//
کدخبر: ۲۶۴۵۴۴ //

Earwig and the Witch انیمه بعدی استودیو جیبلی خواهد بود

استودیو جیبلی اعلام کرد که انیمه Earwig and the Witch قرار است انیمه بعدی و همچنین اولین انیمه کاملا CG این استودیو باشد.

Earwig and the Witch انیمه بعدی استودیو جیبلی خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

در جدیدترین  اخبار سینما و تلویزیون ،  انیمه  بعدی استودیو جیبلی تایید شده که قرار است تفاوت بزرگی با آثار قبلی این استودیو محبوب داشته باشد. Studio Ghibli توسط هایائو میازاکی، کارگردان افسانه‌ای ایجاد شده و بیشتر برای ساخت انیمه‌ها به روش سنتی و کاملا دستی شناخته می‌شود و حالا انیمه Earwig and the Witch یا Aya and the Witch توسط استودیو جیبلی تایید و اعلام شده است. این انیمه قرار است کاملا سه‌بعدی (3D) و با گرافیک کامپیوتری منتشر شود. انیمه Aya and the Witch قرار است به‌جای نمایش در سینماها، از تلویزیون ژاپن و شبکه NHK منتشر شود و در زمستان امسال شاهد انتشار این انیمه خواهیم بود.

پیش از این استودیو جیبلی در ساخت انیمه My Neighbors the Yamadas (همسایه من یامادا) تنها ۱۰ درصد از گرافیک کامپیوتری استفاده کرده بود که درواقع استودیو زمانی از این روش استفاده می‌کند که دستیابی به آن با روش‌های دستی و سنتی بسیار دشوار، زمان‌بر و همچنین هزینه بالایی داشته باشد. تمامی انیمه‌های استودیو جیبلی که تا پیش از انتشار انیمه Princess Mononoke (شاهزاده مونونوکه) تولید و منتشر شده بودند، کاملا سنتی و دستی ساخته شده‌اند. گورو میازاکی، پسر هایائو میازاکی، وظیفه کارگردانی انیمه Earwig and the Witch را بر عهده دارد و پدرش نیز وظیفه نوشتن فیلمنامه این انیمه را بر عهده داشته است.

گورو میازاکی و هایائو میازاکی

 

استودیو جیبلی اخیرا در مورد بازگشت سرمایه ساخت انیمه‌های خود ابراز نگرانی کرده است. درواقع انیمه سنتی در مقایسه با انیمه کامپیوتری و سه‌بعدی پر هزینه‌تر است و بنابراین این اقدام می‌تواند یک اقدام برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی نیز باشد. انیمه Aya and the Witch اقتباسی از کتاب کودکانی به‌نام Earwig and the Witch اثر دایانا واین جونز است که پیش از این نیز استودیو جیبلی از کتاب‌های این نویسنده اقتباسی موفق تولید و منتشر کرده بود. انیمه Howl's Moving Castle (قصر متحرک هاول) محصول سال ۲۰۰۴ اقتباسی از رمانی به همین نام اثر واین جونز بود که هایائو میازاکی وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن تحسین شده را بر عهده داشته بود.

همچنین انیمه Earwig and the Witch قرار بود در جشنواره فیلم کن امسال نیز نمایش داده شود. این تغییر به سمت انیمه‌های 3D و کاملا کامپیوتری می‌تواند باعث ناامیدی طرفداران قدیمی استودیو جیبلی شود، اما این استودیو به کارها و سبکی منحصر‌به‌فرد مشهور است و درواقع استودیو می‌تواند اثری با کیفیت بسیار بالا را باز هم تولید و ارائه کند. همچنین به‌نظر نمی‌رسد که انیمه ?How Do You Live (شما چطور زندگی می‌کنید؟) یا Kimi-tachi wa Dō Ikiru ka، اثر جدید هایائو میازاکی که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود، اثری سه‌بعدی یا کاملا CG باشد و احتمالا به سبک کارهای قبلی این استودیو تولید و منتشر خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان