//
کدخبر: ۲۳۰۶۸۸ //
بیانه هیئت داوران جشنواره ملی مرز امن؛

به نام آفریننده هنر

قرآئت بیانیۀ هیئت داوران توسط فرشاد عیسی‌پور دبیر هنری و داور بخش پوستر "جشنواره ملی مرز امن"؛ بایستی از مرز امن فرصتی ساخت برای گسترش دوستی و مهرورزی و ارتباط بدون مرز در سایه اعتماد و برادری.

به نام آفریننده هنر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نام آفریننده هنر

فرهنگ گران‌سنگ ایران زمین، بنای عظیم و شکوهمندی است که در بنیاد نهادن، برافراختن و آراستن آن، تمام مردم، به ویژه مرزداران، نقشی ماندگار داشته‌اند و چون نیک بنگریم درفش افراشته این ملک جاودان آوای برافراختن و آراستن تمدنی است که همواره همای سعادت بر بلندای آسمانش پرواز می‌کند.

مرز امن، نامی آشنا و هویتی اصیل برای دیروز و امروز و فردای مردمان این دیار است. باید از مرز امن فرصتی ساخت برای گسترش دوستی و مهرورزی و ارتباط بدون مرز در سایه اعتماد و برادری. 

مرز، اما امروزه روزی نه فقط جغرافیای شکل‌گیری سرحدات یک کشور ،که بسیاری از مواضع استراتژیک یک ملت و دولت را شامل می‌شود. بر این اساس شاید، حفاظت فیزیکی ونظامی و حضور مرزبانان غیور و مرزنشینان شرافتمند، بخشی از "مرز امن"یک جامعه بحساب آید.

در نگاه امروزی‌ها "مرز امن" نیازمند تفاهم‌نامه‌های جدی بین‌المللی ومنطقه‌ای است، تا بتواند به سایر الزامات آن دست یافت.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی و استفاده از فن‌آوری‌های روزآمد، به کارگیری و استفاده صحیح و به موقع از این تجهیزات، نقش نیروی انسانی را، صد چندان مؤثر خواهد کرد.

حضور چشمگیر و قابل اعتنا هنرمندان و ارائه آثاری درخور، نشان از اهمیت موضوع و تازگی آن از نگاه این عزیزان داشت.

امروز سه‌شنبه نوزدهم آذر 1398، اولین اختتامیه این جشنواره رابا ابلاغ بیانیه هیئت داوران به محضرتان می‌رسانیم.

ذکر نکاتی چند، قبل از اعلام نهایی رای هیئت محترم داوران، ضروری به‌نظر می‌رسد:

یکم: این جشنواره در سال‌های آتی بایستی در سطح بین‌المللی برگزار شود، چرا که عدم مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و خاصه همسایگان، نمی‌توان از مرز امن انتظار امنیت کامل داشت.

دوم: دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمانشاه و دبیرخانه‌های استانی در مراکز استان‌ها تشکیل شود.

سوم: این جشنواره باید با نگاهی جدی و حمایت اساسی از سوی تمامی مقامات بلند پایه امنیتی و اجرایی کشور و استان برگزار شود. در این خصوص عضویت معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در این دبیرخانه و هماهنگی‌های کشوری با نظارت ایشان، پیشنهاد می‌گردد.

چهارم: آثار ارسالی به نمایشگاه نشان از مطالعه کم و عدم تسلط کافی بر موضوع  جشنواره و نیاز به کارگاه‌هایی برای توجیه شرکت کنندگان دارد.

پیشنهاد می‌شود در دوره‌های بعدی، دبیرخانه‌های استان‌ها باهماهنگی دبیرخانه دائمی در زمانی مشخص اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان وعلاقه‌مندان نمایند تا، سطح آثار ارسالی به نقطه مطلوبی برسد.

5. جشنواره‌ای در این سطح و با این اهمیت، نیازمند توجه مالی و بودجه مناسب می‌باشد تا بتواند تمامی مراحل بالا  را بی‌هیچ وقفه‌ای به انجام برساند.

در خاتمه ازتمامی عزیزانی که بسان مرزبان و مرزدار و مرزنشین از مام میهن عزیز اسلامی‌مان، در برگزاری هرچه پر رنگ‌تر اولین دوره این جشنواره، مجدانه، مخلصانه و صادقانه کوشیدند، دست مریزاد و خداقوت می‌گوییم و امید که کوشش آن حق گزاران یاد باد.

با احترام

هیئت داوران اولین جشنواره ملی مرز امن

 داریوش الهیاری، فریبرز عباسیان، فرشاد عیسی‌پور، فخرالدین دوست‌محمد- جمال رحمتی و حمید قالیجاری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۶۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان