//
کدخبر: ۲۳۶۵۰ //

برپایی نحستین نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کودکان در کرمانشاه

آثار برگزیدۀ تصویرسازی هنرمندان کرمانشاهی با موضوع «ایده‌هایی برای کتاب‌های تصویری کودکان» در نگارستان حوزه هنری به مدت چهار روز برپاست.

برپایی نحستین نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کودکان در کرمانشاه

photo (4)

به گزارش – فرتاک نیوز: نخستین نمایشگاه تصویرگری گروهی تصویرسازی کتاب کودک(نوبرانه) با عنوان ایده‌هایی برای کتاب‌های تصویری کودکان از دهم تا چهاردهم اردیبهشت در گالری حوزه هنری در حال برگزار است.

این نمایشگاه برای نخستین بار به همت جمعی از هنرمندان تصویرگر کرمانشاهی، برپا شده است و آثار برگزیدۀ تصویرسازی هشت هنرمند بانوی کرمانشاهی بنام‌های؛ مریم مرادحاصل، سحر جابری، مریم حیدری، سمیرا رفیعی، بنفشه صالحی، آزاده صفری، آلا میرزایی و  حدیث مرادی با موضوع «ایده‌هایی برای کتاب‌های تصویری کودکان» از دهم تا چهاردهم در نگارستان حوزه هنری نرسیده به چهارراه حسن‌آباد به مدت چهار روز برپاست.

photo (44)

این نمایشگاه دستاورد دو سال تلاش تخصصی جمعی از تصویرگران حرفه‌ای استان کرمانشاه، با هدف شناسایی و تقویت قابلیت‌های بومی در تولید کتاب‌های تصویری برای مخاطب کودک ایرانی است  که به نمایش درآمده است.

56 اثری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده  در قالب کتاب‌های تصویری منتشر شده و تعدادی از آن‌ها به جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی راه خواهد یافت.

هنرمندان کرمانشاهی در برپایی این نمایشگاه آثار را از منظر تخصصی و علمی،  ارائه نموده‌اند  که ضمن برخورداری از کیفیت هنری مناسب، قابلیت ارتباط بصری با مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف را هم داشته باشند.

 بسیاری از این آثار در قالب کتاب‌های تصویری برای کودکان توسط ناشران ایرانی و غیرایرانی هم منتشر شده است.

photo (16)

برگزاری دو نشست علمی با موضوع «کتاب‌های تصویری کودکان» همراه با سخنرانی اساتید این حوزه، از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

گقتنی است: آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور عباس سروری رییس حوزه هنری استان کرمانشاه، فریبرز عباسیان مدیرگروه گرافیک دانشکده فرهنگ و هنر، محمدی داستان نویس، مسؤلان فرهنگی، اساتید تصویرگری، هنرمندان و اهالی رسانه ساعت 14 روز یکشنبه 10 اردیبهشت در نگارستان حوزه هنری کرمانشاه گشایش یافت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه  صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعداز ظهرها از ساعت 15 تا 18 به گالری حوزه هنری مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان