//
کدخبر: ۲۰۷۱۷۵ //

چه کشورهایی فیلم به آکادمی اسکار معرفی کردند؟

در فاصله ۴۵ روز مانده به پایان مهلت معرفی نمایندگان کشورها به آکادمی اسکار، سینمای ایران مستند «جستجوی فریده» را به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۲۰ برگزید.

چه کشورهایی فیلم به آکادمی اسکار معرفی کردند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پیش از این تنها سه کشور الجزایر، گرجستان و سوئیس نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرده بودند و سینمای ایران که یکی از ۱۵ کشورپرافتخار در این شاخه از جوایز اسکار است به عنوان چهارمین کشور با مستند «در جستجوی فریده» وارد این رقابت می‌شود.

تاکنون حضور رسمی فیلم «پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور» به عنوان نماینده سینمای الجزایر، «شیندیسی» ساخته «دیتو تشینتاشادزه» از گرجستان و کمدی رومانتیک «رگبار» به کارگردانی «مایکل اشتینر» نیز از سوئیس در کنار فیلم «در جستجوی فریده» از سینمای ایران در اسکار اعلام شده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین کرده است و هنوز بسیاری از کشورهایی که سابقه کسب جایزه در این شاخه را دارند از جمله ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، اتریش، ژاپن، سوئد، دانمارک، مجارستان و ... نمایندگان خود را برای این جوایز انتخاب نکرده‌اند.

کمیته اسکار سینمای هلند در حال بررسی فهرستی از ۹ فیلم است تا در نهایت نماینده اسکار این کشور را انتخاب کند و سینمای سوئد نیز سه فیلم را به عنوان نامزد اولیه معرفی کرده است. سینمای ازبکستان نیز قرار است امسال برای اولین بار در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شرکت کند.

مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی کوروش عطایی و آزاده موسوی پیش از این در جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ در کشور جمهوری چک، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند حقوق بشر در اوکراین و جشنواره فیلم‌های ایرانی روزیخ حضور داشته و در داخل ایران نیز برنده تندیس بهترین فیلم مستند از جشن خانه سینمای ایران، برنده تندیس بهترین فیلم مستند از آکادمی "سینماسینما"، برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و تندیس بهترین صداگذاری از جشن مستند سینمای ایران، برنده تندیس بهترین فیلم هنر و تجربه، بهترین تدوین؛ بهترین موسیقی و جایزه ویژه دبیر جشنواره از یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شده است.

این مستند که محصول مشترک سینمای ایران و هلند است، درباره‌ زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می‌شود و حالا برای اولین‌بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی‌اش را بیابد.

عوامل تولید مستند «در جستجوی فریده» عبارتند از: کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره؛ تدوینگر: حمید نجفی‌راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور؛ تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان