//
کدخبر: ۲۰۵۱۹۲ //

بازیگران برای حضور در سریال های تلویزیونی چگونه انتخاب می شوند؟

حضور تکراری برخی از بازیگران در سریال های تلویزیونی با نقش های تکراری این سوال را در ذهن بسیاری از مخاطبان عام و خاص تلویزیون ایجاد می کند که مبنا و دلیل حضور برخی از بازیگران تکراری در مجموعه های تلویزیونی چیست و چرا بر همین اساس برخی از بازیگران را در سریال های مختلف می بینیم و خیلی از بازیگران مدت ها بیکارند و عملا این مسئله نشان از این دارد که روابط لازم برای حضور و فعالیت در این عرصه را ندارند.

بازیگران برای حضور در سریال های تلویزیونی چگونه انتخاب می شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع این سوال پیش می آید که جدا از بحث استعداد، خلاقیت و توانمندی موارد دیگری نیز در فعالیت های پررنگ بازیگران در مجموعه های تلویزیونی مهم و موثر است. در حقیقت فاکتورها و موارد دیگری است که در حضور پررنگ و مستمر بازیگران موثر است.

فراموش نکنیم که خانواده کوچک این عرصه، جز تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی محلی برای امرار معاش ندارند. در واقع اگر شرایط و ضوابط منطقی بر این مسئله حاکم نشود بخشی از افراد این جامعه که به دلیلی حرفه اصلی شان یعنی هنر نمی توانند در عرصه های دیگر فعالیت کنند با اختلال در امرار معاش مواجه می شوند و این یک آسیب جدی برای این عرصه محسوب می شود.

پرواضح است که بازیگری که بیش از 20 سال در سریال های مختلف تلویزیونی حتی نقش کوچک، دیده شده است نمی تواند برای راه انداختن زندگی اش در عرصه های دیگر فعالیت کند. درحقیقت باید مدنظر داشته باشیم که حساسیت برخی از مشاغل باید رعایت شود تا این موضوع اتفاقات نامرغوبی را با خود به همراه نیاورد.

با این مقدمه نسبتا طولانی قرار است به بررسی آنچه شنیدن آن قطعا یک درد محسوب می شود بپردازیم.

آیا می دانید برخی از بازیگران برای حضور در سریال های مختلف تلویزیونی و حتی سینما اقدام به خریدن نقش می کنند؟!

آیا می دانید برخی از تهیه کنندگان برای پایین آمدن هرینه های تولید بعضی از نقش ها را با اعداد و ارقام عجیب و غریب به مزایده می گذارند؟

آیا می دانید برخی بازیگران به شرط حضور در چند کار بعدیِ یک تهیه کننده با عددی نامتعارف با پروژه قرارداد می بندند و عملا این مسئله باعث می شود که تهیه کننده ملزم به سپردن نقش به بازیگر شود؟! با این وضع شما شاهد حضور برخی از بازیگران به شکل مستمر در کارهای مختلف هستید درحالی که در برخی از این نقش ها اصلا بازیگر در جای خودش قرار نگرفته است!(فراموش نکنیم حضور پررنگ برخی از بازیگران مستقیما به استعداد، توانمندی و حضور درخشانشان برمی گردد و از ماجرا بالا تبعیت نمی کند)

آیا می دانید روابط دوستانه برخی از بازیگران با بعضی از دفاتر فیلمسازی و تهیه کنندگان باعث می شود خیلی از اوقات حضور آنها حتی قبل از نگارش فیلمنامه در آن سریال قطعی شود؟

آیا می دانید برخی از بازیگران برای ماندن روی آنتن حاضر هستند به شکل رایگان در سریال های تلویزیونی بازی کنند؟ در حقیقت این افراد با فعالیت های جانبی امرار معاش کرده و بازیگری را تنها برای حفظ دیده شدن و ارضای روحی  و روانی، معروف شدن و... دنبال می کنند.

و نکته آخر اینکه آیا می دانید بسیاری از تهیه کنندگان نقش ها را برای اقوامشان کنار می گذارند و شما در آثار مختلف شاهد حضور تکراری این افراد در سریال هایی با یک نامِ تهیه کننده هستید و البته این مسئله می تواند گاهی اوقات در بازیگران مورد علاقه یک کارگردان یا تهیه کننده دیده شود. به طور مثال برخی از کارگردانان با چند بازیگر آشنایی و قرابت دارند و بی دلیل و با دلیل حضورشان در کار این کارگردانان از پیش تثبیت شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان