//
کدخبر: ۲۴۳۹۸۷ //

صدای شاملو و اخوان‌ثالث در برج آزادی پیچید

در دومین شب از برگزاری جشنواره موسیقی فجر، کنسرت گروه «اش» در بخش موسیقی تلفیقی با امید به «برقراری جریان موسیقی در کشور و قطع نشدن آن» در برج آزادی برگزار شد.

صدای شاملو و اخوان‌ثالث در برج آزادی پیچید
به گزارش فرتاک نیوز،

گروه «اش» به سرپرستی علیرضا اشرف‌پور در شامگاه جمعه ( ۲۵ بهمن ماه) روی صحنه رفتند و در ابتدا به احترام درگذشتگان حوادث اخیر ۳۰ ثانیه سالن را به سکوت فراخواندند.

در ادامه اشرف پور با طرح این مساله که چرا مانند برخی گروه‌ها جشنواره فجر را تحریم نکرده است، به بیان این جملات پرداخت: «ما معتقدیم جریان موسیقی در این کشور به شکلی باید پایدار بماند؛ ضمن اینکه ما یک گروه شاد و پاپ و مناسبتی نبودیم که اجراهایمان با فضای اخیر هم‌خوانی نداشته باشد.»

گروه «اش» متشکل از علیرضا اشرف‌پور( خواننده، نوازنده گیتار الکتریک و گیتار فرتلس)، آشور ظفرمرادیان(درامز)، آرش طهماسبی(گیتار بیس) و آرش اسکندلو( پیانو و کیبورد) با ابراز هم‌دردی با درگذشتگان و بازماندگان حوادث اخیر ( از سیل و زلزله تا ...) در این شب دو قطعه «سبز» و «تنها» با اشعاری از مهدی اخوان ثالث را اجرا کردند.

قطعه جراحت باز هم بر اساس شعری از مهدی اخوان ثالث بخش ابتدایی این اجرای چهار نفره را شامل می‌شد.

این گروه که از ابتدای سال ۹۸ پا به عرصه موسیقی گذاشته، قطعات خود را بر اساس اشعاری از بزرگان ادبیات تنظیم و آهنگسازی کرده بودند.

بر این اساس قطعه دستان بر اساس شعری از مولانا بخش دیگری از این اجرا را شامل می‌شد و اشرف‌پور پیش از اجرای این قطعه اعلام کرد که به‌زودی دو آلبوم را روانه بازار می‌کنند که یکی از آلبوم‌ها به همین نام خواهد بود.

اجرای گروه «اش» در جریان جشنواره موسیقی فجر شب نسبتا آرامی را در برج آزادی رقم زد و نوازندگان در مقاطعی با تشویق حاضران برای همراهی بیشتر تلاش کردند شور بیشتری را بر فضا حاکم کنند. این تلاش سرانجام در قطعه «باران» (بر اساس شعری از احمد شاملو) و همراهی تماشاگران با اعضای گروه به ثمر نشست و در این میان هم‌خوانی کودکان در سالن که اغلب خارج از نت هم می‌خواندند برای لحظاتی فضای متفاوت و شادی را به سالن بخشید.

«الا ای پیر فرزانه مکن منعم ز میخانه

که من در ترک پیمانه دلی پیمان شکن دارم...»

این شعر از حافظ محتوای قطعه‌ای دیگر از گروه اش بود که در بخش میانی اجرا برای حاضران ارائه شد.

دلق ازرق فام اثر سعدی، خیال ( حافظ) و ای کاش و گلکو بر اساس اشعار احمد شاملو عناوین دیگر قطعات دومین اجرا در برج آزادی بود.

اشرف‌پور پیش از اجرای گلکو توضیح داد که این نام برگرفته از اسمی ترکمنی است و امید را تداعی می‌کند.

پایان‌بخش اجرای گروه «اش» در جریان بخش موسیقی تلیفی جشنواره فجر، قطعه «صبا» (بر اسای شعری از حافظ) بود که تمام حین اجرا با دست‌های حاضران همراه شد.

در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، شنبه ( ۲۶ بهمن ماه) وحید اسداللهی در بخش موسیقی تلفیقی در برج آزادی برنامه دارد.

جشنواره موسیقی فجر پنج شب دیگر دایر است و مراسم اختتامیه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان