداری نداشته باشیم. در حال حاضر هم کاندیداها و صنوفی که می‌توانند رأی دهند، مشخص هستند بنابراین هیات مدیره جدید از فردا کار خود را شروع می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز،او افزود: انتخابات امروز طبق اساسنامه دوره قبل برگزار می‌شود، گزارش مالی و گزارش بازرس و گزارش هیات مدیره برای همه صنوف ارسال شده است و آن‌ها را در اختیار دارند، اما اگر سوال یا موردی باشد می‌توانند امروز مطرح کنند، چون به هر حال باید بپذیریم در شرایط نرمال برای برگزاری جلسه‌ای به روال قبل نیستیم و امکان اینکه مثلاً سه ماه دیگر مجمع را به تاخیر بیندازیم هم وجود ندارد. این قضیه فرسایشی شده و از آنجا که ناظر انتخابات به جهت حقوقی، وزارت ارشاد است با توافق ناظر ممکن است از پاره‌ای مسائل عدول کنیم تا اصل قضیه حفظ شود. با این حال نکته مهم این است که گزارش‌ها ارائه شده و در اختیار صنف‌ها است.

اسعدیان درباره برخی اعتراض‌ها که در رسانه‌ها نسبت به کاندیداها، حضور صنف‌ها و محدودیت تعداد افراد برای شرکت در انتخابات مطرح شده است، گفت: برای انتخابات ۲۰ صنف شناسه دارند که می توانند کاندیدا شوند و رای دهند. در حال حاضر از میان این تعداد، 14 صنف نامزد شده‌اند که عمدتاً از میان صنوف کارگری هستند و فقط صنف پخش‌کنندگان کارفرما است و کانون کارگردانان که به تازگی کارفرمایی شده است.

او با اشاره به صنف دستیاران کارگردان، عکاسان و مدیران تدارکات به عنوان برخی از صنوفی که برای انتخابات نامزد شده‌اند، ادامه داد: ما برای شرکت در انتخابات حضور افراد را محدود نکردیم، بلکه خواهش کردیم با توجه به شرایط خاصی که در آن هستیم آن تعداد حداقلی که اساسنامه می‌گوید یعنی دو نفر را رعایت کنیم و به این ترتیب امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در فضای باز بنیاد فارابی حضور خواهند داشت تا مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: در خانه سینما 31 صنف داریم که برخی با وجود طی کردن مراحل ثبت در وزارت کار، هنوز شناسه را دریافت نکرده‌اند و برخی هم در شرف انجام دادن و پیگیری مراحل ثبت هستند به همین دلیل دریافت شناسه کمی زمان‌ می‌برد  ولی از آنجا که این هیات مدیره در حال حاضر سه سال و ۷ ماه است که سر کار بوده و ۱۷ ماه هم بیش از موعدی که قرار بود فعالیت کرده است - هر چند این 17 ماه با مجوز مجمع عمومی بوده - ولی ما به هیچ عنوان صلاح نمی بینیم که این وضعیت ادامه پیدا کند و وضعیت حقوقی خانه‌ سینما همچنان مورد تردید باشد. باید هر چه زودتر هیات مدیره جدید انتخاب شود تا کارهای حقوقی ثبت خانه سینما را پیگیری کند.

اسعدیان درباره اینکه آیا کم بودن تعداد صنف‌های مجاز به نامزد شدن و شرکت در انتخابات نسبت به تعداد کامل صنوف باعث نارضایتی و مخدوش دانستن انتخابات از طرف آن‌ها نیست؟ گفت: تمام این روال طبق صورتجلسه‌ای است که با وزارت ارشاد امضا شده و بخش حقوقی این وزارتخانه تاکید کرده برای اینکه خللی در مسیر حقوقی ثبت و فعالیت خانه‌ سینما ایجاد نشود، صنوفی می‌توانند کاندیدا شوند و رای دهند که حتما شناسه دریافت کرده باشند. از میان کسانی هم که هنوز شناسه ندارند فقط دو، سه نفر از دوستان انتقاداتی داشتند که در این باره باید اشاره کنم مثلاً صنف آهنگسازان اساساً مخالف ثبت در وزارت کار است و هیچ اقدامی هم نکرده است. طبیعتا یک صنف نمی‌تواند برای کلیت خانه ‌سینما تصمیم‌گیری کند ولی از آن طرف صنف جلوه‌های ویژه بصری که قبلا مشکل ثبت در وزارت کار را داشتند و الان حل شده، اعلام کردند که با شیوه امروز برگزاری انتخابات خانه سینما مشکلی ندارند و درواقع ترجیح این است که کارِ خانه سینما پیش برود و منافع کلان خانه را در نظر می‌گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان