//
کدخبر: ۲۳۹۶۶۱ //

درامی تلخ با فضایی کمیک در «مانستر»

کارگردان «مانستر» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش بر لزوم درک شرایط بیماران اعصاب و روان و معلول و احترام گذاشتن به آن‌ها تأکید کرد.

 درامی تلخ با فضایی کمیک در «مانستر»
به گزارش فرتاک نیوز،

کوروش شاهونه که این روزها نمایش «مانستر» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد درباره اجرای این نمایش گفت: «مانستر» تا ۱۱ بهمن ماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود. ایده شکل‌گیری این نمایش از موقعیتی واقعی که خودم با آن روبرو شدم و با نگاه به زندگی معلولان و بیماران اعصاب و روان نوشته شده است.

 وی ادامه داد: این نمایش درباره زن و شوهر معلول و دارای بیماری اعصاب و روانی است که آماده رفتن به تولد هستند. نصاب پرده‌ای به خانه‌شان می‌آید و رفته‌رفته متوجه اتفاقاتی در خانه می‌شود. به نظر می‌رسد این زن و شوهر عروسکی به نام مایکل دارند که در واقع پسرشان است و دوست دارد بازی را با نصاب پرده آغاز کند...

شاهونه درباره دیگر ویژگی‌های نمایش توضیح داد: در این نمایش کاراکتر مرد معلول ذهنی است و کاراکتر زن نیز علاوه بر معلول بودن بیماری اسکیزوفرنی نیز دارد. ملیکا رضی بازیگر نقش زن در این نمایش بسیار خوب از عهده ایفای این شخصیت برآمده است. او یک سال و نیم برای بازی در این نقش زحمت کشیده و نقش یک مادر اسکیزوفرنی و معلوم را با توانایی بسیار بالایی ایفا می‌کند. ابراهیم ناییج و علی حسین زاده نیز دیگر بازیگران نمایش هستند که از حضور آن‌ها نیز رضایت دارم و برای ایفای نقش‌هایشان تلاش زیادی کرده‌اند.

وی درباره دلایل انتخاب این ایده برای اجرا بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما نمی‌دانیم اگر در موقعیتی با یک بیمار اعصاب و روان و یا معلول قرار بگیریم باید چه عکس‌العملی نشان دهیم و با آن‌ها چه برخوردی داشته باشیم و مساله دیگر مشکلاتی است که آن‌ها برای حضور در جامعه، رفت و آمد در خیابان و مترو و رودرو شدن با مسایل روزمره زندگی دارند. مساله مورد توجه این است که باید به این افراد به معنای واقعی احترام بگذاریم، حق و حقوقشان را به عنوان یک شهروند در نظر بگیریم و شرایطشان را درک کنیم نه اینکه به آن‌ها ترحم کنیم.

این کارگردان یادآور شد: این نمایشنامه یک درام تلخ با فضای کمیک است که با طرحی از خودم و با همکاری حمیدرضا اسدزاده نوشته شده است و خوشبختانه تا امروز از استقبال و بازخوردهای مخاطبان راضی هستیم و نمایش به صورت دهان به دهان از طرف مخاطبان معرفی می‌شود. سجاد افشاریان تهیه‌کننده کار نیز با ما بسیار همراه بوده و پابه‌پای کار آمده است که از او بسیار سپاسگزارم.

نمایش « مانستر » به نویسندگی کوروش شاهونه و حمیدرضا اسدزاده و طراحی و کارگردانی کوروش شاهونه تا ۱۱ بهمن ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

«مانستر» بر پایه پژوهشی پیرامون بیماری اسکیزوفرنی طراحی شده که در آن، ابراهیم ناییج، علی حسین‌زاده و ریحانه رضی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان