//
کدخبر: ۲۰۵۶۷۳ //

کنسرت علیرضا قربانی، پروژه «با من بخوان» در هتل لاله‌ی بیستون

علیرضا قربانی خواننده سنتی ایران در کنار شیرین و فرهاد آواز می‌خواند تا صدایش در کنار کوه اهورایی و کتیبه بیستون ماندگار نماید.

کنسرت علیرضا قربانی، پروژه «با من بخوان» در هتل لاله‌ی بیستون

کنسرت باشکوه علیرضا قربانی، پروژه «با من بخوان» سوم شهریور 1398  در هتل لاله‌ی بیستون برگزار خواهد شد.

علیرضا قربانی خواننده سنتی ایران در کنار  شیرین و فرهاد آواز می‌خواند تا صدایش در کنار   کوه اهورایی و کتیبه بیستون ماندگار نماید.

همشریان عزیز و هنر دوست فروش بلیت از ساعت ۱۹ از سایت ایران کنسرت شروع  خواهد شد و برای اطلاعات بیشتر این کنسرت می‌توانید با روابط عمومی و با شماره‌های ۰۹۳۵۷۵۹۰۷۶۲ و  ۰۹۱۸۲۲۷۹۰۱۶

تماس بگیرید یا با  کانال‌های @pouriafatahii و @hameddarabi99 بلیط تهیه نماید.

علیرضا قربانی از سال ۱۳۶۳ به‌طور جدی به فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی، بینش و زیبایی‌شناسی در آواز ایران پرداخت.

وی در این راه از محضر خسرو سلطانی، بهروزعابدینی، مهدی فلاح، حسین عمومی و احمد ابراهیمی و نورالدین رضوی سروستانی بهره‌مند گردید.[۱] از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخته‌است.

علیرضا قربانی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده موسیقی ایرانی از اواسط دهه ۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ پس از شروع فعالیت رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و خوانندگی استاد محمدرضا شجریان و با معرفی حسین عمومی و علی تجویدی، همکاری خود را به عنوان خواننده ثابت ارکستر ملی ایران آغاز کرد.

یکسال بعد اولین آلبوم صوتی او با نام «اشتیاق» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و اجرای ارکستر ملی ایران منتشر شد. قربانی تا سال ۱۳۸۸ و تا پیش از تعطیل شدن ارکستر ملی به صورت ثابت با آن همکاری داشت. سپس با بازگشایی ارکستر در سال ۹۰ به رهبری بردیا کیارس در چند اجرا آن را همراهی کرد و پس از آن از ارکسترهای دولتی کناره گرفت.

علیرضا قربانی به موازات ارکستر ملی ایران، از سال ۱۳۷۵ فعالیت‌های جدی در زمینه موسیقی اصیل ایرانی انجام داده‌است. «فصل باران» به آهنگسازی مجید درخشانی،«از خشت و خاک» و «روی در آفتاب» به آهنگسازی صادق چراقی، «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری، «سرو روان» به آهنگسازی علی قمصری و «فصل باران» با آهنگسازی خود از جمله آثاری هستند که قربانی در بین سال‌های ۸۰ تا ۸۷ در زمینه موسیقی اصلی ایرانی خوانندگی آن را برعهده داشته‌است.

علیرضا قربانی همچنین در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. او در بسیاری از فستیوال‌های معتبر دنیا در آسیا، اروپا و شمال آفریقا حضور داشته‌است. همچنین دو آلبوم از او به نام‌های «جلوه گل» با همراهی داریوش طلایی و همین‌طور «سودایی» به آهنگسازی سامان صمیمی در اروپا منتشر شده‌ است. همچنین همکاری مشترک او با خواننده تونسی (درصف حمدانی) به نام سرمستی (Ivresses) بر روی رباعیات خیام نیشابوری با استقبال فوق‌العاده‌ای در اروپا مواجه شد و تعداد زیادی از فستیوال‌های معتبر دنیا به اجرا درآمد.

او همچنین دو همکاری مشترک با گروه شمس به نام‌های «برسماع تنبور» و «قطره‌های باران» را منتشر کرده. دو همکاری او مهیار علیزاده آهنگساز جوان به نام‌های«حریق خزان» و «دخت پری‌وار» هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. اثر دیگر او به نام «هم آواز پرستوهای آه» با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور و بر اساس اشعاری از مهدی اخوان ثالث، از دیگر آثار با آهنگسازان جوان موسیقی ایرانی است.

علیرضا قربانی دو آلبوم دیگر ارتباط دارد به بازخوانی آثار آهنگسازان معروف و قدیمی ایرانی. اولی بر اساس ساخته‌های استاد همایون خرم به نام «رسوای زمانه» که در سال ۱۳۸۸ منتشر شد و دومی بر اساس ساخته‌های علی تجویدی به نام «رفتم و بار سفر بستم» که رد سال ۱۳۹۳ روانه بازار شد.

همکاری مشترک او با هوشنگ کامکار به نام سمفونی مولانا در ایران و خارج از کشور منتشر شد و در سال ۲۰۱۴ به دعوت ارکستر سمفونیک دوسلدورف در سالن Tonhalle این شهر اجرا شد.

تنها آلبوم مشترک او و فردین خلعتبری «من عاشق چشمت شدم» نام دارد که مجموعه‌ای از همکاری‌های این دو هنرمند در زمینه موسیقی فیلم و تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی است.

آخرین آلبوم علیرضا قربانی با نام «فروغ» به آهنگسازی سامان صمیمی از طرف مؤسسه فرهنگی هنری آهنگ اشتیاق وابسته به خود او منتشر شده‌است.

آثار این هنرمند عبارتنداز: ۱۳۷۹ آلبوم اشتیاق به آ هنگ‌سازی فرهاد فخرالدینی به عنوان اولین اثر ارکستر موسیقی ملی ایران،  ۱۳۸۳ آلبوم فصل باران به آهنگ‌سازی مجید درخشانی، ۱۳۸۴ آلبوم از خشت و خاک به آهنگ‌سازی صادق چراغی و بر روی اشعار فردوسی، ۱۳۸۵ آلبوم سوگواران خموش به آهنگ‌سازی پژمان طاهری،  ۱۳۸۵ آلبوم روی در آفتاب به آهنگ‌سازی صادق چراغی، ۱۳۸۷ آلبوم سرو روان به آهنگ‌سازی علی قمصری، ۱۳۸۷ آلبوم سمفونی مولانا به آهنگ‌سازی هوشنگ کامکار،  ۱۳۸۸ آلبوم رسوای زمانه به آهنگ‌سازی همایون خرم،  ۱۳۸۸ آلبوم قاف عشق از گروه موسیقی اشتیاق، ۱۳۹۰ آلبوم بر سماع تنبور به آهنگ‌سازی کیخسرو و تهمورس و سهراب پورناظری، ۱۳۹۰ آلبوم جلوهٔ‌گل به آهنگ‌سازی داریوش طلایی(اجرای کنسرت ۱۳۸۲ در کشور فرانسه) پخش توسط شرکت آوای باربد، ۱۳۹۱ آلبوم حریق خزان به آهنگ‌سازی مهیار علیزاده،   ۱۳۹۱ آلبوم هم آواز پرستوهای آه به آهنگ‌سازی سیاوش ولی‌پور، ۱۳۹۳ آلبوم رفتم و بار سفر بستم به تنظیم کامبیز روشن‌روان، ۱۳۹۳ آلبوم قطره‌های باران به آهنگ‌سازی کیخسرو و تهمورس و سهراب پورناظری، ۱۳۹۳ آلبوم سودایی به آهنگسازی سامان صمیمی  منتشر شده در فرانسه، ۱۳۹۴ آلبوم دختِ پری وار به آهنگسازی مهیار علیزاده، ۱۳۹۴ آلبوم من عاشق چشمت شدم به آهنگسازی فردین خلعتبری و با همکاری افشین یداللهی(آلبومی از تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی در دهه ۸۰ و ۹۰)، ۱۳۹۶ آلبوم فروغ به آهنگسازی سامان صمیمی تاکنون انتشار یافته است.

هرچند علیرضا قربانی در موسیقی فیلم هم کارهای با ارزشی انجام داده که مجموعه تلویزیونی پرده‌نشین، مجموعه تلویزیونی کیف انگلیس،  مجموعه تلویزیونی شب دهم، مجموعه تلویزیونی سایه آفتاب، مجموعه تلویزیونی روشنتر از خاموشی(ملاصدرا)، مجموعه تلویزیونی مدار صفر درجه، مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید، مجموعه مستند ایران، مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان، مجموعه تلویزیونی راستش را بگو، فیلم سینمایی ساکن طبقه‌وسط، مجموعه تلویزیونی تنهایی لیلا، مجموعه تلویزیونی کیمیا، شهرزاد(مجموعه تلویزیونی)تیتراژ ابتدایی، فیلم سینمایی چهارراه استانبول، مجموعه تلویزیونی پدر، تیتراژ مجموعه تلویزیونی پل فروردین ویژه نوروز ۹۸  تا حالا شامل می‌شود.

کنسرت «با من بخوان» در تیر ۹۸ در کاخ‌موزه سعدآباد تهران شروع شد که در هتل لاله‌ی بیستون طنین‌انداز خواهد شد.

 سایر کنسرت‌های این هنرمند عبارتنداز:  ۱۱ تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ کنسرت پورناظری‌ها در سی‌امین سال تأسیس گروه شمس با صدای علیرضا قربانی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، کنسرت بزرگ«حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی مهیار علیزاده در شهر وین اتریش برگزار شد، مهیار علیزاده آهنگساز آلبوم متفاوت و شنیدنی«حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی و همراهی گروه «موسیقی هنری ایران»، ارکستر «تهران وین کنسرت دوسلدورف، اجرای قطعاتی از آلبوم حریق خزان با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی مهیار علیزاده، به همراهی ارکستر فیلارمونیک جوانان دوسلدورف (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴)، کنسرت با من بخوان، این پروژه که بر اساس موسیقی الکتروآکوستیک ساخته شده برای اولین بار در اردیبهشت ۹۸ در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان