//
کدخبر: ۲۴۰۵۸۱ //

«سلاخ‌خانه شماره پنج» یکی از برجسته‌ترین رمان‌های ضد جنگ

کرت وانه‌گات، نویسنده معاصر آمریکایی را یکی از مهم‌ترین نویسندگان پست مدرن قرن بیستم به شمار می‌آورند که قطعاً «سلاخ‌خانه شماره پنج» مطرح‌ترین و بهترین اثر او است.

 «سلاخ‌خانه شماره پنج» یکی از برجسته‌ترین رمان‌های ضد جنگ
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سلاخ‌خانه شماره پنج» رمانی نوشته کرت وانه‌گت نویسنده معاصر آمریکایی است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شده‌ است. عنوان فرعی کتاب «جنگ صلیبی کودکان» است که به واقعه‌ای تاریخی در دوران جنگ‌های صلیبی اشاره دارد. این رمان را مشهورترین اثر وانه‌گت می‌دانند.

«سلاخ خانه شماره پنج»، رمانی علمی تخیلی است که اولین بار در سال 1969 انتشار یافت. این رمان که اثری کلاسیک به حساب می آید، یکی از برجسته ترین کتاب های ضد جنگ در جهان است. داستان این اثر به بمباران جنجال برانگیز شهر درِسدِن آلمان، و شخصیتی به نام بیلی پیلگریم می پردازد که سفرهایش در زمان، بازتاب دهنده ی سفر اسطوره وار همه ی ما در طول زندگی برای یافتن معنی و مفهوم است. کتاب سلاخ خانه شماره پنج به شکلی فوق العاده جذاب و بدیع به ترس ها و تجربیات جنگ جهانی دوم می پردازد و به عنوان تأثیرگذارترین و محبوب ترین اثر کورت ونه گات شناخته می شود. یکی از مهمترین اتفاقات این داستان به یاد ماندنی، جان به در بردن بیلی پیلگریم در زمان اسارت از بمباران شهر درسدن است؛ رویدادی که در زندگی خود ونه گات نیز به وقوع پیوست و همین نکته، رگه های خودزندگی نامه ای به این رمان بخشیده است.

«سلاخ‌خانه شماره پنج» جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز است و در سال 1972 فیلمی بر اساس این کتاب به همین نام به کارگردانی جرج روی هیل ساخته شده است.

خلاصه‌ای از داستان کتاب:

یک سرباز آمریکایی‌تبار که در این جنگ حضور پررنگی و به سزایی دارد به نام بیلی پیل گریم شخصیت اصلی و مهم داستان «سلاخ خانه شماره پنج» است. سرباز آمریکایی بیلی پیل گریم در زمان و هنگام جنگ وحشتناک جهانی دوم حضور دارد و خیلی از اتفاقات و مشکلات را به چشم خود می‌بیند. بیلی پیل گریم در هنگام بالا گرفتن این جنگ وحشیانه به دنبال جایی برای فرار و قایم شدن می‌گردد. او زیرزمینی را پیدا می‌کند و به درون آن می‌رود. آنجا یک سلاخ خانه و محل نگهداری لاشه حیوانات بود و او توانست در آنجا پناه بگیرد و از شانس او وقتی در این زیرزمین قرار گرفت بمباران بزرگ هوایی جنگ جهانی دوم صورت گرفت و همه را نابود کرد ولی بیلی پیل گریم توانست زنده بماند و ...

و همچنین در این کتاب با جزئیات زندگی خود نویسنده کورت ونه گات جونیر هم آشنا خواهید شد. چون کورت ونه گات جونیر در سال 1944 دقیقاً در زمان جنگ جهانی دوم در آنجا حضورداشته و در آنجا اثیر و گرفتار نازی‌ها می‌شود. او می‌تواند از دست آن‌ها فرار کند و در یک زیرزمین که سلاخ خانه برای نگهداری لاشه حیوانات بود مخفی شود. در همان هنگام هم شهر درسدن را بمباران اتمی می‌کنند و بیش از 130 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و می‌میرند.

بعد از اتمام بمباران و این حمله وحشیانه زندانیان را مجبور و مأمور جمع‌آوری لاشه انسان‌ها و بیرون کشیدن آن‌ها از زیر آوار می‌کنند که...

علی اصغر بهرامی این کتاب به فارسی برگردانده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان