//
کدخبر: ۲۱۵۹۲۹ //

بازیگر «مختارنامه»: دوباره شمر نمی‌شوم

محمد فیلی که در سریال «مختارنامه» ایفاگر نقش شمر بوده، درباره این تجربه توضیح می‌دهد: از بازی در آن نقش ناراضی نیستم اما در عین حال دوست ندارم دوباره آن نقش را در سریال دیگری تجربه کنم.

 بازیگر «مختارنامه»: دوباره شمر نمی‌شوم
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد فیلی که در سریال «مختارنامه» ایفاگر نقش شمر بوده، درباره این تجربه توضیح می‌دهد: از بازی در آن نقش ناراضی نیستم اما در عین حال دوست ندارم دوباره آن نقش را در سریال دیگری تجربه کنم.

محمد فیلی، بازیگر سینما و تلویزیون، تاکنون در قالب نقش‌های متعددی جلوی دوربین رفته است اما به عقیده بسیاری بازی در نقش شمر که در سریال «مختارنامه» برای وی رخ داد، یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین نقش‌هایی است که تا به حال به ایفای آنها پرداخته. از دیگر کارهای او می‌توان به بازی در سریال‌های «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» اشاره کرد.

او می‌گوید به تاریخ و کارهای تاریخی علاقه دارد و هر گاه وقت داشته باشد، گریزی به تاریخ می‌زند و درباره آن می‌خواند.

هربار که سریال «مختارنامه» پخش می‌شود، بسیاری از مردم آن را دنبال کرده و حتی با کاراکترهای منفی آن نیز همراه می‌شوند. بازی در نقش شمر که نقشی تاریخی به شمار می‌آید، چه چالش‌هایی را برای بازیگر آن به همراه داشت؟

نقش شمر یک نقش سخت بود. من شناخت چندانی از این شخصیت نداشتم، به جز اینکه می‌دانستم یک فرد منفور بوده است. اطلاع نداشتم که در زندگی شخصی‌اش چه شخصیتی داشته است. ما به طور کلی اطلاعات کمی درباره او داریم و فقط می‌دانیم که در برهه‌ای از تاریخ در کنار حضرت علی(ع) بوده و بعد وقایع کربلا اتفاق افتاده است.

کتاب‌های زیادی هم درباره شمر در تاریخ نوشته نشده است. فقط همه می‌دانند او یک فرد جنایتکار به شمار می‌رود و در همین حد در تاریخ از او یاد شده است. با وجود این اطلاعات اندک درباره شمر، من باید نقش را بازی می‌کردم و طوری او را به تصویر می‌کشیدم که برای مردم باورپذیر باشد. آنچه در سریال مختارنامه در قالب شمر می‌بینید در واقع سلیقه من و آقای میرباقری است که تصویر شده است.

با توجه به بازخوردهایی که هربار پس از پخش مختار از شخصیت شمر می‌گیرید، شمری که در مختار به تصویر کشیده شد، چقدر برای مخاطبانت باورپذیر شد؟

اگر حمل بر خودستایی نباشد باید بگویم، این نقش مورد قبول همگان قرار گرفت. نه تنها مردم بلکه آن‌هایی که دستی در تاریخ دارند هم آن را پذیرفتند. این کارشناسان معتقد بودند که شمر همین گونه بوده است که ما در سریال مختار به تصویر کشیدیم.

از اینکه نقش شخصیتی را که تا این اندازه منفور و منفی است، بازی کردید پشیمان نیستید؟ نگران نبودید که ایفای این نقش باعث شود که شما در نقش‌های منفی تثبیت شوید؟

من کاملاً با این مسئله مخالفم که ایفای یک نقش سیاه و منفی باعث می‌شود که شما در آن نقش باقی بمانید. ما بازیگریم و باید نقش‌های مختلف را ایفا کنیم. نه اینکه من عاشق نقش‌های منفی باشم، اما وقتی پیشنهاد می‌شود بازی می‌کنم.

منفی و مثبت بودن نقش حداقل برای من معنایی ندارد. من اصلاً از اینکه این نقش را بازی کردم، پشیمان نیستم، اما دوست ندارم دوباره نقش شمر را بازی کنم، چون یک بار بازی کرده‌ام و تمام شده است. اما نقش‌های منفی دیگر را ممکن است بازی کنم. به نظر من، ما باید در کسوت بازیگر همه نقش‌ها را تجربه کنیم و خودمان را محک بزنیم.

به شخصه علاقه خودتان به چه ژانر و مدیومی بیشتر از کارهای دیگر است.

من بازیگرم و تئاتر، تلویزیون و سینما را تجربه کرده‌ام. هر کدام از آن‌ها بازیگر را با چالش‌های خاصی روبرو می‌کنند. از طرف دیگر بازیگر در هر کاری چیز تازه‌ای یاد می‌گیرد و این مسئله مهم است. البته دوست دارم در کارهای طنز هم حضور داشته باشم. منظورم طنز خوب و فاخر است و نه لودگی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان