//
کدخبر: ۲۰۵۴۶۵ //

راه‌اندازی پویش سراسری هم‌رسانی از سوی صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: پویش سراسری همرسانی، شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همراهی اهالی رسانه است.

راه‌اندازی پویش سراسری هم‌رسانی از سوی صندوق اعتباری هنر
به گزارش فرتاک نیوز،

 جمعی از روزنامه نگاران استان های کشور، به مناسبت روزخبرنگار و به دعوت مدیرعامل «صندوق اعتباری هنر» مهمان این صندوق شدند.

در ابتدای این جلسه که عصر امروز در صندوق اعتباری هنر برگزار شد؛ فیض اله پیری، سردبیر نشریه سیروان گفت: در آیین های روز خبرنگار بواسطه کلیشه‌ای شدن آن خیلی کم حضور دارم و شرکت می‌کنم. دعوت صندوق اعتباری هنر را با افتخار پذیرفتم به این دلیل که آن را حامی خبرنگاران و هنرمندان می دانم و به عنوان خبرنگاری از نقطه محروم غرب کشور این حمایت ها را دیده ام و حس کرده‌ام.

پیری در ادامه افزود: چنین دیدارهایی می‌تواند به شناخت بیشتر صندوق، اهالی رسانه و خبرنگار  کمک بیشتری بکند و امیدواریم فقط به روز خبرنگار خلاصه نشود.

صدیقه محمدی خبرنگار هفته نامه زیبا قلم استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به سفر مدیران صندوق اعتباری هنر به این استان گفت: اعتمادی که این صندوق در من ایجاد کرد باعث شد تلاش من در عرصه خبری چندبرابر شود. نگاه من به صندوق اعتباری هنر نگاه یک حامی است. زمانی که من به علت مشکلات عدیده زندگی و دراوج ناامیدی احساس می کردم تنها هستم همراهی این مجموعه، انگیزه ای دوباره به من داد.

محمدی بیان داشت: همانطور که من امید به آینده پیدا کردم طی این مدت تلاش کردم تا دیگر همکارانم نیز با خدمات صندوق آشنا شوند و بدانند سازمانی در  کشور از آنها حمایت می کند.

علیرضا افتخاری، سردبیر نشریه آوای کاشمر نیز با اشاره به خدمات صندوق اعتباری هنر در بخش های بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام گفت: این صندوق خدمات زیادی به هنرمندان کشور کرده است اما فعالان عرصه رسانه عموماً به جز بیمه درمان تکمیلی از خدمات دیگری استفاده نمی کنند که یا بدلیل عدم اطلاع رسانی ارشاد و صندوق و یا به دلیل کم کاری خودماست.

علیرضا یعقوبی، خبرنگار روزنامه سایه و حمایت نیز با اشاره به خدمات صندوق گفت: از زمان زلزله بم مسئولان زیادی به بم آمدند اما نتیجه ای حاصل نشد اما نویسنده بزرگی مانند محمدعلی علوی توسط صندوق اعتباری هنر بیمه شد.

همتی نژاد، خبرنگار پایگاه خبری قمنا ضمن تشکر از دعوت صندوق گفت: ممنونم از رسانه های محلی دعوت کردید. خبرنگاران نسبت به مسائل عامه مردم جدی هستند اما  نسبت به امور خود چندان پیگیر نیستند.

سیدحسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن خوش آمد گویی و تبریک روزخبرنگار به مهمانان گفت: موضوعی که باعث شد روز خبرنگار دور هم جمع شویم ذهنیتی است که آن را دنبال می کنم. کشور ما از لحاظ اقلیمی، قومی، زبانی و ... کشور متنوعی است و هیچ معیاری برای برتری با ارجحیت یک منطقه وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که هنرمندان بزرگی در شهرهایی به غیر از تهران رشد کردند، با سختی پیش رفتند و جز محبوبترین های کشورشدند. امید سبب می شود فردی از منطقه محروم رشد کند، اگر هنرمند گمنامی حس کند هنرش دیده می شود بارقه امید برای ادامه کار در او ایجاد می شود و ما در صندوق اعتباری هنر به دنبال آن هستیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: وظیفه ما حمایت از هنرمندان سراسر کشور است از این روی طی دوسال گذشته به بیش از ۱۰۰ شهرستان و نقاط و روستایی سفر کردیم و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فعالان فرهنگی و هنری کشور قرار گرفتیم. یکی از دستاوردهای این سفرها آشنایی با کسانی بود که علی رغم توانایی بسیار در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه عموماً کمتر شناخته شده بودند.

سیدزاده افزود: براین اساس تصمیم گرفتیم امسال روز خبرنگار را در کنار اهالی رسانه استان‌های کشور جشن بگیریم. متاسفانه در هیچ یک از مراسمات رسمی ما، هنرمندان و رسانه های شهرستانی جایگاه درخور ندارند و جای خالی آنها احساس می شود. ایران فقط تهران نیست پیام ماست.

وی بیان داشت: یکی از رویکردهای نوین صندوق اعتباری هنر که با جدیت آن را دنبال می کنیم، پویش سراسری همرسانی، شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همراهی اهالی رسانه است. همرسانی برای معرفی خدمات صندوق اعتباری هنر و جلب توجه و همراهی مسئولان، دولتمردان، اصحاب فرهنگ  و هنر و عموم جامعه نسبت به مشکلات و دغدغه های هنرمندان ، نویسندگان و روزنامه نگاران سراسر کشور است.

در  این جلسه فعالان رسانه ای نقطه نظرات خود را با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مطرح کردند.

فیض اله پیری(کردستان)، علیرضا یعقوبی(استان کرمان)، عثمان حسن زاده(آذربایجان غربی)، مصطفی احمدی اقبال (آذربایجان غربی)، صدیقه محمدی(کهگیلویه و بویر احمد)، زهره احمدی(خراسان)، علیرضا افتخاری(خراسان رضوی)، محمد حسین همتی نژاد (قم)، مهدی گرزین از(مازندران)، محسن نظری(سیستان و بلوچستان) مهمانان این جلسه بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۴۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان