//
کدخبر: ۲۴۲۵۹۶ //

پرداخت "عیدی" به دانشجومعلمان تأیید شد!

دیوان محاسبات کشور درباره پرداخت عیدی به دانشجومعلمان اعلام‌کرد: این افراد به نسبت مدت تحصیل تمام وقت در سال ۹۸ مشمول از عیدی بهره‌مند می‌شوند.

 پرداخت "عیدی" به دانشجومعلمان تأیید شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا رضا حاجی‌بابایی اظهار‌ کرد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته و مکاتبه با معاون رئیس جمهور و رئیس دیوان محاسبات کشور، در مورد لزوم پرداخت عیدی به دانشجو معلمان، دیوان محاسبات وزارت آموزش وپرورش را ملزم به پرداخت عیدی به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرد.

وی گفت: بر اساس قانون، دانشجو‌معلمان مانند کارمندان دولت حقوق‌بگیر و مشمول حداقل دریافتی می‌شوند، پس دریافت عیدی نیز یکی از حقوق قانونی آنهاست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان از مذاکرات صورت گرفته در خصوص توقف کاهش 45درصد از حقوق دانشجو معلمان نیز خبر داد و افزود: این مورد نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره پرداخت عیدی به دانشجومعلمان گفت: دولت میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنانش را هر ساله طبق مصوبه‌ای مشخص و ابلاغ می‌کند و در آن قید شده که ملاک، اشتغال به خدمت تمام وقت است و هرچقدر از میزان اشتغال آنها کم شود از عیدی آنها نیز کسر می‌شود، سؤال این است که آیا دانشجومعلمان مشغول به تحصیل هستند یا مشغول به کار؟ بر اساس قانون متعهدین به خدمت، دانشجومعلمان را رسمی کرده‌ایم ولی آنها اشتغال به کار ندارند بلکه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: بنابراین نمیتوانیم عیدی به این گروه بپردازیم یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح و به انتظاری برای دانشجومعلمان تبدیل کرده است، اما ما به تنهایی قادر نیستیم این کار را انجام دهیم. البته استعلام کرده‌ایم ولی تا زمانی که مجوزهای قانونی در دسترس آموزش و پرورش نباشد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم در پاسخ به استعلام از سازمان اداری و استخدامی، آنها هم اعلام کردند که حتما اشتغال به کار تمام وقت باید برای پرداخت عیدی وجود داشته باشد.

تصویر پاسخ دیوان محاسبات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان