//
کدخبر: ۲۰۸۸۴۹ //

رونمایی از لوگوی ستاد مردمی کرمانشاه۲۰۲۰

رونمایی از  لوگوی ستاد مردمی کرمانشاه2020
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی نوروزی رئیس ستاد مردمی کرمانشاه2020 از رونمایی لوگوی این ستاد مردمی خبر داد و به تشریح ویژگی‌های نمادی آن پرداخت.

او در جمع خبرنگاران با تشریح رنگ‌ها و المان‌های مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای استفاده شده در لوگوی ستاد مردمی کرمانشاه 2020 اظهار کرد:  زرد، روشن‌ترین رنگی است که چشم انسان می‌تواند، ببیند. رنگ روشنایی، دوست داشتن، محصول و بازدهی است. به انسان حس لذت و اشتیاق می‌دهد. رنگی الهام بخش است.

رئیس ستاد مردمی کرمانشاه2020 ادامه داد: دانش و حکمت را اشاره می‌کند که رنگ زرد از اولین رنگ‌هایی است که در نقاشی‌های درون غار از آن استفاده شد. در مصر باستان، رنگ زرد را به طلا نسبت می‌دادند و رنگ جاودانه محسوب می‌شد.

نوروزی اظهار کرد: سبز آبی خط افق زمین و آسمان را تشکیل می‌دهد که این رنگ هم دائمی و هم موقتی، هم رویایی و هم بی‌تکلف است و در حداکثر توان خود، می‌تواند تأثیری جادویی اعمال کند و لذا از این رنگ‌ها در این لوگو استفاده شده است.

او افزود: گل نیلوفر نماد رسمی شهر کرمانشاه است. این گل در سرآب نیلوفر در نزدیکی شهر کرمانشاه می‌روید و به عنوان نمادی از آیین مهر در نقوش تاق‌بستان نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است گل نیلوفر آبی یا لوتوس در ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌است. این گل با نام‌های(نیلوفر آبی، لوتوس یا سوسن شرقی) نیز شناخته می‌شود و در اغلب تمدن‌های شرقی به عنوان نماد همگانی مطرح گردیده‌است. گل نیلوفر آبی ریشه در خاک و ساقه در آب دارد و روی آن به طرف خورشید است. این گل نماد نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخهٔ تولد و رشد یافته است که به همین دلیل در لوگو به کار رفته است.

رئیس ستاد مردمی کرمانشاه2020 به وجود نماد تاق‌بستان در این لوگو اشاره کرد و  گفت:  تاق‌بستان یا به کردی«طاق وه‌سان» مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های دورهٔ ساسانی است که در حال حاضر اصلی‌ترین مکان گردشگری کرمانشاه به‌شمار می‌رود.

نوروزی ادامه داد:  نمادی از معبد آناهیتا به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی ایران در کرمانشاه و همچنین نمادی از تکیه معاون‌الملک هم در این لوگو به کار رفته است که در واقع نشانه‌هایی از تنوع آثار تاریخی این دیار هستند. همچنین در بگراند این لوگو از نماد خانه‌های پلکانی منطقه اورامانات استفاده شده که بیانگر پتانسیل سرشار این استان برای گردشگری روستایی است.

او افزود: این لوگو پس از حدود سه ماه کار مطالعاتی و گرافیکی توسط گروهی از هنرمندان رشته گرافیک استان طراحی شده و از امروز به صورت رسما به عنوان لوگوی رسمی ستاد مردمی کرمانشاه 2020 از آن استفاد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان