//
کدخبر: ۲۳۶۳۲۳ //

سعید آقاخانی با کامیون در راه هند+عکس

فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، هفته آینده در جشنواره بین‌المللی پنج قاره کلکته هندوستان به نمایش در می‌آید.

 سعید آقاخانی با کامیون در راه هند+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

فیلم سینمایی « کامیون » به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، هفته آینده در جشنواره بین‌المللی پنج قاره کلکته هندوستان به نمایش در می‌آید.

 پیش از این، «کامیون» در جشنواره‌های بین‌المللی آمیانز فرانسه، دهوک کردستان و فجر توانسته بود جایزه بهترین فیلم و فیلم‌نامه را از آن خود کند.

بهروز چاهل، مجری طرح این فیلم با اشاره به این‌که جشنواره بین‌المللی پنج قاره توسط شورای عالی روابط فرهنگی هندوستان برگزار می‌شود، اعلام کرد: «قرار است یکشنبه ۲۲ دی‌، نشستی خبری به‌صورت تخصصی پیرامون این فیلم ایرانی با حضور مدیر خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و اینجانب در شهر کلکته هندوستان برگزار شود. در دوشنبه ۲۳ دی‌ نیز در نشست خبری دیگری در شهر دهلی‌، داوران بین‌المللی سینما به تحلیل این فیلم خواهند پرداخت.»

بازی متفاوت سعید آقاخانی، به تصویر کشیدن داستان فیلم در یک کامیون در شرایط سرد زمستان و همچنین فیلم‌نامه آن، از ویژگی‌های بارز این فیلم بلند است.

سعید آقاخانی ، نیکی کریمی، تروسکه جولا (بازیگر زن کرد)، یعقوب پرسا و رامین راستاد، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

مدیریت فیلم‌برداری فیلم «کامیون» برعهده تورج اصلانی بوده و تدوینش را مجتبی خرقه‌پوش برعهده‌گرفته است.

«کامبوزیا پرتوی» پیش از «کامیون»، فیلم‌های سینمایی «ماهی»، «گلنار»، «بازی بزرگان»، «کافه ترانزیت» و «پرده» را کارگردانی کرده و با این آثار، جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده است. وی همچنین نویسندگی فیلم‌نامه‌های دیگری همچون «محمد رسول‌الله»، «شیرک»، «دایره»، «ایستگاه متروک»، «هرشب تنهایی»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «خیابان‌های آرام» و ... را بر عهده داشته است.

5324872

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان